Problem z turbo i szarpaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z turbo i szarpaniem
Witam
Mam taki problem. Jadąc dziś w trasie chciałem sobie troszkę depnąć tak do 180 km/h wszystko szło dobrze póki nie przekroczyłem 120 km/h wtedy wskażnik boost jakoś dziwnie pokazywał ciśnienie skakało one z 0.8 do 0.5 bara, a silnik jakby przerywał ale normalnie rozpędziłem się tak do 180 ale dalej tak szarpał. Czytałem coś o not lauf ale wydaje mi się że to nie to bo wtedy chyba odcina turbo i nie pracuje już. Sorry bardzo jak był już taki temat ale nie znalazłem w wyszukiwarce. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Mam taki problem. Jadąc dziś w trasie chciałem sobie troszkę depnąć tak do 180 km/h wszystko szło dobrze póki nie przekroczyłem 120 km/h wtedy wskażnik boost jakoś dziwnie pokazywał ciśnienie skakało one z 0.8 do 0.5 bara, a silnik jakby przerywał ale normalnie rozpędziłem się tak do 180 ale dalej tak szarpał. Czytałem coś o not lauf ale wydaje mi się że to nie to bo wtedy chyba odcina turbo i nie pracuje już. Sorry bardzo jak był już taki temat ale nie znalazłem w wyszukiwarce. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
To jak chcesz dojść inaczej co jest przyczynąbez przesady;)
od razu najczarniejsze scenariusze...
Minie uczyli w szkole, żeby iść najkrótszą i najprostszą drogą do celu. I żadnych czarnych scenariuszy nie snuje, tylko sugeruje sprawdzenie dawki paliwa - skoro silnik pracuje nieregularnie A metody typu wymień to, a potem to - to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają
i nie zawsze wierze w to co pokazuje komputer;) nie chodzi mi o to zeby od razu wymieniac co popadnie. Po prostu komputer podlaczam w ostatecznosci bo wole zdjac wezyk alco sprawdzic organoleptycznie czy cos dmucha , czy soie kreci, podlaczyc miernik, odlaczyc kostke itp. a komputer jest wlasnie dla cwaniakow:D koniec i kropkaitaliano_83 pisze:A metody typu wymień to, a potem to - to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
O czym ty w ogóle piszesz ? Jakieś OT walisz w temacie nic nie wnoszące do dyskusji - masz pomysł - radę - przedstaw koledze krok po kroku co ma sprawdzić i jak i będzie po problemie Niestety nie "wszystko" da się na "czuja" sprawdzić.JABcok20 pisze:nie zawsze wierze w to co pokazuje komputer;) nie chodzi mi o to zeby od razu wymieniac co popadnie. Po prostu komputer podlaczam w ostatecznosci bo wole zdjac wezyk alco sprawdzic organoleptycznie czy cos dmucha , czy soie kreci, podlaczyc miernik, odlaczyc kostke itp. a komputer jest wlasnie dla cwaniakow:D koniec i kropka
skoro silnik przerywa to cisnienie w pompie moze byc za niskie, z turbem raczej nic sie nie dzieje skoro dmucha na niskich ok, to jest 1z wiec zmienna geometria odpada. jak przrrywa to cos kopci z tylu?
wiem ze 180 to nie ma czasu na rozgladanie sie ale moze nanizszych begach cos sie da zaobserwowac?
ja bym wymienil ( jesli nie wymieniales ) filtr paliwa i powietrza, ew., sprawdzil czy po przygazowaniu nie ma babelkow w przewodzie paliwowym, moze jak jechale s te 180 to paliwa malo w baku bylo?
pompa nie cieknie?
turbo pompuje od najnizszych obrotow?
nie ma zamuly na poczatku?
zdejmij wszystkie wezyki od turbo i podmuchaj w nie, tam czesto sie gromadzi olej itp co ma wplyw nawet na 1z
[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 23:18 ]
latanie z kompem mi nie imponuje:]
wiem ze 180 to nie ma czasu na rozgladanie sie ale moze nanizszych begach cos sie da zaobserwowac?
ja bym wymienil ( jesli nie wymieniales ) filtr paliwa i powietrza, ew., sprawdzil czy po przygazowaniu nie ma babelkow w przewodzie paliwowym, moze jak jechale s te 180 to paliwa malo w baku bylo?
pompa nie cieknie?
turbo pompuje od najnizszych obrotow?
nie ma zamuly na poczatku?
zdejmij wszystkie wezyki od turbo i podmuchaj w nie, tam czesto sie gromadzi olej itp co ma wplyw nawet na 1z
[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 23:18 ]
o prosze italiano_83, tego posta nie widzialem a to moze tego wina:Dzooler86 pisze:A możliwe może być to że filtr paliwa nie był dawno wymieniany
latanie z kompem mi nie imponuje:]
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
O takie rzeczy jak filtr paliwa to powinno się dbać szczególnie, ze względu na jakość ON w Polsce, wymień na nowy, po zimie zbiera się tam woda, sam filtr się zabrudza.zooler86 pisze:A możliwe może być to że filtr paliwa nie był dawno wymieniany ? I jakoś słabiej w mieście też samochód idzie.
[ Dodano: 11 Cze 2010 23:20 ]
Mi też nieJABcok20 pisze:latanie z kompem mi nie imponuje:]
heheheh kazdy mechanik najpierw podlacza komputer i kasuje za podlaczenie wiec nie pisz mi tu takich glupot ok;) do tego jeszcze na lewym programie i kabelku z allegro. phi taki kabelek kazdy forumowicz soie moze kupic a o problemie poczytac na google. schody sie zaczynaja jak czyta wlasnie opinie kogos kto nie ma pojecia o zasadzie dzialania sil nikow tdi i ogolnie dieslow, tylko sobie podlaczaja kompa i mysla ze sa pepkiem swiata...italiano_83 pisze:to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 23:25 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Patrząc na Twój pasek nic więcej nie trzeba pisaćJABcok20 pisze:italiano_83 napisał/a:
to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają
heheheh kazdy mechanik najpierw podlacza komputer i kasuje za podlaczenie wiec nie pisz mi tu takich glupot ok;) do tego jeszcze na lewym programie i kabelku z allegro. phi taki kabelek kazdy forumowicz soie moze kupic a o problemie poczytac na google. schody sie zaczynaja jak czyta wlasnie opinie kogos kto nie ma pojecia o zasadzie dzialania sil nikow tdi i ogolnie dieslow, tylko sobie podlaczaja kompa i mysla ze sa pepkiem swiata...
Nie trzeba jechać do mechanika bo są "ludzie" na forum Ale żeby to wiedzieć to trzeba forum znać
Dobrze, że napisałeś coś os sobieJABcok20 pisze:schody sie zaczynaja jak czyta wlasnie opinie kogos kto nie ma pojecia o zasadzie dzialania sil nikow tdi i ogolnie dieslow
ehhh temat rzeka. nie widze sensu tego przedluzac. tak czy inaczej ja wole robic po swojemu, a na koszty jeszcze nikogo nie narazilem...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości