Strona 1 z 1

Problem podczas przyspieszania 1.9 TDI Golf iv

: wt cze 08, 2010 11:41
autor: Rufus111
witam mam taki nie typowy problem, jadąc ze stałą prędkością następnie zaczynając się delikatnie rozpedzać na 3, 4 i 5 biegu w granicach obrotó silnika 1200 do 2000 na początku delikatnie zaczyna przyszarpywać samochodem, samochód się rozpędza ale ma takie jakby zawachanie. Dzieje się to dopiero po nagrzaniu silnika do 90 *C.
Przepływomierz mam juz 2 Pierburga, podmieniałem zaworki N18 i N 75, wymieniałem wężyki, czujnik cisnienia turbiny, czyściłem turbine, nastawnik pompy wtryskowej, nawet wymieniłem EGR i juz nie wiem co jest. Zaczynam się zastanawiać czy może mieć wpływ wymiany koła 2 masowego na zwykłe koło zamachowe i czy takie koło poprostu nie pochłania takich drgań i ma wpływ na prace silnika??
Podłaczałem VAG-a nie ma zadnych błedów, turbina ładnie się wkręca i nie przeładowywuje, maf sie nie rozbiega. Prosze o pomoc bo juz przejzalem chyba wszystkie fora, zrobiłem to co mogłem zrobić i nie mam juz pomysłów.
Moge tylko powiedziec ze jak wciskam pedał na maxa jest wysztko ok, nic nie kopci a samochód ślicznie się rozpędza. Dodam tylko że jak odłącze wężyk podciśnieniowy od EGR to mam wrażenie że jest ok, może ktoś powie żebym tak zostawił i bedzie ok ale pytanie czemu tak się dzieje??

: wt cze 08, 2010 11:50
autor: truckman
Rufus111, zacznijmy od tego, że przyspieszanie od 1200 obrotów na biegu wyższym niż 2 to jakaś masakra jest i możesz mieć takie odczucia, chociaż od 1500 już powinno być czuć że autko wyrywa :P

: wt cze 08, 2010 22:37
autor: Rufus111
nie nie coś jest nie tak, dzisiaj sie pobawiłem i na 3 biegu od czasu do czasu przy spokojnym rozpędzaniu czuc drgania. Czytałem na innych forach i zastanawiam się czy może któryś z wtryskiwaczow nie jest padnięty, bo jak jest po niżej 10*C też tak troszke dziwnie odpala. Odrazu odpowiem że świece żarowe są dobre.

: śr cze 09, 2010 03:22
autor: fleshu
Rufus111 pisze:nastawnik pompy wtryskowej
A tam co robiłeś i po co eheheh?
Dawaj silnik na 90 stopni i:
Grupa 001 dawka paliwa?
Grupa 007 Temperatura paliwa?
Grupa 013 Korekcje?
Grupa 000 na zablokowanych nastawach > pozycja 1 i 2.
Grupa 004 > na jałowym > pozycja 3 i 4.

Logi dynamiczne 003,008,011?
Pomiar różnicy temperatury w grupie silnika oraz na liczniku (czujnik zespolony)??

Do tego test: przyśpieszanie z niskich obrotów na wysokim biegu > np 5 i przy 1400rpm gaz do dechy > drga?
Rufus111 pisze:Dodam tylko że jak odłącze wężyk podciśnieniowy
Odpinasz go tylko czy go zaślepiasz np przy użyciu jakiejś śrubki??

: pn cze 14, 2010 11:25
autor: Rufus111
robilem logi dynamiczne ale niestety nie moge wrzucić, albo za duży rozmiar, a jak jest teoretycznie dobry, to obrazek jest tak malutki że jest nie do odczytania. Przez ten czas podmieniłem nastawnik w pompie wtryskowej, nastepnie przepływomierz, nówkę ze sklepu Pierburka i jest to samo. Byłem u pompiarza i sprawdziłem wtryskiwacze, dwa są idealne, jeden delikatnie odbiega od normy, ale niestety sterujący zamiast 190b miał 175b ( teoretycznie żaden nie leje). Sprawdzałem w korekcji na VAG-u właśnie ten 3 ( sterujący wtryskiwacz ) ma dużo większą korekcje niż inne ok 0,9. i pytanie czy drążyć dlaej temat czy wymienić ten wtryskiwacz???

: pn cze 14, 2010 13:10
autor: Łuki_79
Wrzuć swoje logi tutaj http://vaglog.rtnet.pl/ i zapodaj linki na forum (musisz podać e-mail aby się zarejestrować).

: śr cze 16, 2010 14:29
autor: Rufus111
dzieki za info, po upływie ponad roku okazało się że wtryskiwacz sterujący był uszkodzony. Nie mam pojęcia czy miał za małe ciśnienie otwarcia, czy też coś innego, ale po włożeniu innego iest super. Dzieki wszystkim za zainteresowanie moim tematem. Pozdrawiam.