Strona 1 z 3

Pompa wodna. Demontaż.

: ndz cze 13, 2010 16:15
autor: Toshiba
Witam.

Czy żeby wyjąć pompę wodną, a raczej jej część (śruby szóstki na klucz 10) to trzeba rozpinać rozrząd i zdjąć koło pasowe od wału? Osłona rozrządu dolna mi przeszkadza a mniemam, że pod nią są jeszcze jakieś śruby od pompy.

: ndz cze 13, 2010 16:36
autor: Bartek_R
nie nie trzeba odkręcasz tylko alternator i łapę altka i pompa jest do bloku przykręcona na 3 albo 4 śrubach już nie pamiętam, jak ją będziesz miał na stole to wtedy sobie ją rozkręcisz na pół

: ndz cze 13, 2010 16:57
autor: Toshiba
Ale, żeby łapę zdjąć trzeba wyjąć pompę wtryskową. A tego robić nie chcę... Bo po prostu nie potrafię. A żadnemu mechanikowi dawał nie będę.
Rozrząd mogę rozpiąć, jeśli będzie trzeba bo już to robiłem kilka razy...

: ndz cze 13, 2010 18:44
autor: Q_mac
Nie trzeba rozpinać rozrządu, wystarczy że ściągniesz koło pasowe od paska alternatora i pompy wody. Ściągniesz tedy osłonę i będziesz miał dostęp do pozostałych śrub

: ndz cze 13, 2010 21:06
autor: Bartek_R
w żadnym wypadku nie trzeba pompy wtryskowej wymontowywać, fakt dostęp do jednej śruby jest trudny ale nie niemożliwy, uwierz mi już to przerabiałem jakieś pół roku temu, jak spróbujesz to na pewno dasz sobie rade :bigok:
i na pewno nie trzeba rozpinać rozżądu
a i będziesz potrzebował przegubu 1/4" do odkręcenia właśnie tej śruby pod pompą wtrysk.

: wt cze 15, 2010 16:50
autor: Toshiba
Q_mac pisze:Nie trzeba rozpinać rozrządu, wystarczy że ściągniesz koło pasowe od paska alternatora i pompy wody. Ściągniesz tedy osłonę i będziesz miał dostęp do pozostałych śrub
Altek zdjęty całkowicie, koło od pompy wody też i jakoś ta dolna osłona nie chce wyjść ;) Trzeba zdjąć koło pasowe od wału, żeby wyszło. Bo inaczej ni ch...
VireWolf88 pisze:jak spróbujesz to na pewno dasz sobie rade
Próbowałem już wszystkim. A najbardziej przeszkadza mi "wspornik" trzymający rurkę od bagnetu.
VireWolf88 pisze:przegubu 1/4"
A możesz mi pokazać jak to wygląda? Przegubowych kluczy też używałem, ale żaden się nie mieścił. Tam jest za mało miejsca na takie klucze...

: wt cze 15, 2010 17:56
autor: Michał_1977
Toshiba, chcąc wyjąć całą pompę wodną,to musisz zdjąć pompę wtryskową.Nie ma innej opcji.
Natomiast jak chcesz wyjąć sam wkład pompy wodnej,to odkręcasz to co stoi na przeszkodzie przed nią i heja.
Jak nie boisz się rozpinać rozrządu,to dlaczego czujesz bobu przd zdjęciem pompy wtryskowej?Przecież to bułka z masłem.Odkręcasz rurki metalowe,następnie pompę od wspornika i odsuwasz ją na bok bez potrzeby odpinania linek itd. :bigok:

: wt cze 15, 2010 17:57
autor: Bartek_R
Toshiba pisze:VireWolf88 napisał/a:
przegubu 1/4"


A możesz mi pokazać jak to wygląda? Przegubowych kluczy też używałem, ale żaden się nie mieścił. Tam jest za mało miejsca na takie klucze...
prosze: Obrazek Obrazek Obrazek
tym to odkreciłem tylko zamiast tej rączki śrubokrętowej miałem taką w kształt litery T i kawał rury było ciężko ale poszło, przegub można kupić w większości motoryzacyjnych ok 6PLN :bigok:

: wt cze 15, 2010 17:57
autor: Michał_1977
Toshiba pisze:Próbowałem już wszystkim. A najbardziej przeszkadza mi "wspornik" trzymający rurkę od bagnetu.
Niczym nie dostaniesz się do dwóch śrub pod pompą wtryskową.Zapomnij o tym. :bajer:

[ Dodano: 15 Cze 2010 17:59 ]
VireWolf88, niewykonalne.
Ja też z tym walczyłem i odpuściłem.Zdjąłem p. wtryskową i z głowy.
Ponoć jest to do zrobienia w Audi 80,bo ma inny wspornik.

: wt cze 15, 2010 18:01
autor: Bartek_R
Michaś_1977 pisze:chcąc wyjąć całą pompę wodną,to musisz zdjąć pompę wtryskową.Nie ma innej opcji.
Widzę że mi nie wierzycie że nie trzeba wyciągać pompy wtr...
ok :cry:

[ Dodano: 15 Cze 2010 18:03 ]
Szkoda że nie zrobiłem zdjęć ale myślcie sobie co chcecie...OT

: wt cze 15, 2010 18:12
autor: t0mal
Tylko pytanie czemu umijać jak ognia zdejmowania pompy? Toż to 5 min pracy więcej, dłużej zejdzie z tym kombinowaniem, a wspornik trzeba naprawdę mocno dopirdzielić bo się odkręci.

: wt cze 15, 2010 18:20
autor: Toshiba
Michaś_1977 pisze:dwóch śrub pod pompą wtryskową
Dwóch? :helm: Ja tam widzę jedną... No chyba, że się mylę.
Co do zdjęcia pompy wtryskowej. Z książką sam naprawiam sobie poradzę czy macie jakieś wskazówki co do tego? Rozumiem, że jej koło trzeba zdjąć. Nie będzie problemów z założeniem później? Trzeba potem je założyć tak jak było na znakach?
Boj się, bo nigdy jej nie zdejmowałem...
Mechanikowi nie mam zamiaru dawać ;)

: wt cze 15, 2010 18:26
autor: Bartek_R
Dwóch? :helm: Ja tam widzę jedną... No chyba, że się mylę.
nie mylisz się chodzi tylko o tą przy bagnecie

koło jest na klinie więc źle go nie założysz tylko rozrząd ustawiasz na znakach i ma grać

: wt cze 15, 2010 18:40
autor: Toshiba
Jak wymontować dobrze pompę wtryskową? Bo w książce niestety tego nie ma :(