Strona 1 z 2

Problem z dostajacym sie olejem do interculera

: czw cze 10, 2010 01:29
autor: świstak82
Mam pytanie co moze byc przyczyna dostawania sie oleju do interculera poprostu wymieniałem pasek rozrzadu i wymontowałem rure łaczenia turbiny z interculerem i wylało sie z tego troszke oleju

Re: Problem z dostajacym sie olejem do interculera

: czw cze 10, 2010 05:43
autor: cosmoo
LUKASZO82 pisze:Mam pytanie co moze byc przyczyna dostawania sie oleju do interculera
Albo turbina puszcza Ci olej, albo odmą za dużo ucieka.
Odepnij odmę od dolotu i podepnij jakiś wężyk i wypuść go pod auto. Po tym zabiegu, będziesz mógł stwierdzić którędy się tam dostawał.

: pt cze 11, 2010 20:42
autor: świstak82
Ok dzieki.

: sob cze 12, 2010 00:23
autor: Xprzemcio
możesz jeszcze wyjąć wąż od turbiny i zobaczyć czy tam nie ma oleju i się wyjaśni ale prawdopodobnie to z odmy.

: ndz cze 13, 2010 08:20
autor: świstak82
Oki narazie zrobie to z ta odma i zobacze co bedzie grane a jak poleci z tej odmy to chyba sa winne temu pierscienie w silniku ze przepuszczaja ????

: ndz cze 13, 2010 09:20
autor: wiktorsam
ważne jest ile było tego oleju... Zawsze w dolocie będzie trochę właśnie z odmy, i nie da się tego wyeliminować - tak po prostu odma działa, - powoduje ona że zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej dostaje się do dolotu i zostaje przepalone przez silnik. A że to co odmą leci to w większości przypadków opary oleju, to skraplają się one później w dolocie i stąd tam olej. Jak jest go dużo to może oznaczać problem, ale odrobinę zawsze tam będzie.

: ndz cze 13, 2010 09:45
autor: świstak82
No było go tam dosc trochę jak wyciągłem łaczenie przewodu z intercolerem to wyciekła taka plama oleju i jest to bardzo niepokojace bo wiem ze moze pozniej byc problem.A co bys powiedział nato jakby odepiac odme i to zabezpieczyc wejscie do kanału ssącego

: ndz cze 13, 2010 23:01
autor: rozyk_l
LUKASZO82 pisze:.A co bys powiedział nato jakby odepiac odme i to zabezpieczyc wejscie do kanału ssącego
no właśnie tak dojdziesz do tego czy to z odmy czy z turbinki tyle wali oleju

: wt cze 15, 2010 01:14
autor: Xprzemcio
Po prostu zobacz przewody w intercoolerze od strony turbiny i od strony wylotu jeżeli olej jest od strony wylotu to z ODMY , a jak od strony TURBINY to przykro mi , ale jeżeli więcej jest od strony wylotu niż turbiny to możliwe że olej przessało przez intercooler więc się nie martw

: śr cze 16, 2010 00:05
autor: świstak82
JAK odłaczyłem przewód łaczacy Turbinę z inerculerem to wyleciało troszke oleju taka plama ale jak sciagłem pokrywe silnika to widac ewidentnie ze z odmy daje daje do rury ssacej bo jest spocone całe od oleju

: śr cze 16, 2010 02:41
autor: fleshu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072

Lejąca odma nie oznacza wcale końca turbo > powodów może być wiele > praktycznie każda nieszczelność silnika to powoduje.
Jeżeli zdejmie się rury od zasysania i wydechu > to można sprawdzić luzy wirnika > po stronie wydechowej nie może być mokrych plam olejowych.
Tylko wypięcie odmy wyeliminuje zaleganie oliwy w IC > ale pod warunkiem że oliwa nie pochodzi z turbinki.
Do tego należy sprawdzić drożność EGR oraz kolektora ssącego.
Ten samochodzik wymaga paru przeróbek po fabryce > kat, odma, stan wtrysków, sterowanie VNT, przekaźnik 109 >>>> a resztę zrobi silnik diesla.

: śr cze 16, 2010 22:45
autor: świstak82
No dobrze piszesz a powiedz mi jesli chodzi ote przekazniki pewnie cos daja bo ogulnie autko mi chodzi dobrze tylko jak juz ciagnie na 3 biegu to po pewnym czasie traci moc ale za chwilke idzie dobrze :okej: Ciekawe co to moze byc???????/

: czw cze 17, 2010 04:14
autor: fleshu
LUKASZO82 pisze:ciagnie na 3 biegu to po pewnym czasie traci moc ale za chwilke idzie dobrze
Logi dynamiczne 003, 008, 011.
Statycznie wartości z grup:
000 na ciepłym silniku i zablokowanych nastawach > pole 1 i 2.
001 dawka paliwa na jałowym.
004 > pola 3 i 4
007 > temp paliwa > pomiar z rana na zimnym i na gorącym silniku.
013 > korekcje

Spisać kody błędów.
Sprawdzić działanie VNT (nie wiem jaki masz silnik > na WG czy na VNT >? podaj oznaczenie {3 litery} > osłona paska lub wlepka w bagażniku).
Stan wężyków od podciśnienia > luzy na króćcu vacum.
LUKASZO82 pisze: powiedz mi jesli chodzi ote przekazniki pewnie cos daja
Przekaźniki > umieszczone pod tablicą bezpieczników > cewki elektromagnetyczne:
Klima > odpina kompresor podczas przyśpieszania.
Świece > z rana, przy mrozach ,słyszalne piknięcie > odpinanie grzania świec podczas przyśpieszania.
Przekaźnik 109 > zasilanie kompa (ECU), zaworu odcięcia paliwa na pompie, zaworów wykonawczych podciśnienia (N-ki).
Przekaźnik nr 100 > zasilanie wycieraczek, klimy, kierunkowskazów > ogólnie odpowiada za osprzęt.

To co czujesz to cięcie się VNT, błędy w jego sterowaniu lub przepływka >>>>> wnioski będą możliwe dopiero jak podasz dane odczytane z VAG-a.

[ Dodano: 17 Cze 2010 04:16 ]
No i jeszcze zapominałem dodać > porównanie temperatury z grupy silnika oraz licznika > tolerancja do 5 stopni > bo idą z tego samego czujnika.

: czw cze 17, 2010 07:20
autor: marcin999
fleshu pisze:Klima > odpina kompresor podczas przyśpieszania.
Mógłbyś sprecyzować jak to ma wyglądać? Co trzeba sprawdzić ja mam wrażenie że jak mam włączoną klimę to auto się dużo słabsze robi.