Strona 1 z 1

Wyciek oleju z turbiny ("muszla mokra") na zewnątr

: sob cze 12, 2010 17:28
autor: domall
Witam,

Mam następujący problem i jednocześnie pytanie. Mechanik stwierdził wyciek oleju z turbiny
na łączeniu części która pracuje w oleju i części suchej. Przy mocniejszym dodaniu gazy olej wręcz tryska przez nieszczelność. Czy ktoś może mi powiedzieć czy z takim defektem jestem w stanie bezpiecznie zrobić traskę 1000 km i z powrotem, uzupełniając oczywiście olej w miarę potrzeby.

Jednocześnie proszę o podpowiedź co dalej robić z taką turbawką, czy tam na łączeniu tej muszli jest jakiś oring ?

Golf 4 2001r. TDI silnik ALH 90PS, turbina ze zmienną geometrią i kolektorem wydechowym "na stałe"


Pozdrawiam.

: sob cze 12, 2010 17:59
autor: italiano_83
Każdy wyciek z turbosprężarki nie wróży nic dobrego :chytry: Gwarancji nikt Ci nie da, że się nie rozkraczy- takie rzeczy są nieprzewidywalne- jak turbo się 'rozleci" i puści olej w dolot - to możesz skasować silnik :chytry: Zrób fotkę tej turbosprężarki .

: sob cze 12, 2010 17:59
autor: Szymon Jarosz
Niestety kolego takie objawy to znak ze turbina przerzuca olej! Poprostu turbo do wymiany! Jezdzac z czyms takim mozesz jeszcze tylko pogorszyc sprawe.Na razie przerzuca olej a po kilku kilometrach silnik moze zassac olej lub co gorsza rozwalajacy sie wirnik!!!!I wtedy koniec imprezy dziekuje dobranoc. Pozdrawiam :smoke:

: ndz cze 13, 2010 06:02
autor: Sztomel
wszystko zależy gdzie ten wyciek następuje bo jeśli wyciek ma źródło przy rurce doprowadzającej olej do turbo do smarowania jej wałka to wystarczy to odkręcić i ponownie skręcić z wyczuciem, nie ma fotki więc tylko się domyślam o wyciek z której części chodzi więc jeśli wycieka olej pomiędzy korpusem turbiny a muszlą części zimnej (tej od strony dolotu powietrza od filtra i wylotu powietrza doładowanego) to jest tam gumowy oring uszczelniający a wyciekający olej może pochodzić tylko i wyłącznie z odmy więc nie jest powiedziane, że uszczelnienie wałka turbosprężarki pada.