Strona 1 z 3
Tubina KKK K14 dmucha max 1 bar - co może być nie tak?
: śr cze 16, 2010 22:01
autor: Ree
Podkręcałem ostatnio moją dmuchawe i nie mogę uzyskać więcej niż 1 bar... ten bolec na imbus jest już o pół cm od sruby z kontry i nie chce dalej iść a turbina ledwo 1 bar osiąga...
Czym to może być spowodowane ? jakieś rady??
: śr cze 16, 2010 22:04
autor: edzio
1 bar to już bardzo duzo.
: śr cze 16, 2010 22:05
autor: grandi
Zobaczysz jak szybko sprzegło zakończy żywot - moje nowe wytrzymało pół roku
: śr cze 16, 2010 22:10
autor: trepek
1 bar dla k14 to nie jest aż tak dużo. Jakby to był Garrett T3 lub KKK K24 no to już co innego.
K14 to mała turbawka, dla niej dużo to tak 1.5 bara w zwyż.
: śr cze 16, 2010 22:12
autor: edzio
trepek pisze:dla niej dużo to tak 1.5 bara w zwyż.
Żaden tdi tyle nie pompuje,bo łapie notlauf zaraz.
: śr cze 16, 2010 22:15
autor: Ree
rozumiem że nie robiłeś nic innego jak but w podłogę?? ja jak jeżdżę z pracy do pracy to czasem nawet 0,3 nie nadmucha więc gdzie tu sprzęgło ma paść ? nie kręcę tego po to by non stop auto pałować i sprzęgło palić tylko żeby była "rezerwa" jak będzie potrzeba.
1 bar dużo, to pojęcie względne przyznasz?
Nie zmienia to faktu ze chciał bym wiedzieć co jest ze nie da się więcej ? turbo pada coś innego? czy żeby było więcej trzeba MBC??
yyy to nie TDi tylko TD
: śr cze 16, 2010 22:31
autor: mateusz_kajtek
u mnie jest natomiast sytuacja odwrotna, otóż zakupiłem manometr ( w celu zwiekszenia cisnienia) i podłączeniu i kilku próbach byłem bardzo zdziwiony bo moja k14 dmucha do 1.3-1.4 bara
być może ktoś kiedyś kombinował i ustawiał "na oko" albo tez zawór WG sie zaciął? :/ sytuacja bardzo dziwna i zamiast zwiekszac cisnienie do 1 bara nie ruszam nic bo dmucha aż za bardzo
zmniejszac tez nie bede bo nie długo czas na nowa suszare
: śr cze 16, 2010 22:36
autor: Ree
więc stąd te 118 KM
: śr cze 16, 2010 22:55
autor: edzio
Ree pisze:yyy to nie TDi tylko TD
chodzi o porównanie do np.130KM.gdzie turbo daje ok.1.3
a 90KM ok 0.8
: śr cze 16, 2010 22:58
autor: człek
Moją T2 maksymalnie udało mi się ustawić na 1.1 bara powyżej taj wartości miałem nie lada problemy z założeniem cięgna regulacji na ucho. Nie mam zielonego pojęcia jak chłopaki z T2 czy k14 wyciągają np. 1.5 bara.
: śr cze 16, 2010 23:01
autor: t0mal
Problem może być w tym, że turbo jest dojechane - syf z oleju odłożył się na łożyskach. (oczywiście, jeśli nie masz zaworu na kolektorze dolotowym)
K14 da radę i ponad 1.5 bara napompować.
: śr cze 16, 2010 23:02
autor: trepek
edzio pisze:Ree pisze:yyy to nie TDi tylko TD
chodzi o porównanie do np.130KM.gdzie turbo daje ok.1.3
a 90KM ok 0.8
Te 130KM w TDI czy TD? Bo w AAZ, pompie 10'tce i turbawce k14 pompującej na 1.3 bar nie uzyskasz 130KM.
Zresztą 1.3 bar dla VNT to zupełnie co innego niż 1.3 bar dla zwykłej turbawki starego typu, szczególnie dla k14 gdzie widziałem już szaleńców katujących ją na 2 bary. I o dziwo - dawała radę. Ale przez ile? tego nie wiem.
: śr cze 16, 2010 23:03
autor: t0mal
mateusz_kajtek pisze:może ktoś kiedyś kombinował i ustawiał "na oko" albo tez zawór WG sie zaciął?
Wielce prawdopodobne, że się zaciął, wielu już miało z tym przygody (łącznie ze mną)
[ Dodano: 16 Cze 2010 23:05 ]
trepek pisze:Ale przez ile? tego nie wiem.
Pół roku +- dwa miesiące wytrzyma, ale to bez sensu - dobijasz napęd i nie ma wysokich obrotów.
: śr cze 16, 2010 23:15
autor: człek
t0mal pisze:Problem może być w tym, że turbo jest dojechane - syf z oleju odłożył się na łożyskach. (oczywiście, jeśli nie masz zaworu na kolektorze dolotowym)
K14 da radę i ponad 1.5 bara napompować.
W moim przypadku na serii (0.6-7) jak i na 1 bar wstaje bardzo szybko nawet na piątym biegu więc nie wiem gdzie może być przyczyna. Zawór mam skręcony na maksa i nie puszcza. Rozumiem, że jak kończy się cięgno regulacji to już powinno być grubo powyżej 1.1?
nie mój temat więc eot z mojej strony