Strona 1 z 1

problem po wymianie turbo. nic nie pasuje.

: sob cze 12, 2010 02:59
autor: strikez
Witam.
Z powodu awarii turbiny w moim mk4 z silnikiem AHF gdzie turbina jest w polowie zintegrowana z kolektorem wymienilem ja na turbo z silnika AFN (audi a6 c5) ktora jest calkowicie rozkrecalna ktora jak sie potem okazalo jest troche inaczej rozmieszczona.

I od samego poczatku pojawily sie problemy czyli za krotki waz splywowy oleju, po tygodniu poszukiwan udalo sie dostac prawidlowy.

Kolejny problem to rurka prowadzaca od turbo do egr - za krotka! chociaz wiem ze mozna to zaslepic ( w moim przypadku zrobie to zarowno przy turbinie jak i przy egr usuwajac calkiem rurke )

wszystko juz prawie pieknie i.... Waz od IC jest za krotki... oraz rura wydechowa posiada o dobre kilkadziesiat stopni obrocone osadzenie srob.

Teraz pytanie czy ktorys mk4 mial seryjnie taka turbine zeby bez spawania i kombinowania kupic te czesci np na allegro?

Next: w jakim celu sa montowane duze uklady wydechowe skoro na turbinie przy wylocie jest i tak "waskie gardlo" ?

Re: problem po wymianie turbo. nic nie pasuje.

: sob cze 12, 2010 06:18
autor: gOOzOl
strikez pisze: Next: w jakim celu sa montowane duze uklady wydechowe skoro na turbinie przy wylocie jest i tak "waskie gardlo" ?
poniewaz kazdy odcinek rury, kazde kolano czy luk ma jakis wspolczynnik oporu, im mniejsza srednica tym ten opor wiekszy


rure z IC po prostu dosztukuj, kup jakies gumy, ewentualnie kawalek rury i zloz to do kupy.
a co do rury filtr turbo, moze da rade sama musze podmienic? jesli sa takie same oczywiscie i jedyna roznica to otwory mocujace

: sob cze 12, 2010 13:49
autor: strikez
wolal bym jednak jak najmniej kombinowac i wsadzac tylko to co oryginalne :)
stad dalej pytam czy sa oryginalne partsy

[ Dodano: 14 Cze 2010 00:48 ]
nikt tego nie moze jakos sprawdzic albo na wlasnym przykladzie ?