Problem z turbo i szarpaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zooler86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt cze 19, 2009 23:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem z turbo i szarpaniem

Post autor: zooler86 » pt cze 11, 2010 20:35

Witam

Mam taki problem. Jadąc dziś w trasie chciałem sobie troszkę depnąć tak do 180 km/h wszystko szło dobrze póki nie przekroczyłem 120 km/h wtedy wskażnik boost jakoś dziwnie pokazywał ciśnienie skakało one z 0.8 do 0.5 bara, a silnik jakby przerywał ale normalnie rozpędziłem się tak do 180 ale dalej tak szarpał. Czytałem coś o not lauf ale wydaje mi się że to nie to bo wtedy chyba odcina turbo i nie pracuje już. Sorry bardzo jak był już taki temat ale nie znalazłem w wyszukiwarce. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt cze 11, 2010 21:29

LOGI DYNAMICZNE =>VAG => Grupa regionalna - forum.
Bo inaczej to metoda prób i błędów pozostaje- czasochłonna- droga i nie zawsze w pełni skuteczna :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt cze 11, 2010 22:56

Bo inaczej to metoda prób i błędów pozostaje- czasochłonna-
bez przesady;)
od razu najczarniejsze scenariusze...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt cze 11, 2010 23:00

bez przesady;)
od razu najczarniejsze scenariusze...
To jak chcesz dojść inaczej co jest przyczyną :bajer:
Minie uczyli w szkole, żeby iść najkrótszą i najprostszą drogą do celu. I żadnych czarnych scenariuszy nie snuje, tylko sugeruje sprawdzenie dawki paliwa - skoro silnik pracuje nieregularnie :bajer: A metody typu wymień to, a potem to - to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt cze 11, 2010 23:04

italiano_83 pisze:A metody typu wymień to, a potem to - to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają :bajer:
i nie zawsze wierze w to co pokazuje komputer;) nie chodzi mi o to zeby od razu wymieniac co popadnie. Po prostu komputer podlaczam w ostatecznosci bo wole zdjac wezyk alco sprawdzic organoleptycznie czy cos dmucha , czy soie kreci, podlaczyc miernik, odlaczyc kostke itp. a komputer jest wlasnie dla cwaniakow:D koniec i kropka


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt cze 11, 2010 23:10

JABcok20 pisze:nie zawsze wierze w to co pokazuje komputer;) nie chodzi mi o to zeby od razu wymieniac co popadnie. Po prostu komputer podlaczam w ostatecznosci bo wole zdjac wezyk alco sprawdzic organoleptycznie czy cos dmucha , czy soie kreci, podlaczyc miernik, odlaczyc kostke itp. a komputer jest wlasnie dla cwaniakow:D koniec i kropka
O czym ty w ogóle piszesz ? Jakieś OT walisz w temacie nic nie wnoszące do dyskusji - masz pomysł - radę - przedstaw koledze krok po kroku co ma sprawdzić i jak i będzie po problemie :bajer: Niestety nie "wszystko" da się na "czuja" sprawdzić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

zooler86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt cze 19, 2009 23:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zooler86 » pt cze 11, 2010 23:13

Jak kupię kabel VAG OBD 2 to zrobię nim wszystkie potrzebne logi ? Bo muszę jeszcze czujniki od ABS-u po sprawdzać ? A możliwe może być to że filtr paliwa nie był dawno wymieniany ? I jakoś słabiej w mieście też samochód idzie.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt cze 11, 2010 23:16

skoro silnik przerywa to cisnienie w pompie moze byc za niskie, z turbem raczej nic sie nie dzieje skoro dmucha na niskich ok, to jest 1z wiec zmienna geometria odpada. jak przrrywa to cos kopci z tylu?
wiem ze 180 to nie ma czasu na rozgladanie sie ale moze nanizszych begach cos sie da zaobserwowac?
ja bym wymienil ( jesli nie wymieniales ) filtr paliwa i powietrza, ew., sprawdzil czy po przygazowaniu nie ma babelkow w przewodzie paliwowym, moze jak jechale s te 180 to paliwa malo w baku bylo?
pompa nie cieknie?
turbo pompuje od najnizszych obrotow?
nie ma zamuly na poczatku?
zdejmij wszystkie wezyki od turbo i podmuchaj w nie, tam czesto sie gromadzi olej itp co ma wplyw nawet na 1z

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 23:18 ]
zooler86 pisze:A możliwe może być to że filtr paliwa nie był dawno wymieniany
o prosze italiano_83, tego posta nie widzialem a to moze tego wina:D
latanie z kompem mi nie imponuje:]


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt cze 11, 2010 23:19

zooler86 pisze:A możliwe może być to że filtr paliwa nie był dawno wymieniany ? I jakoś słabiej w mieście też samochód idzie.
O takie rzeczy jak filtr paliwa to powinno się dbać szczególnie, ze względu na jakość ON w Polsce, wymień na nowy, po zimie zbiera się tam woda, sam filtr się zabrudza.

[ Dodano: 11 Cze 2010 23:20 ]
JABcok20 pisze:latanie z kompem mi nie imponuje:]
Mi też nie :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt cze 11, 2010 23:22

italiano_83 pisze:to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają :bajer:
heheheh kazdy mechanik najpierw podlacza komputer i kasuje za podlaczenie wiec nie pisz mi tu takich glupot ok;) do tego jeszcze na lewym programie i kabelku z allegro. phi taki kabelek kazdy forumowicz soie moze kupic a o problemie poczytac na google. schody sie zaczynaja jak czyta wlasnie opinie kogos kto nie ma pojecia o zasadzie dzialania sil nikow tdi i ogolnie dieslow, tylko sobie podlaczaja kompa i mysla ze sa pepkiem swiata...
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 23:25 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt cze 11, 2010 23:31

JABcok20 pisze:italiano_83 napisał/a:
to są dobre dla mechaników cwaniaków co kasę na ludziach zarabiają :bajer:

heheheh kazdy mechanik najpierw podlacza komputer i kasuje za podlaczenie wiec nie pisz mi tu takich glupot ok;) do tego jeszcze na lewym programie i kabelku z allegro. phi taki kabelek kazdy forumowicz soie moze kupic a o problemie poczytac na google. schody sie zaczynaja jak czyta wlasnie opinie kogos kto nie ma pojecia o zasadzie dzialania sil nikow tdi i ogolnie dieslow, tylko sobie podlaczaja kompa i mysla ze sa pepkiem swiata...
Patrząc na Twój pasek nic więcej nie trzeba pisać :bajer:
Nie trzeba jechać do mechanika bo są "ludzie" na forum :bajer: Ale żeby to wiedzieć to trzeba forum znać :chytry:
JABcok20 pisze:schody sie zaczynaja jak czyta wlasnie opinie kogos kto nie ma pojecia o zasadzie dzialania sil nikow tdi i ogolnie dieslow
Dobrze, że napisałeś coś os sobie :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt cze 11, 2010 23:34

ehhh temat rzeka. nie widze sensu tego przedluzac. tak czy inaczej ja wole robic po swojemu, a na koszty jeszcze nikogo nie narazilem...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt cze 11, 2010 23:36

JABcok20 pisze:a na koszty jeszcze nikogo nie narazilem...
italiano_83 pisze:LOGI DYNAMICZNE =>VAG => Grupa regionalna - forum.
Wystarczyło przeczytać - po to jest grupa regionalna, żeby ludzie sobie pomagali.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob cze 12, 2010 00:04

italiano_83 pisze:Patrząc na Twój pasek nic więcej nie trzeba pisać :bajer:
pasek jest z dzialu sprzedam:}


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości