Strona 1 z 1

Nie mogę uruchomić wogóle silnika :(

: pt cze 04, 2010 18:52
autor: Lancecik
Witam , jestem nowy na forum , próbowałem znaleźć takie objawy ale mi się nie udało :(

VW Golf MK4
1,9 TDI 90 KM / 66 kW
produkcja: 1 zarejestrowanie : 1999/12/01

kilka dni temu jak wróciłem do auta po pracy jakieś 8 godzin, nie mogłem odpalić silnika,
zawsze odpalał za pierwszym razem :(
chechłałem rozrusznikiem, on pięknie kręcił i nic :(
po kilkukrotnym kręceniu odpalił i wszystko było okej (kilka razy wysiadałem , miałem sprawy do załatwienia, krócej i dłużej , wszystko pięknie odpalało), znów jeździłem kilka dni, rano pięknie odpalał, po powrocie więcej niż nawet te szumne 8 godzin odpalał , za pierwszym razem , myślałem że to jakiś paproch albo coś :/ , po kilku dniach , dokładnie ta sama sytuacja , rano jak jechałem do pracy wszystko grało, po powrocie do auta po iluś tam godzinach, dokładnie ta sama sytuacja co wcześniej, chechłanie kilkukrotne , odpalił i znów wszystko oki było :), radość nie była długa, dziś rano jak chciałem pojechać do pracy , nie pomogło chechłanie rozrusznikiem, auto jak martwe , po powrocie z pracy znów próbowałem i nic :/

co może być przyczyną ?

kontrolka świec jak włączę stacyjkę, po chwili gaśnie , wszystkie kontrolki elegancko także a auto dalej martwe :/,

: pt cze 04, 2010 19:21
autor: Marcin TDI
witam a filterek paliwa dawno był wymieniany?? może paliwo mu sie cofa. trzeba sprawdzić czy gdzieś nie ma bąbelków w przewodach paliwa z powietrzem

: pt cze 04, 2010 19:29
autor: Lancecik
Witam :)

na wiosnę tamtego roku był wymieniany, paliwo do filtra podaje , a w przeźroczystym wężyku widać trochę powietrza, ale było tak caly czas i przed wymianą filtra i po i odpalał za pierwszym razem ...

wrazie czego jak odpowietrzyć ??

: pt cze 04, 2010 21:32
autor: Marcin TDI
z tego co wiem to sam się odpowietrza. proponuję zmienić filtr paliwa na sam początek bo miałem podobny przypadek.

[ Dodano: 04 Cze 2010 21:34 ]
tylko żeby szybciej zapalił to proponuję zalać go ropą

: pt cze 04, 2010 21:35
autor: PinkFloyd
Do sprawdzenia- klapa gasząca, zobacz czy w węzyku paliwa jest powietrze po dłuższym postoju, do sprawdzenia przekaźnik 109 i zawór N109 na pompie.

: pt cze 04, 2010 21:36
autor: mariusz75
w pierwszej kolejności proponuje odpytać auto VAG-iem.

Tak wymieniać wszystko po kolei i czekać aż zapali to można długo.

: pt cze 04, 2010 22:21
autor: Lancecik
mariusz75 pisze:w pierwszej kolejności proponuje odpytać auto VAG-iem.

Tak wymieniać wszystko po kolei i czekać aż zapali to można długo.

to tak z głupia frant się zapytam :

na nie działającym silniku da sie zbadać ??

: pt cze 04, 2010 22:31
autor: Łuki_79
Włączysz zapłon i odczytasz błędy z ECU..o ile są :grin:

: pt cze 04, 2010 22:43
autor: Lancecik
Widze , że sie bez kompa nie obędzie :/

ma ktoś jakiś namiar we wrocławiu , bo autoryzowany serwis z torbami mnie pusci :(

[ Dodano: 04 Cze 2010 22:44 ]
Łuki_79 pisze:Włączysz zapłon i odczytasz błędy z ECU..o ile są :grin:
a jak nie będzie błędów ??

: pt cze 04, 2010 23:04
autor: mariusz75
Lancecik pisze:a jak nie będzie błędów ??
Myśleć panowie, MYŚLEĆ

Jeśli nie będzie błędów elektronicznych w silniku to wówczas do sprawdzenia pozostaje wszystkie inne elementy niezdiagnozowane typu:
1. rozrząd
2. dopływ paliwa
3. filtr paliwa
4. kostka stacyjki
5. przekaźniki
6. alarm jeśli jest inny jak fabryczny
i wszystko inne co jest niediagnozowalne i można by wyliczać w nieskończoność

: pt cze 04, 2010 23:33
autor: Lancecik
Myślenie , myśleniem ale bez dobrych rad nigdy się nie obejdzie :))

jak coś się wyjaśni dam znać :)

i dziękuje serdecznie za podpowiedzi :)))


a mam inne pytanie , jaki uważacie , że olej powinienem lać dla tylu letniego golfika

i muszę dolać do zbiornika cieczy chłodzącej płyn , jakiś konkretny ?? :bigok: