Strona 1 z 2

Białe kopcenie po zmianie oleju

: czw cze 10, 2010 22:52
autor: gosia232
Witam

3 tygodnie temu kupiłam Golfa Plus 2.0 TDI , 140 koni z 2005 roku. Wszystko bylo w porządku, auto dokładnie sprawdziłam, nie kopciło w ogóle, nie bylo śladu dymu z rury wydechowej.
Oddałam samochód do serwisu VW na serwis, zmiana oleju, filtrów itp.
Jak odebrałam auto zaczęło strasznie kopcić białym dymem z rury wydechowej. Na początku kopcił nawet na luzie, teraz tylko jak mocniej przygazuje.
W serwisie powiedzieli mi, że zmienili tylko olej, sprawdzilam stan oleju i byl ponad norme, podobno od 0-1 litra, tak mi powiedzieli w serwisie, usuneli zbedny olej, a samochod dalej kopci, troche mniej, ale nadal kopci. Podobno robili jakies testy i wyszlo im, ze albo turbina albo caly silnik zepsuty, tak mi powiedzieli. Na desce rozdzielczej nie zapalila mi sie zadna kontrolka, zeby cos zepsute bylo.
Samochod na 160 000 km na liczniku.
W serwisie mi powiedzieli, ze to normalne, ze silnik jest zużyty po tylu tysiącach kilometrów. twierdzą, że to nie jest ich wina, ze musi to być przypadek, ze samochód zaczął kopcić.

Prosze o pomoc.

: czw cze 10, 2010 23:16
autor: JABcok20
pompowtryski...

[ Dodano: Czw Cze 10, 2010 23:17 ]
można sprawdzić czy to ich wina.
odłączyć odme albo lekko zdjąć wąż idący z przepływomierza do turbiny, jeśli przykapcanie się zmniejszy albo wogóle wyeliminuje to ich wina... chodzi o to aby zmniejszyć mase powietrza idącego przez przepływomierz.

robiłem mazde 3 1.6tdi , miała co prawda common rail ale także na przepływomierzu. i tak tam zrobili aby zamaskować zużyte pompowtryski:)

: czw cze 10, 2010 23:41
autor: barbiq
sprawdź dla pewności ustawienie rozrządu i synchronizację. jak wali na biało to może gdzieś pasek ruszyło?

: czw cze 10, 2010 23:46
autor: arwam
gosia232 pisze:ze albo turbina albo caly silnik zepsuty, tak mi powiedzieli.
ewidętnie robią Cię w konia. nie ma albo albo.
usterkęturbiny nawet bym ja mógł stwiedzić mimo że nie siedzę w dieslach na pompowtryskach

: czw cze 10, 2010 23:48
autor: JABcok20
barbiq pisze:sprawdź dla pewności ustawienie rozrządu i synchronizację. jak wali na biało to może gdzieś pasek ruszyło?
raczej nie odpali wtedy le pewności nie mam

[ Dodano: Czw Cze 10, 2010 23:50 ]
i jeszcz emoże być taka stuacja jak u mnie , może zdjęty była odma albo wąż i nie było dymuzałożyli i jest . A w tej maździe co robiłem nie było prawie różnicy czy ze zdjętym czy bez. samochód tak samo zapindalał jak wściekły że każdy tdi seryjny się chował:D
To wcale nie musi być ich wina, tych mechaników;)

: czw cze 10, 2010 23:51
autor: arwam
JABcok20, ja też myślę że to właśnie coś z rozrządem może być lub z samymi końcówkami pompo-wtryskiwaczy

: czw cze 10, 2010 23:55
autor: JABcok20
Dziwne tylko że olej ponad stan? aż tyle by lały wtryski?

[ Dodano: Czw Cze 10, 2010 23:56 ]
..urwa mechanicy" albo turbina"?
to co? turbina spowodowała przybycie oleju?
coś jest nie tak z układem wtryskowym, albo zalali za dużo oleju, nie ma innej opcji.

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 00:00 ]
Jedyny sposob żeby sprawdzić czy to wina mechaników to właśnie ten wąż odłączyć nieznacznie od filtra powietrza tak aby część powietrza ciągnął "bokiem" nie przez filtr. jeśli kopcenie ustanie całkowicie to nie jest wina oleju itp tylko pompowtryski się skończyły i lejądlatego nie przybywalo oleju i nie kopcił.

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 00:03 ]
Poza tym tak nie możesz jeździć Gosiu;) bo zajeździszna amen silnik, jeśli ropa jest w oleju to silniczek dostanie straszne baty (jest gorsze smarowanie)

: pt cze 11, 2010 12:16
autor: marcin999
JABcok20 pisze:Poza tym tak nie możesz jeździć Gosiu;) bo zajeździszna amen silnik, jeśli ropa jest w oleju to silniczek dostanie straszne baty (jest gorsze smarowanie)
O czym Ty wogóle gadasz?? Przeczytaj najpierw temat później odpowiadaj. Przecież jest jasno i wyraźnie napisane że był olej zmieniany, więc mechanicy za duzo nalali.

: pt cze 11, 2010 13:37
autor: JABcok20
marcin999 pisze:O czym Ty wogóle gadasz?? Przeczytaj najpierw temat później odpowiadaj. Przecież jest jasno i wyraźnie napisane że był olej zmieniany, więc mechanicy za duzo nalali.
Jeśłi pompowtryski leją konkretnie to olej z cylinrów ścieka do miski, może litr to dużo nie wiem co oni tam robili ale wątpie aby nalali o ok 1-2 litrów za dużo oleju... to przecież serwis:):P i olej sprawdzić to każdy umie.
tak więć piszę że raczej nie biorę pod uwagę że zalali za dużo oleju, może to wina czegoś innego w trakim razie jeśli sprawdzi sposób który podałem ze zdjęciecm rury z filtra powietrza to nic nie kosztuje, a może od razu ma zakładać sprawe serwisowi narażać się na koszta i w końcu sie okaże że to wina pompowtrysków :D

: pt cze 11, 2010 14:09
autor: xxxGlaDxxx
gosia232 , może sprawdź na początek jaki jest stan oleju na bagnecie ;) ? a później zrób myk z powietrzem jaki podsunął JABcok20 :helm:

: pt cze 11, 2010 19:52
autor: JABcok20
gosia232, moja droga Gosiu;) , czy to nie jest wersja common rail?
jeśłi tak, dochodzi jeszcze możliwość nieumiejętnego odpowietrzenia ukladu paliwowego z czym się wiążę praca wtryskiwaczy "na sucho" a przez to potrafią być zajechane( w pompowtryskach nie wiem ale pewnie też- tam jest pompa w baku więc raczej łatwo stwierdzić czy paqliwo leci czy nie). Odpwoetrzyć commonraila trzeba umieć.

Tak więć ja obstawiam ta opcję:D

: sob cze 12, 2010 16:23
autor: barbiq
JABcok20 pisze:czy to nie jest wersja common rail?
To samo mnie zastanawiało!!jakoś nie pasowało mi na PD ale z drugiej strony to któreś pierwsze 2.0 były PD ale nie mogę znaleźć teraz info!
Co do odpowietrzania to wydaje mi się, że sam powinien się odpowietrzyć ale ręki nie dam sobie obciąć! jak wymieniałem całą szynę w mazdzie 6 to złożyłem tylko do kupy i samo poszło bez odpowietrzania!! No ale mazda to nie VW :helm:

: sob cze 12, 2010 19:55
autor: krzysiekj1990
A koledzy moze jest przypadek ze wlali nie ten olej co trzeba ten specjalny do pompowtryskow i sie przytarly ??

: sob cze 12, 2010 21:24
autor: JABcok20
Sam się nie odpowietrzy.