Moment dokręcania głowicy w 1V - Prośba o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Moment dokręcania głowicy w 1V - Prośba o pomoc

Post autor: ralliart » sob cze 05, 2010 16:15

Witam.
Proszę o pomoc w ustaleniu prawidłowej procedury dokręcania głowicy w silniku 1V. Mam dwa warianty. Jeden to instrukcja dołączona do uszczelki ELRING. A druga to książka AutoData Diesel 2004.

Pierwszy wariant to książka:
1- 40 Nm
2- 60 Nm
3- 180 stopni
4- 50 stopni celsjusza
5- 90 stopni

Drugi to instrukcja ELRING:
1- 40 Nm
2- 60 Nm
3- 90 stopni
4- 90 stopni
5- 80 stopni celsjusza
6- 90 stopni
7- 1000 km
8- 90 stopni

Jak widać różnica jest w ponownym dokręceniu głowicy po przejechaniu 1000 km i w temperaturze zagrzania silnika. Wg jakiego schematu mam dokręcić głowicę ? Dziękuję za pomoc



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob cze 05, 2010 21:28

Opcja nr, 2 ja już wyśmigałęm na erlingu 65 tys


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob cze 05, 2010 23:46

A moja opinia jest taka - nie zakładaj tej badziewnej uszczelki bo szkoda pieniędzy - i tak się rozpadnie, kup metalową z 1.9



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » ndz cze 06, 2010 00:36

Jak to jest z tym dokręcaniem śrub. Można jeździć bez dokręcania? I czy można dokręcic powiedzmy po 2-3 tysiącach kilometrów?
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 00:37 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Q_mac » ndz cze 06, 2010 01:47

Generalnie w 1V nie dokręca się głowicy po 1000 km (tak mówi "mądra" książka). U mnie mechanik próbował dociągać i po złamanym kluczu zrezygnował (tzn podociągał, ile poszły śruby- 30-40 stopni)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz cze 06, 2010 10:44

t0mal pisze:A moja opinia jest taka - nie zakładaj tej badziewnej uszczelki bo szkoda pieniędzy - i tak się rozpadnie, kup metalową z 1.9
Nie zgorzę się z tą opinią że jest badziewna, tak samo mogę powiedzieć metalowa jest badziewna bo szybciej przerdzewieje


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz cze 06, 2010 11:21

Szmacianą uszczelkę zmieniałem u siebie 3 razy, w końcu założyłem metalową i jest spokój - seryjna z 1.6 to nieporozumienie, w każdym porządnym turbodieslu jest metalowa i to nie bez powodu.



ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » wt cze 08, 2010 19:19

Co do momentów dokręcania. Mi tez się wydaje że jest to trochę za dużo Bo już teraz było bardzo ciężko dokręcić śruby A gdzie tam jeszcze raz 90 stopni. Także zrezygnuję z ponownego dokręcania. Co do samej uszczelki. Poprzednia uszczelka była zamontowana przez fabrykę. Przepaliła się między kanałami olej - woda po przebiegu 230 tyś. km. Dziękuję koledzy za pomoc i dyskusje na ten temat.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt cze 08, 2010 21:46

Mi strzeliła przy kanale olejowym miedzy 3/4 garem przy 245 tys , przy 220 zmieniłem na półsytetyk po zdjeciu okazalo się że przedmuchy były na każdym garze


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » wt cze 08, 2010 22:00

^na serii Ci strzeliła?

Mi padła jakiś czas temu (230tyś) na linii kanał cieczy chłodzącej-komora spalania na czwartym cylindrze, jeszcze ori z fabryki była. Jak odpaliłem po 15 minutowym postoju auto to w promieniu 15m nic nie było widać :okej: tak siwo było,a rano to już tłok zblokowało i nawet rozrusznik nie jęknął. Na szczęście korbowody były całe i już po wymianie uszczelki (szmaciana) śmiga elegancko.
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 22:01 przez człek, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr cze 09, 2010 00:19

zawsze się dokręca według instrukcji podawanej z uszczelką, do tego nowe szpilki. ew. sprawdzenie czy stare mieszczą się w dopudszczlanych granicach.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 09, 2010 03:08

JABcok20 pisze:zawsze się dokręca według instrukcji podawanej z uszczelką
Ja mam inne poglądy > nigdy tak nie robię > mam wielu kumpli mechaników > i nikt z nas tak nie robi > widziałem gości jak chcieli tak dokręcać na starszych silnikach > zawsze zrywali szpilki.
Nowe szpilki są wskazane > ale samo dokręcanie robię w odstępach 15 min co 30 Nm > ostatni skok na dynamometryku to praktycznie wyczucie > i tylko po to taki klucz żeby docisk na szpilkach taki sam ustalić.
Skoro 1 szpilka dociska głowicę z siłą około 1 tony > to raczej majster musi być dokładny przy dokręcaniu.
Korekty żadne nie robię > jak dobrze się raz dociągnie to nic się nie stanie.
tylko dla głowic pochyłych > np silniki PD zakładam większą siłę o 5Nm na górnym rzędzie szpilek > bo takie głowice mają tendencję do przegniatania dolnej linii.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości