Strona 1 z 2

Trzęsie autem przy przyspieszaniu

: sob cze 12, 2010 22:19
autor: KoVal
Witam,

przeczytałem kilka tematów, jednak w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Mianowicie:
Silnik ALH
Kiedy jadę na 2 lub 3 biegu (mniej odczuwalne na 4) i daje mu but w podłogę, autem trzęsie (przypomina to jazdę na niewyważonych kołach). Kiedy puszczę gaz oczywiście wszystko jest ok. Zaczął częściej łapać notlaufy. Żadnych dziwnych dźwięków, sprzęgło się nie ślizga, próbowałem metody by wrzucić 4 i od 40 km/h go cisnąć. No trzęsie delikatnie, ale nie jakoś tak "mega". Powiedziałbym "zwyczajnie"
Pierwsze moje podejrzenia padły na dwumas, jednak nie jestem tego do końca pewien. Jutro planuję zrobić logi dynamiczne ewentualnie statyczne... które bloki warto by sprawdzić ?

Druga sprawa to taka, że pedał gazu dziwnie reaguje momentami, tzn. zdarza się tak że wcisnę go, puszczę i on tak jakby dopiero po chwili schodzi z obrotów. Co to może być? Jest tam jakiś czujnik pod pedałem gazu ?

I trzecie pytanie: auto czasami, szczególnie w ciepłe dni i na ciepłym silniku przy odpalaniu długo świeci się kontrolka świec żarowych, odpalam go i od razu wskakuje na nieco wyższe obroty, po czym po jakimś czasie one spadają. Zdarza się, że falują... Czyżby czujnik temperatury cieczy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, szczególnie interesuje mnie problem dot. pytania pierwszego, aby wiedzieć które bloki silnika sprawdzić...

Pozdrawiam
KoVal

: sob cze 12, 2010 22:28
autor: Łuki_79
KoVal90 pisze:Zaczął częściej łapać notlaufy
Logi dynamiczne grup 003,008,011
KoVal90 pisze:Jest tam jakiś czujnik pod pedałem gazu ?
Jest.Zrób log dynamiczny grupy 010.Sprawdz czy będą jakieś błędy na vagu.

: sob cze 12, 2010 23:26
autor: JABcok20
kopci na czarno?

: sob cze 12, 2010 23:29
autor: KoVal
JABcok20, nie, żadnego dymu nie puszcza

: sob cze 12, 2010 23:38
autor: JABcok20
hm. zastanawiam się nad czujnikami obrotów wału, sprzęgło, albo przeładowywująca turbina. to bym sprawdzał, zruszał wpierw sztange z turbiny i sie przjechał , jesli bez zmian to bym szukał dalej...
filtr paliwa i filtr powietrza nowe?
przemyłbym przepływomierz i czujnik ciśnienia , to nic nie kosztuje...

[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 23:40 ]
KoVal90 pisze:Druga sprawa to taka, że pedał gazu dziwnie reaguje momentami, tzn. zdarza się tak że wcisnę go, puszczę i on tak jakby dopiero po chwili schodzi z obrotów. Co to może być? Jest tam jakiś czujnik pod pedałem gazu ?
to dziwne? potencjometr tam jest ale że nie odbija?

: sob cze 12, 2010 23:46
autor: italiano_83
KoVal90 pisze:I trzecie pytanie: auto czasami, szczególnie w ciepłe dni i na ciepłym silniku przy odpalaniu długo świeci się kontrolka świec żarowych, odpalam go i od razu wskakuje na nieco wyższe obroty, po czym po jakimś czasie one spadają. Zdarza się, że falują... Czyżby czujnik temperatury cieczy?
Sprawdź wskazania vagiem na zimnym i ciepłym silniku w 01-Engine: 007 i 17-Instruments: 003. Spisz wartości albo zrób screen'a.

: ndz cze 13, 2010 00:13
autor: KoVal
JABcok20, mechanicznie pedał odbija, ściągam z niego noge i dopiero po chwili jest reakcja w postaci spadania obrotów

filtr paliwa i powietrza są stosunkowo nowe, wymieniane w marcu, przejechały może z 5 tyś.
italiano_83, jutro porobie te logi i wkleję tutaj screeny oraz xlsy

: ndz cze 13, 2010 00:37
autor: ryszkens
KoVal90 pisze:Kiedy jadę na 2 lub 3 biegu (mniej odczuwalne na 4) i daje mu but w podłogę, autem trzęsie (przypomina to jazdę na niewyważonych kołach).
Miałem to samo. Trzęsło budą, łapał mi notlauf. Okazało się, że grucha znowu się zacięła. Najprościej odpalić, zapiąć vaga'a i spowodować, żeby sam ruszał sztangą i obserwować. Jeśli sztanga się nie ruszy, trzeba będzie rozruszać..

: ndz cze 13, 2010 05:19
autor: Sztomel
co do podwyższonych obrotów i długiego świecenia kontrolki świec żarowych to jest to efektem chwilowego czyli sporadycznego braku sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 do sterownika silnika (przeczyścić piny czujnika i jego wtyczki np. kontakt sprejem), co do wolnego schodzenia z obrotów to na czym polega ten "+" przy kodzie silnika - na power box'ie ?
Wejdź jeszcze Vagiem w 01 Engine, 08 Meas Blocks, grupa 006 i w polu gdzie masz trzy zera "000" naciśnij pedał sprzęgła - po naciśnięciu wartość powinna się zmienić na "100" a jeśli tak się nie dzieje to wyciągnij czujnik pedału sprzęgła, rozbierz go i nadlutuj lutownicą wypalony styk - platynkę i po zamontowaniu ponownie sprawdź jego działanie w grupie 006, pozostałe dwa zera to wskazania z czujnika pedału hamulca - po jego wciśnięciu obydwa ostatnie zera muszą się jednocześnie zmienić na (011) i po odpuszczeniu pedału hamulca ponownie/jednocześnie wrócić na wskazanie (000). Usterka czujnika G36 pedału sprzęgła nie jest sygnalizowana żadnym kodem błędu w sterowniku silnika a jego nieprawidłowe działanie miało u mnie wpływ na drgawki silnika podczas dojeżdżania do świateł na skrzyżowaniu - przypadek jest opisany w osobnym temacie - "drgawki silnika AHF".
Zrób zatem logi dynamiczne grup 000, 004, 003, 008, 010 i 011.

[ Dodano: 13 Cze 2010 05:20 ]
odczytaj również Vagiem zapisane kody błędów i je tutaj wklej.

: ndz cze 13, 2010 09:24
autor: KoVal
Sztomel, nie nie, żadnego boxa nie ma, jest normalnie program zrobiony

z tymi pedałami zrobię tak jak piszesz, chociaż to raczej nie to co w tym temacie co podałeś, u mnie na postoju jest ok, autko sobie chodzi, ale kiedy przyspieszam w to w miejscach gdzie ma największy moment obrotowy trzęsie nim. Dzisiaj wieczorem będe miał logi to może coś się wyjasni...

: ndz cze 13, 2010 13:10
autor: JABcok20
Mi to opisane trzęsienie kojarzy sie z dużym przeładowywyaniem. Pare razy miałem przypadek że samochód jak wchodził na obroty trząsł się bo turbo przeładowywało.
To samo było gdy założyłem na życzenie klienta turbo z 1z do golfa z silnikiem ze zmienna geometrią...
gdy odłączyłem wężyk od wg to samochód trząsł się bo turbo przęładowywało, po podłączeniu wg nie było problemów. jeszcze przypomina mi się przypadek kumpla co miał kręconego AFN.
Coś mi opowiadał że samochód mu sie dziwnie zachowywał , waśnie w przedziale ok 2000-2500 trząsł się, to on mu but itp. aż w końcu coś się z tłokiem stało , wypaliło czy bokiem stanął, nie pamiętam...

: ndz cze 13, 2010 13:32
autor: KoVal
JABcok20, tak, tylko że auto na obecnym setupie śmiga już 2 lata, więc to możliwe, żeby dopiero teraz turbo przeładowywało ?

: ndz cze 13, 2010 13:44
autor: JABcok20
on miał tak samo, samochód jeździł super do czasu, teraz zmienił blok, wtryski, pompe, turbo i samochód na tym samym programie jeździ ok...
porzemyj może benzyna ekstrakcyjną czujnik ciśnienia bo może zaniża ciśnienie a turbo dmucha dalej...
nie turbo chyba zostawił to samo, tylko przeczyścił przy okazji.
Więc wychodzi na to że uszkodzenie mechaniczne spowodowało awarie. może to samo jest u Ciebie.

: ndz cze 13, 2010 14:00
autor: KoVal
JABcok20, no rozumiem

dobra, może te logi dynamiczne coś wyjasnią, sam ich i tak nie odczytam... Jeżeli nie to będe sie dopiero martwił...