Tubina KKK K14 dmucha max 1 bar - co może być nie tak?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ree
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 10:36
Lokalizacja: Katowice

Tubina KKK K14 dmucha max 1 bar - co może być nie tak?

Post autor: Ree » śr cze 16, 2010 22:01

Podkręcałem ostatnio moją dmuchawe i nie mogę uzyskać więcej niż 1 bar... ten bolec na imbus jest już o pół cm od sruby z kontry i nie chce dalej iść a turbina ledwo 1 bar osiąga...
Czym to może być spowodowane ? jakieś rady??



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr cze 16, 2010 22:04

1 bar to już bardzo duzo.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr cze 16, 2010 22:05

Zobaczysz jak szybko sprzegło zakończy żywot - moje nowe wytrzymało pół roku


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

Post autor: trepek » śr cze 16, 2010 22:10

1 bar dla k14 to nie jest aż tak dużo. Jakby to był Garrett T3 lub KKK K24 no to już co innego.
K14 to mała turbawka, dla niej dużo to tak 1.5 bara w zwyż.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr cze 16, 2010 22:12

trepek pisze:dla niej dużo to tak 1.5 bara w zwyż.
Żaden tdi tyle nie pompuje,bo łapie notlauf zaraz.



Awatar użytkownika
Ree
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 10:36
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Ree » śr cze 16, 2010 22:15

rozumiem że nie robiłeś nic innego jak but w podłogę?? ja jak jeżdżę z pracy do pracy to czasem nawet 0,3 nie nadmucha więc gdzie tu sprzęgło ma paść ? nie kręcę tego po to by non stop auto pałować i sprzęgło palić tylko żeby była "rezerwa" jak będzie potrzeba.
1 bar dużo, to pojęcie względne przyznasz? :chytry:
Nie zmienia to faktu ze chciał bym wiedzieć co jest ze nie da się więcej ? turbo pada coś innego? czy żeby było więcej trzeba MBC??

yyy to nie TDi tylko TD :)
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 22:21 przez Ree, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » śr cze 16, 2010 22:31

u mnie jest natomiast sytuacja odwrotna, otóż zakupiłem manometr ( w celu zwiekszenia cisnienia) i podłączeniu i kilku próbach byłem bardzo zdziwiony bo moja k14 dmucha do 1.3-1.4 bara :shock: być może ktoś kiedyś kombinował i ustawiał "na oko" albo tez zawór WG sie zaciął? :/ sytuacja bardzo dziwna i zamiast zwiekszac cisnienie do 1 bara nie ruszam nic bo dmucha aż za bardzo :grin: zmniejszac tez nie bede bo nie długo czas na nowa suszare :chytry:


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

Awatar użytkownika
Ree
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 10:36
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Ree » śr cze 16, 2010 22:36

więc stąd te 118 KM :chytry:


[img]http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999750152_2.gif[/img]

Mój Indianer -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4217869#4217869

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr cze 16, 2010 22:55

Ree pisze:yyy to nie TDi tylko TD
chodzi o porównanie do np.130KM.gdzie turbo daje ok.1.3
a 90KM ok 0.8
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 22:57 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » śr cze 16, 2010 22:58

Moją T2 maksymalnie udało mi się ustawić na 1.1 bara powyżej taj wartości miałem nie lada problemy z założeniem cięgna regulacji na ucho. Nie mam zielonego pojęcia jak chłopaki z T2 czy k14 wyciągają np. 1.5 bara.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr cze 16, 2010 23:01

Problem może być w tym, że turbo jest dojechane - syf z oleju odłożył się na łożyskach. (oczywiście, jeśli nie masz zaworu na kolektorze dolotowym)
K14 da radę i ponad 1.5 bara napompować.



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

Post autor: trepek » śr cze 16, 2010 23:02

edzio pisze:
Ree pisze:yyy to nie TDi tylko TD
chodzi o porównanie do np.130KM.gdzie turbo daje ok.1.3
a 90KM ok 0.8
Te 130KM w TDI czy TD? Bo w AAZ, pompie 10'tce i turbawce k14 pompującej na 1.3 bar nie uzyskasz 130KM.
Zresztą 1.3 bar dla VNT to zupełnie co innego niż 1.3 bar dla zwykłej turbawki starego typu, szczególnie dla k14 gdzie widziałem już szaleńców katujących ją na 2 bary. I o dziwo - dawała radę. Ale przez ile? tego nie wiem.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr cze 16, 2010 23:03

mateusz_kajtek pisze:może ktoś kiedyś kombinował i ustawiał "na oko" albo tez zawór WG sie zaciął?
Wielce prawdopodobne, że się zaciął, wielu już miało z tym przygody (łącznie ze mną)

[ Dodano: 16 Cze 2010 23:05 ]
trepek pisze:Ale przez ile? tego nie wiem.
Pół roku +- dwa miesiące wytrzyma, ale to bez sensu - dobijasz napęd i nie ma wysokich obrotów.



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » śr cze 16, 2010 23:15

t0mal pisze:Problem może być w tym, że turbo jest dojechane - syf z oleju odłożył się na łożyskach. (oczywiście, jeśli nie masz zaworu na kolektorze dolotowym)
K14 da radę i ponad 1.5 bara napompować.
W moim przypadku na serii (0.6-7) jak i na 1 bar wstaje bardzo szybko nawet na piątym biegu więc nie wiem gdzie może być przyczyna. Zawór mam skręcony na maksa i nie puszcza. Rozumiem, że jak kończy się cięgno regulacji to już powinno być grubo powyżej 1.1?

nie mój temat więc eot z mojej strony ;)
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 23:22 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości