Spadek mocy! (Sharan TDI 110KM 99r.)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nostra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 25, 2007 13:26
Lokalizacja: Jarocin

Spadek mocy! (Sharan TDI 110KM 99r.)

Post autor: nostra » śr cze 23, 2010 09:14

Mam następujący problem:
Niedawno wymieniałem mechanizm wycieraczek i przez przypadek odłączyłem przewód elastyczny zakończony kątowym wtykiem od czarnego zbiorniczka umieszczonego w podszybiu niedaleko wycieraczek od strony kierowcy.
Przy odłączeniu tej rurki było słychać syczenie.
Po tym fakcie samochód jedzie jakby miał co najwyżej 80KM?
Kolego twierdzi że:
"zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia, " - czyli wyrównało się ciśnienie.
Czy mogę sam to naprawić jeśli tak, to jak??

Rurkę oczywiście włożyłem w to samo miejsce, ale nic nie pomogło.
Z góry dziękuję za pomoc!



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr cze 23, 2010 10:38

nostra pisze:Rurkę oczywiście włożyłem w to samo miejsce, ale nic nie pomogło.
No jak wypuściłęs podciśnienie ze zbiorniczka i włożyłeś przewód z powrotem to nie ma prawa tak być .Chyba że coś uszkodziłeś mechanicznie i jest jakaś nie szczelność
nostra pisze:Kolego twierdzi że:
"zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia,
Kolega ma rację ,tyle że po założeniu węzyka i odpaleniu auta wszystko powinno wrócić do normy


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

nostra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 25, 2007 13:26
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: nostra » śr cze 23, 2010 10:54

a czy mogę zrobić taki test:
wyciągnąć wężyk i zrobić ostrą jazdę testową (wysokie obroty na każdym biegu)
a następnie włożyć wężyk i znów test? (nic się nie stanie bez włożonego wężyka?)

Czyli teoretycznie jeśli jest szczelne to po wyjęcia wężyka powinienem znów usłyszeć syczenie?
A czy mogło się coś w tym układzie zapowietrzyć itp??



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr cze 23, 2010 12:18

nostra pisze:a czy mogę zrobić taki test:
wyciągnąć wężyk i zrobić ostrą jazdę testową (wysokie obroty na każdym biegu)
Teoretycznie możesz ,a praktycznie to nie wiem co jeszcze tam odetniesz od podciśnienia , bo podciśnieniem jest zasilany też EGR i przynajmniej u mnie serwo wspomaganie hebli .Jak juz chcesz odłaczyć sterowanie turbiny to ściągnij przewód od gruchy przy turbinie i go zaślep czymś .Powinieneś mieć po tym zamuła spowodowanego cięciem dawki przez kompa na skutek przeładowania


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr cze 23, 2010 13:14

odłącz ten wężyk od tego akumulatora podciśnienia (tej czarnej banieczki) i koniec wężyka zaślep a następnie przejedź się deptając na obroty i sprawdź czy będzie silnik mulił - jeśli nie to pewnie masz ułamany króciec plastikowy w akumulatorze podciśnienia a jeśli nadal będzie mulił to musiałeś uszkodzić wężyk podciśnienia.


Obrazek

nostra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 25, 2007 13:26
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: nostra » śr cze 23, 2010 14:51

Czy w razie czego można uszczelnić wężyk domowymi sposobami?
(taśma izolacyjna itp)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr cze 23, 2010 14:55

można uszczelnić jeśli nie chcesz wydać ani centa na metrowy odcinek nowego wężyka ale nie ma gwarancji czy długo to uszczelnienie wytrzyma.


Obrazek

nostra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 25, 2007 13:26
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: nostra » śr cze 23, 2010 15:06

Dziękuję!
Jak tylko skończę pracę, przetestuje na trasie Wasze wskazówki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości