Czy lejace wtryski szkodza turbinie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cj26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 11, 2010 20:46
Lokalizacja: z domu

Czy lejace wtryski szkodza turbinie?

Post autor: cj26 » pt cze 11, 2010 21:37

witam chcialem zapytac czy jesli ktorys z wtryskiwaczy leje to zaszkodzi turbinie turbine regenerowalem 2tygodnie temu.


cj26

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pt cze 11, 2010 21:49

jakie oznaczenie silnika?Afn??


User

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukasz.gtd » pt cze 11, 2010 21:59

cj26 pisze:witam chcialem zapytac czy jesli ktorys z wtryskiwaczy leje to zaszkodzi turbinie turbine regenerowalem 2tygodnie temu.
podążając za logika, lejący wtrysk, więcej sadzy, czyli źle.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt cze 11, 2010 22:25

raczej bardziej szkodzi tłokowi niż samej turbinie



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukasz.gtd » pt cze 11, 2010 22:33

mettenos pisze:raczej bardziej szkodzi tłokowi niż samej turbinie
Potwierdzam, może dziurę w tłoku wypalić w skrajnym przypadku.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt cze 11, 2010 22:36

ale geometria tez sie zapycha wlasnie od sadzy



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt cze 11, 2010 22:39

jak nie będziesz uprawiał "dziadkowej jazdy" to i przy lejącym wtrysku geometrii "nie zapchasz" a jeśli nawet to trubo na stół i czyścisz, a co zrobisz z dziurą w tłoku? :wink:



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt cze 11, 2010 22:41

Jedno i drugie uwazam ze jest inwazyjne. I co z tego ze turbo na stol jak mnostwo nie tylko mechanikow ale i osob o tym nie wie i ida w koszta. Moim zdaniem taka sama kase straca jak przy wypalonym tloku.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt cze 11, 2010 22:44

micky pisze: Moim zdaniem taka sama kase straca jak przy wypalonym tloku.
twierdzisz że czyszczenie turbo wymaga tyle samo pracy co wymiana tłoka?

Ja nie twierdzę że nie wpływa to na turbo, tylko mówię że lejący wtrysk powoduje większe spostoszenie w tłoku niż w turbo



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt cze 11, 2010 22:46

owszem zgoda, ale malo kto czysci turbo, a raczej malo kto wie ze mozna etc, najczesciej w wypadku notlaufow diagnoza to turbo do wymiany wiec koszta tez spore zarowno czesci jak i robocizny
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 22:46 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt cze 11, 2010 22:50

nie wiedzą ci którzy serwisują w ASO :wink: bo jak wiadomo tam decyzja jest jedna - wymiana, ostatnio kumpel czyścił z wyśmienitym skutkiem dwie turbiny: w Toledo (chyba ASV) i w Pasku AJM, w obu przypadkach za 300 zł

reasumując - lepiej nie jeździć z lejącym wtryskiem :wink:



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt cze 11, 2010 22:53

no ja juz tez czyscilem turbo i wiem jaki to koszt :) 400 mnie skasowali ale z roboty bylem bardzo zadowolony i do dzis zadnych notlaufow



cj26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 11, 2010 20:46
Lokalizacja: z domu

Post autor: cj26 » pt cze 11, 2010 23:49

leon79 pisze:jakie oznaczenie silnika?Afn??
tak afn 1,9 tdi 110km 96 rok


cj26

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » sob cze 12, 2010 08:18

cj26, w takim razie tym bardziej musisz to zrobic, bo tak jak koledzy wyzej wspomnieli turbo szybko sie zabije sadzą ( szczególnie w przypadku emeryckiej jazdy).


User

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 192 gości