Strona 1 z 2

Przelot zamiast tłumika środkowego

: śr cze 23, 2010 10:36
autor: BENITO
Cześć,

Jako że połamał mi się spaw w tłumiku środkowym chciałbym zamiast niego wsadzić zwykłą prostą rurę co przy okazji odetka nieco poczciwego klekota. Orientuje się ktoś jaką średnicę mają rury odchodzące od tłumika środkowego w SB-ku?

Może pasuje rura od jakiegoś innego modelu, byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

: śr cze 23, 2010 10:40
autor: munior
BENITO pisze:Jako że połamał mi się spaw w tłumiku środkowym chciałbym zamiast niego wsadzić zwykłą prostą rurę co przy okazji odetka nieco poczciwego klekota.
Nie byłbym tego taki pewien .Przelot to po prostu rura z dziurkami więc spalin na pewno nie hamuje tyle że zmniejsza ich ciśnienie

: śr cze 23, 2010 10:44
autor: BENITO
munior, Ja chciałbym wstawić zwykłą prostą rurę zamiast tłumika a nie tłumik przelotowy, tylko nie wiem o jakiej średnicy/długości szukać rury.

: śr cze 23, 2010 11:03
autor: Ł-u-k-a-s-z
BENITO, wiem ze były 55mm i 60mm najlepiej sufmiarka i kanał,albo to tłumnikarza :grin: to ci spasuje ale tez odpowiednio pobierze,ja w jr mam 55mm

: śr cze 23, 2010 11:09
autor: BENITO
Jesli do JR były te same tłumiki środkowe to będzie 55 mm.

Właśnie o to chodzi że chciałbym wybrać coś w sklepie zanim pojadę do mechanika który mi to założy na kanale.

: śr cze 23, 2010 12:22
autor: t0mal
Do JR idzie taki sam wydech jak do SB http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=09010550

: śr cze 23, 2010 18:31
autor: grandi
SB chyba 50

Tylko w pewnych latach było tak że na tłumiku środkowym była przejściówka z 45 na 50

: śr cze 23, 2010 21:42
autor: BENITO
Byłem dziś u fachmana i potwierdziła się twoja teoria. Zaaplikowałem sobie rurę 50mm. Niestety okazało się że mam KATALIZATOR W SB :goof: aż przetarłem oczy ale to prawda. Na razie założyłem rurę od kata do tłumika końcowego, ale w przyszłości pozbędę się kata kupują rurę od kolektora do SB bez kata.


Co dziwne facet który zęby zjadł na wydechach mówił mi ze to nie pierwszy katalizator przy tym silniku jaki widział.

: śr cze 23, 2010 21:45
autor: Michał_1977
Być może była to edycja dla jakiegoś kraju i po prostu musiało tak być... :bajer:

: śr cze 23, 2010 22:52
autor: grandi
Ja proponujeCi kata wywalić i to szybko z własnej praktyki wiem że potrafi zatkać turbinę sadzą , auto inaczej zbiera się od dołu , fajniej turbinka świszczy i ma lżej po prostu w 1V dla ciekawosci rura była 45 mn seryjnie. Byc może też było tak że ktoś go dołozył lub po prostu zamówił przy sprzedaży auta w salonie bo wszystko można było zamówic , zobacz sobie najlepiej datę produkcji .

: śr cze 23, 2010 23:00
autor: xxxGlaDxxx
BENITO, gdzie i kiedy masz wyprodukowanego swojego golfiacza ? szczerze mówiąc nigdy nie przypatrywałem sie na podnośniku na wydech i możliwe że też mam kata, tym bardziej że mój listopad 91r produkcji ;X

: czw cze 24, 2010 07:01
autor: Michał_1977
grandi pisze:1V dla ciekawosci rura była 45 mn seryjnie
W życiu.
Wydech na 45mm miały JP-ki.
Z resztą pisaliśmy już kiedyś o tym i dałem screen'y z AutoDaty...

: czw cze 24, 2010 11:02
autor: Bartek_R
Michaś_1977 pisze:
grandi pisze:1V dla ciekawosci rura była 45 mn seryjnie
W życiu.
Wydech na 45mm miały JP-ki.
Z resztą pisaliśmy już kiedyś o tym i dałem screen'y z AutoDaty...
...popieram w moim 1V jest 50mm i przypuszczam że w każdym innym powinno być tak samo :hmm:

: czw cze 24, 2010 11:53
autor: Michał_1977
BENITO pisze:Na razie założyłem rurę od kata do tłumika końcowego, ale w przyszłości pozbędę się kata kupują rurę od kolektora do SB bez kata.
Więc jak będziesz to robił,to ogarnij temat pipy.Wywal ją,z suszarki wydech poprowadź w dół kolankiem,później plecionka i kawałek wyprofilowanej rury.Będzie lepiej :bajer: