Prosba o pomoc! Po odpaleniu puszcza dym i sa wyzsze obroty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prosba o pomoc! Po odpaleniu puszcza dym i sa wyzsze obroty
Witam, posiadam golfa IV 99r. , 1.9 TDI 90KM od ponad pół roku, od dzisiaj mam jednak z nim problem i nie wiem jak sobie z nim poradzic i co nawaliło, problem pojawił sie nagle poprostu dzis go odpaliłem i juz teraz ciagle wystepuje.
A mianowicie po odpaleniu auto puszcza chmurke dymu i dalej juz nie dymi, (jeszcze wczoraj i wczensiej nie dymiło nigdy nawet przy odpalaniu:/) i na biegu jałowym obroty wynosza teraz 1000 lub minimalnie ponad, a zawsze było wporzadku i było te 900 na jałowym;/ (auto zbiera sie dobrze, nie gasnie, nie szarpie)
Auto nigdy nie dymiło, dalej nie dymi podczas jazdy jedynie po odpaleniu pusci chmurke, no i te obroty sa stale na 1000 w skutek czego silnik głosniej pracuje bo ja jałowym ma wyzsze niz wczesniej, dopiero jak przejade ok. 5-10 km i jadac dam na luz to spadaja na dobra wartosc czyli 900 i juz chodzi dobrze na jałowym ale wystarczy ze go zgasze, za chwilke zapale i znowu historia sie powtarza:( chmura+obroty 1000 na jałowym, dopiero po jezdzie paru ladnych km sie naprawia czyli obroty schodza do 900 na jałowym.
Czytałem troche zanim zadałem to pytanie ale niestety dalej nie wiem co robic,
Dzis wyciagnąłem zawór N109 (wyczytałem ze to moze jego wina) wypłukałem go w benzynie , przedmuchałem kompersorem załozyłem i nic sie nie poprawiło wiec nie wiem czy kupowac nowy zawór bo moze temu juz nawet czyscenie nie pomogło a moze problem jest gdzie indziej? Brat powiedział mi ze pewnie pompa siada i trzeba ja dac do regeneracji , moje pytanie jest wiec do was czy takie sa objawy padajacej pompy czy inne?
czytałem ze wtedy auto gasnie i nie zbiera sie dobrze a moje nigdy nie gasnie i zbiera sie dobrze wiec sam juz nie wiem co mysleć...
wyczytałem ze moze to byc takze:
filtr paliwa do wymiany
czujnik temp. silnika,
przepływomierz powietrza
Jesli ktos miał podobny problem do mojego lub poporstu wie co w tym przypadku najprawdopodobniej dolega mojemu MK4 to bede bardzo wdzieczny za wasze rady!
A mianowicie po odpaleniu auto puszcza chmurke dymu i dalej juz nie dymi, (jeszcze wczoraj i wczensiej nie dymiło nigdy nawet przy odpalaniu:/) i na biegu jałowym obroty wynosza teraz 1000 lub minimalnie ponad, a zawsze było wporzadku i było te 900 na jałowym;/ (auto zbiera sie dobrze, nie gasnie, nie szarpie)
Auto nigdy nie dymiło, dalej nie dymi podczas jazdy jedynie po odpaleniu pusci chmurke, no i te obroty sa stale na 1000 w skutek czego silnik głosniej pracuje bo ja jałowym ma wyzsze niz wczesniej, dopiero jak przejade ok. 5-10 km i jadac dam na luz to spadaja na dobra wartosc czyli 900 i juz chodzi dobrze na jałowym ale wystarczy ze go zgasze, za chwilke zapale i znowu historia sie powtarza:( chmura+obroty 1000 na jałowym, dopiero po jezdzie paru ladnych km sie naprawia czyli obroty schodza do 900 na jałowym.
Czytałem troche zanim zadałem to pytanie ale niestety dalej nie wiem co robic,
Dzis wyciagnąłem zawór N109 (wyczytałem ze to moze jego wina) wypłukałem go w benzynie , przedmuchałem kompersorem załozyłem i nic sie nie poprawiło wiec nie wiem czy kupowac nowy zawór bo moze temu juz nawet czyscenie nie pomogło a moze problem jest gdzie indziej? Brat powiedział mi ze pewnie pompa siada i trzeba ja dac do regeneracji , moje pytanie jest wiec do was czy takie sa objawy padajacej pompy czy inne?
czytałem ze wtedy auto gasnie i nie zbiera sie dobrze a moje nigdy nie gasnie i zbiera sie dobrze wiec sam juz nie wiem co mysleć...
wyczytałem ze moze to byc takze:
filtr paliwa do wymiany
czujnik temp. silnika,
przepływomierz powietrza
Jesli ktos miał podobny problem do mojego lub poporstu wie co w tym przypadku najprawdopodobniej dolega mojemu MK4 to bede bardzo wdzieczny za wasze rady!
to są właśnie typowy objawy jak sterownik silnika nie otrzymuje sygnału z G62, na początek odepnij od niego wtyczkę i piny wtyczki jak i samego czujnika spryskaj sprajem do konserwacji i czyszczenia złącz elektrycznych i po odparowaniu środka podepnij ponownie wtyczkę - jeśli nie będzie zmian to wtedy kup sobie w sklepie elektronicznym rezystor stały na napięcie 12V i wartości rezystancji w granicach 270 Ω i po ponownym odpięciu wtyczki od czujnika G62/G2 wepnij rezystor szeregowo łącząc nim piny we wtyczce odpowiadające pinom 1 i 3 czujnika (przy czujniku kwadratowym) :cpr87 pisze:czujnik temp. silnika,
lub pinom A i C czujnika (przy czujniku półokrągłym) :
ten rezystor będzie markował wartość temperatury w granicach 90*C i jeśli wtedy podczas uruchamiania ciepłego silnika objawy z podwyższonymi obrotami się nie pojawią to masz już wtedy pewność, że instalacja nie robi przerw a winny jest sam czujnik, koszt tego rezystora to około 50 groszy.
Wielkie dzieki jutro sprawdze robiac tak jak piszecie a w srode czwartek jade podłaczyc go pod komputer.
Ale czy jesli to ten czujnik to były by te objawy ze po dłuzszej jezdzie silnik jest ciepły po kilku km obroty spadły na 900 na jałowym i jest ok ale wtedy np staje wyłaczam silnik, za chwile odpalam go (wiec jest dalej ciepły) a tym czasem puszcza dym przy odpaleniu i dalej sa obroty 1000 az nie przejade kilku ładnych km.??
Wielkie dizeki za szybkie rady:)
Ale czy jesli to ten czujnik to były by te objawy ze po dłuzszej jezdzie silnik jest ciepły po kilku km obroty spadły na 900 na jałowym i jest ok ale wtedy np staje wyłaczam silnik, za chwile odpalam go (wiec jest dalej ciepły) a tym czasem puszcza dym przy odpaleniu i dalej sa obroty 1000 az nie przejade kilku ładnych km.??
Wielkie dizeki za szybkie rady:)
z pewnością będziesz miał błąd sporadyczny związany z brakiem sygnału z G62 czyli błąd który występuje okresowo a nie stale, może to być błąd np. o kodzie 00522 lub 17663 lub 17664, zauważ że przy takiej usterce kontrolka rozgrzewania świec żarowych będzie dłużej świecić a z wydechu poleci czarny lub szaroniebieski dymek - jest to efektem zwiększenia dawki paliwa przez sterownik silnika.
właśnie tak, dioda od swiec po przekeceniu kluczyka pali sie ładnych 4-5 sekund zanim zgasnie,
chciałem dzis wymontowac ten czujnik i go przeczyscic majac nadzieje ze to cos da ale czy do tego bedzie niezbedne spuszczenie płynu w chłodnicy? bo zaczełem nim krecic i w pewnym momecie powoli wyciagac czujnik zaczął leciec płyn chłodniczy wiec nie wyciagłem go, bo jesli trzeba bedzie spuscic cały płyn to bede mógł to zrobic dopiero we wtorek.:/
Gdyby czyszczenie nie zdało egzaminu wie ktos jaki jest orientacyjny koszt tego czujnika no i jak z wymiana bo strasznie ciezko sie tam dostac nie mówiac juz o tym zeby podpinac pod nowy te 4 kabelki.
chciałem dzis wymontowac ten czujnik i go przeczyscic majac nadzieje ze to cos da ale czy do tego bedzie niezbedne spuszczenie płynu w chłodnicy? bo zaczełem nim krecic i w pewnym momecie powoli wyciagac czujnik zaczął leciec płyn chłodniczy wiec nie wyciagłem go, bo jesli trzeba bedzie spuscic cały płyn to bede mógł to zrobic dopiero we wtorek.:/
Gdyby czyszczenie nie zdało egzaminu wie ktos jaki jest orientacyjny koszt tego czujnika no i jak z wymiana bo strasznie ciezko sie tam dostac nie mówiac juz o tym zeby podpinac pod nowy te 4 kabelki.
Koszt czujnika na Alledrogo 29 + 10 przesyłka (W serwisie VW ok. 140 zł), patrz poniższy linkcpr87 pisze:właśnie tak, dioda od swiec po przekeceniu kluczyka pali sie ładnych 4-5 sekund zanim zgasnie,
chciałem dzis wymontowac ten czujnik i go przeczyscic majac nadzieje ze to cos da ale czy do tego bedzie niezbedne spuszczenie płynu w chłodnicy? bo zaczełem nim krecic i w pewnym momecie powoli wyciagac czujnik zaczął leciec płyn chłodniczy wiec nie wyciagłem go, bo jesli trzeba bedzie spuscic cały płyn to bede mógł to zrobic dopiero we wtorek.:/
Gdyby czyszczenie nie zdało egzaminu wie ktos jaki jest orientacyjny koszt tego czujnika no i jak z wymiana bo strasznie ciezko sie tam dostac nie mówiac juz o tym zeby podpinac pod nowy te 4 kabelki.
http://www.allegro.pl/item1082798236_no ... at_vw.html
Czujnik można wymienić bez spuszczania płynu. Trzeba to robić szybko przy zimnym silniku (żeby się nie oparzyć), po wymianie pewnie trzeba dolać trochę płynu (G12).
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 19:47 przez Bronco, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
moze jutro po pracy uda mi sie za to zabrac jesli tylko bedzie czas jak nie to dopiero we wtorek:/
odnosnie objawów czytałem ze gdy jest z tym g62 problem to skacze wskazówka temp. u mnie jest wporzadku idzie do góry gdy auto sie rozgrzeje nigdy nie skacze i pokazuje po rozgrzaniu niecałe 90.
zrobiłem jeszcze dzis zdjecie komórka tego czujnika a raaczej wydaje mi sie ze jest to zdjecie dokładnie samej wtyczki bo czujnik jest w jej wnetrzu czy tak?;)
to czy moze da sie wyciagnac sama wtyczke zeby czujnik dalej zatykał otwór, czy mam wyciagnac całoasc i inaczej sie nie da?
Jesli tak to tak zrobie i jakims materiałem zatamuje wylot płynu na czas czyszczenia/wymiany czujnika.
Prosze tylko o zobaczenie na zdjecie i czy dobrze zaznaczyłem to co trzeba wyciagnac bo nie che zepsuc tego oringa czy jak to tam sie nazywa ta uszczelka której nie ma w komplecie jakbym kupował czujnik na allegro.
zdjecie:
Uploaded with ImageShack.us
Pozdrawiam!
odnosnie objawów czytałem ze gdy jest z tym g62 problem to skacze wskazówka temp. u mnie jest wporzadku idzie do góry gdy auto sie rozgrzeje nigdy nie skacze i pokazuje po rozgrzaniu niecałe 90.
zrobiłem jeszcze dzis zdjecie komórka tego czujnika a raaczej wydaje mi sie ze jest to zdjecie dokładnie samej wtyczki bo czujnik jest w jej wnetrzu czy tak?;)
to czy moze da sie wyciagnac sama wtyczke zeby czujnik dalej zatykał otwór, czy mam wyciagnac całoasc i inaczej sie nie da?
Jesli tak to tak zrobie i jakims materiałem zatamuje wylot płynu na czas czyszczenia/wymiany czujnika.
Prosze tylko o zobaczenie na zdjecie i czy dobrze zaznaczyłem to co trzeba wyciagnac bo nie che zepsuc tego oringa czy jak to tam sie nazywa ta uszczelka której nie ma w komplecie jakbym kupował czujnik na allegro.
zdjecie:
Uploaded with ImageShack.us
Pozdrawiam!
Zanim kupisz czujnik zdejmij wtyczkę i wyczyść styki, najlepiej benzyną extrakcyjną lub spirytusem. Jeśli to nie pomoże wymień czujnik. Nie używaj do czyszczenia cleanercontaktów w sprayu, przewodzą prąd i jak opryskasz przedody, mogą być problemy z upływnością kabelków.cpr87 pisze:moze jutro po pracy uda mi sie za to zabrac jesli tylko bedzie czas jak nie to dopiero we wtorek:/
odnosnie objawów czytałem ze gdy jest z tym g62 problem to skacze wskazówka temp. u mnie jest wporzadku idzie do góry gdy auto sie rozgrzeje nigdy nie skacze i pokazuje po rozgrzaniu niecałe 90.
zrobiłem jeszcze dzis zdjecie komórka tego czujnika a raaczej wydaje mi sie ze jest to zdjecie dokładnie samej wtyczki bo czujnik jest w jej wnetrzu czy tak?;)
to czy moze da sie wyciagnac sama wtyczke zeby czujnik dalej zatykał otwór, czy mam wyciagnac całoasc i inaczej sie nie da?
Jesli tak to tak zrobie i jakims materiałem zatamuje wylot płynu na czas czyszczenia/wymiany czujnika.
Prosze tylko o zobaczenie na zdjecie i czy dobrze zaznaczyłem to co trzeba wyciagnac bo nie che zepsuc tego oringa czy jak to tam sie nazywa ta uszczelka której nie ma w komplecie jakbym kupował czujnik na allegro.
Pozdrawiam!
Powodzenia w pracy.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
w takim razie czytałeś jakieś bzdury, które ktoś napocił. Czujnik G62 nie daje sygnału na wskaźnik w zegarach tylko bezpośrednio do sterownika silnika a na wskaźnik daje sygnał czujnik G2, który wraz z czujnikiem G62 znajdują się w jednej wspólnej obudowie, którą masz na Twoim zdjęciu. Są pod wtyczką cztery piny czyli pin nr 1 i 3 są od czujnika G62 a pin nr 2 i 4 od czujnika G2. Obydwa czujniki działają niezależnie i usterka jednego z ich nie ma nic wspólnego z drugim. Wahania wskaźnika temperatury na zegarach to tylko i wyłącznie wina czujnika G2 (zakładając, że termostat działa prawidłowo).cpr87 pisze:odnosnie objawów czytałem ze gdy jest z tym g62 problem to skacze wskazówka temp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 145 gości