Strona 1 z 2

Prośba o analizę logów MKIV (ASV)

: śr cze 16, 2010 22:24
autor: dafr
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV na początku nie było z nim żadnych problemów po tygodniu jazdy złapałem na trasie notlaufa, pojechałem do mechanika i okazało sie że turbina przeładowuje, w międzyczasie troszkę go butowałem i tak upłynęły z 2 tyg. Potym czasie notlaufy zniknęły ale auto stało sie mułowate wiec podszkoliłem się jak zrobic logi w aucie i tu mam problem bo nagle (tak mi sie wydaje) turbo jest niedoładowane i teraz nie wiem co jest grane :blush: :blush:

Autko golf IV- 1.9 tdi - ASV - 110 KM - 2002r - przebieg 250 tys.

Zrobiłem logi na zimnym silniku, jałowy bieg:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14985.html

Grupy: 004,007,008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14986.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14987.html

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14988.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14989.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14990.html

Następnie zrobiłem logi dynamiczne i wyszło mi to

Grupy: 010,011,001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15116.html

Grupy: 003,004,008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15120.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15121.html

Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15124.html

a tutaj jest:
Grupy: 000,000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15123.html logi na postoju i dynamiczne(jakoś nie mogłem tego rozdzielić)

Liczę na pomoc, bo nie wiem co mu dolega, a jak pojadę do mechanika to wyssie ze mnie ostatni grosz :(

: śr cze 16, 2010 22:34
autor: italiano_83
Kąt wtrysku ok, dawka paliwa ok ale się buja- po 011 statycznym widać, że kierownice się nie ruszają, stoją w pozycji min doładowanie.
W 011 dynamicznym widać kompletny brak doładowania, a n75 wysterowany jest na max :blush: Jak by się zaciął :chytry:
Więc na początek podmień n75 z n18 i zrób jeszcze raz logi.

[ Dodano: 16 Cze 2010 22:35 ]
Kąt wtrysku jeśli masz ochotę można delikatnie dygnąć z 39 na okolice 50.

[ Dodano: 16 Cze 2010 22:40 ]
aha, przewody podciśnienia posprawdzaj i gruszkę przy turbosprężarce.

: śr cze 16, 2010 22:42
autor: PinkFloyd
albo zmostkój dwa sąsiednie wężyki z n75 wtedy kierownice ida na maksa, jak nie beda to albo nieszczelnośc w przewodach podciśnienia albo dziurawa grucha bokierownice najczesciej zacinaja sie w max położeniu, zapodaj 011BS

: śr cze 16, 2010 22:49
autor: Łuki_79
italiano_83 pisze:a n75 wysterowany jest na max :blush: Jak by się zaciął :chytry:
Lub logi robione w trybie awaryjnym.Twój czujnik G79 coś delikatnie szwankuje lub drżała tobie noga w podłodze :grin:

[ Dodano: 16 Cze 2010 22:56 ]
PinkFloyd, http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14987.html

: śr cze 16, 2010 23:28
autor: Sztomel
Łuki_79 pisze:italiano_83 napisał/a:
a n75 wysterowany jest na max Jak by się zaciął
Lub logi robione w trybie awaryjnym
logi zrobione są właśnie w trybie awaryjnym co widać po stałych wskazaniach N76 czyli 92.4 % - wyłączyć i ponownie uruchomić silnik przed logowaniem każdej kolejnej grupy a przy okazji sprawdź czy masz podpiętą wtyczkę pod N75.

: pn cze 21, 2010 20:38
autor: dafr
witam
dzić posprawdzałem węzyki podcisnienia i znalałem jeden do wymiany, tylko nie wiem jaka jest srednica tego węzyka idzie on od n75 do gruszki turbiny, też nie wiem czy te węzyki sa właściwuie podłączone bo znalazłem cos takiego Obrazek

i mam pytanie czy ten węzyk dochodzący do gruszki to powinien zasysac powietrze czy co???
i do czego słuzy ten zawór????

i czy mógłbym prosic o schemat podłączenia tych węzyków podcisnienia (golf IV 110 km 2002 r. ASV) bo cos jest chyba nie tak. ten węzyk idący do turbo nie chce mi zasysac powietrza :blush: :blush: :blush:

: pn cze 21, 2010 21:34
autor: Łuki_79
dafr pisze:jaka jest srednica tego węzyka idzie on od n75 do gruszki turbiny
3,2 mm.Na fotce zaznaczyłeś zawór N239 sterujący za pośrednictwem tej gruszki klapą gaszącą w zaworze EGR.Schemat od AJM ale niczym się nie różni od ASV http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7619851

: wt cze 22, 2010 02:12
autor: Sztomel
powyższy rysunek jest akurat z Passata więc podam odpowiedni schemat :
Obrazek

oczywiście to co jest na Twoim zdjęciu to kolektor ssący z obudową zaworu EGR i klapy gaszącej na wlocie obudowy EGR, widoczny elektrozawór to N239, który podczas gaszenia silnika podaje wężykiem podciśnienie na ten siłownik plastikowy (gruchę) a ten przymyka na 3 sekundy klapę gaszącą zatrzymując tym samym dopływ powietrza doładowanego do kolektora ssącego i silnik łagodnie gaśnie, jeśli masz nieszczelny ten wężyk, który idzie z N239 do tej gruchy to silnik podczas gaśnięcia nieprzyjemnie telepnie zamiast łagodnie i bez wstrząsu zgasnąć. Ta nieszczelność nie ma wpływu na wariacje z turbodoładowaniem.
Turbosprężarka oczywiście jest w innym miejscu :
Obrazek

: sob cze 26, 2010 20:10
autor: dafr
witam
wg rad posprawdzałem wężyki podciśnienia okazało się ze jeden był do wymiany, gruszkę sprawdziłem na tyle ile się znam i wydaje się być dobra, potem podmieniłem n75 z n18 i zrobiłem logi, za każdym razem kiedy miałem logować kolejna grupę to gasiłem silnik i kasowałem błędy w ecu, w rezultacie wyszło mi to:

Logi dynamicze:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16065.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16066.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16067.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16068.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16069.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16070.html

Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16071.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16072.html

a na koncu zrobilem logi statyczne:

Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16073.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16074.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16075.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16076.html

Proszę o sprawdzenie logów.

tak sobie myślałem co z tym fantem mam zrobić i chyba czeka mnie czyszczenie turbiny
znalazłem zakład w Luboniu k. Poznania który czyści turbo

"Mechtrans" Zakład Mechaniczno-Transportowy Michał Sówka

Migalli 14
Luboń

i mam takie pytanie :
czy ktokolwiek korzystał z usług tego zakładu????

albo może ktoś poleci zakład w poznaniu bądź kogokolwiek kto ew. wyczyścił by mi turbo.

Liczę na odpowiedz
pozdrawiam

: sob cze 26, 2010 20:44
autor: Łuki_79
Faktycznie kierownice w turbo ani drgną.Daj jeszcze 011 BS dla pewności,ale zapewne czeka ciebie czyszczenie turbo.Co do czyszczenia wyczyść sam,stracisz tylko ok 30 zł na uszczelki a tak 300-400 zł

: sob cze 26, 2010 20:49
autor: dafr
problem w tym ze nie mam tego gdzie zrobić, a także nie mam czasu na taka zabawę tak wiec poszukuje chętnego kto by się tego podjął, mam nadzieję ze w końcu kogoś znajdę bądź chętny się zgłosi :grin: :grin: :grin:

a 011BS wkleje jutro :grin:

: ndz cze 27, 2010 09:29
autor: Sztomel
dafr pisze:problem w tym ze nie mam tego gdzie zrobić, a także nie mam czasu na taka zabawę
też nie miałem warunków na demontaż turbo bo auto jest parkowane pod blokiem na osiedlu więc ani garażu ani kanału ani najazdu, byłem zmuszony skorzystać z pomocy mechanika, który zdemontował a potem zamontował ponownie turbo ale czyszczenie zrobiłem sobie sam w domu i przynajmniej mam pewność, że zrobiłem to solidnie i należycie.
Jak dasz komuś do czyszczenia to nigdy nie będziesz miał pewności czy gość podszedł do sprawy rzetelnie a to jest warunkiem tego, że z czyszczonym właściwie turbo pojeździsz spokojnie przez najbliższych kilkadziesiąt tyś. km.

: śr cze 30, 2010 10:09
autor: dafr
witam
wczoraj dopiero zrobilem logi 011 BS, oto one

Grupa: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16339.html

z tego wychodzi ze na 100 % turbo do czyszcenia tak???

: śr cze 30, 2010 12:09
autor: Łuki_79
W porównaniu z tym co miałeś wcześniej w 011 BS vnt teraz odżyła,jednak pod obciążeniem możliwe,że się zacina.Włącz na vagu 011 BS i obserwuj czy ruch sztangi jest płynny,bez zacięć.Przy zgaszonym silniku również ręcznie sprawdz czy są wyczuwalne zacięcia sztangi-rozruszaj ją z 15 minut i wykonaj loga dynamicznego 011.