Strona 1 z 1

Spadek mocy! (Sharan TDI 110KM 99r.)

: śr cze 23, 2010 09:14
autor: nostra
Mam następujący problem:
Niedawno wymieniałem mechanizm wycieraczek i przez przypadek odłączyłem przewód elastyczny zakończony kątowym wtykiem od czarnego zbiorniczka umieszczonego w podszybiu niedaleko wycieraczek od strony kierowcy.
Przy odłączeniu tej rurki było słychać syczenie.
Po tym fakcie samochód jedzie jakby miał co najwyżej 80KM?
Kolego twierdzi że:
"zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia, " - czyli wyrównało się ciśnienie.
Czy mogę sam to naprawić jeśli tak, to jak??

Rurkę oczywiście włożyłem w to samo miejsce, ale nic nie pomogło.
Z góry dziękuję za pomoc!

: śr cze 23, 2010 10:38
autor: munior
nostra pisze:Rurkę oczywiście włożyłem w to samo miejsce, ale nic nie pomogło.
No jak wypuściłęs podciśnienie ze zbiorniczka i włożyłeś przewód z powrotem to nie ma prawa tak być .Chyba że coś uszkodziłeś mechanicznie i jest jakaś nie szczelność
nostra pisze:Kolego twierdzi że:
"zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia,
Kolega ma rację ,tyle że po założeniu węzyka i odpaleniu auta wszystko powinno wrócić do normy

: śr cze 23, 2010 10:54
autor: nostra
a czy mogę zrobić taki test:
wyciągnąć wężyk i zrobić ostrą jazdę testową (wysokie obroty na każdym biegu)
a następnie włożyć wężyk i znów test? (nic się nie stanie bez włożonego wężyka?)

Czyli teoretycznie jeśli jest szczelne to po wyjęcia wężyka powinienem znów usłyszeć syczenie?
A czy mogło się coś w tym układzie zapowietrzyć itp??

: śr cze 23, 2010 12:18
autor: munior
nostra pisze:a czy mogę zrobić taki test:
wyciągnąć wężyk i zrobić ostrą jazdę testową (wysokie obroty na każdym biegu)
Teoretycznie możesz ,a praktycznie to nie wiem co jeszcze tam odetniesz od podciśnienia , bo podciśnieniem jest zasilany też EGR i przynajmniej u mnie serwo wspomaganie hebli .Jak juz chcesz odłaczyć sterowanie turbiny to ściągnij przewód od gruchy przy turbinie i go zaślep czymś .Powinieneś mieć po tym zamuła spowodowanego cięciem dawki przez kompa na skutek przeładowania

: śr cze 23, 2010 13:14
autor: Sztomel
odłącz ten wężyk od tego akumulatora podciśnienia (tej czarnej banieczki) i koniec wężyka zaślep a następnie przejedź się deptając na obroty i sprawdź czy będzie silnik mulił - jeśli nie to pewnie masz ułamany króciec plastikowy w akumulatorze podciśnienia a jeśli nadal będzie mulił to musiałeś uszkodzić wężyk podciśnienia.

: śr cze 23, 2010 14:51
autor: nostra
Czy w razie czego można uszczelnić wężyk domowymi sposobami?
(taśma izolacyjna itp)

: śr cze 23, 2010 14:55
autor: Sztomel
można uszczelnić jeśli nie chcesz wydać ani centa na metrowy odcinek nowego wężyka ale nie ma gwarancji czy długo to uszczelnienie wytrzyma.

: śr cze 23, 2010 15:06
autor: nostra
Dziękuję!
Jak tylko skończę pracę, przetestuje na trasie Wasze wskazówki.