Wyciek płynu chłodzącego
: pt cze 04, 2010 10:53
Witam. Vento GTD 1.9 turbo diesel, 1992. Od jakiegoś czasu były takie objawy: zaczyna w czasie jazdy migać lampka od płynu w chłodnicy. Po zatrzymaniu i odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym słychać jednorazowe PSSSSSsssssss, zakręcam korek i jest ok. Za jakiś czas lampka znowu miga, zaglądam pod maskę i widzę że pod zbiorniczkiem jest mokro. Dolewam płynu (100-200 ml) i jakiś czas znowu jest dobrze. I tak było przez jakiś miesiąc z częstotliwością ok. 2 razy na tydzień). Dwa dni temu w czasie jazdy znowu miga lampka od płynu i temperatura skacze równiutko na 110 stopni. Zatrzymuję się i widzę że zbiorniczek wyrównawczy prawie pusty a pod nim kałuża. Dolewam jakieś 2 litry płynu, przejeżdżam kolejne 5 km i ta sama sytuacja - lampka, temperatura 110 i kałuża pod zbiorniczkiem. Silnik nie jest słabszy, na bagnecie olej czarny, czy w płynie są "oczka" nie wiem a przynajmniej nie widać.
Pomijając to, że być może to pęknięty zbiorniczek na co powinienem zwrócić uwagę? Podobno zbiorniczek jest w jakiś sposób odpowietrzany nie wiem tylko jak (przez jakiś zaworek w korku?) Zastanawiam się nad tym, że zbiornik sam z siebie się nie powinien rozszczelnić i może w układzie jest jakieś nadzwyczaj wysokie ciśnienie, które wypycha płyn. Tak czy siak - czy może jest tak, że takie ciśnienie jest normalne tylko układ nie ma właściwego odpowietrzania więc nadciśnienie wypycha płyn.
Proszę o jakieś wskazówki - jutro zamierzam zajrzeć do tego chłodzenia.
Pomijając to, że być może to pęknięty zbiorniczek na co powinienem zwrócić uwagę? Podobno zbiorniczek jest w jakiś sposób odpowietrzany nie wiem tylko jak (przez jakiś zaworek w korku?) Zastanawiam się nad tym, że zbiornik sam z siebie się nie powinien rozszczelnić i może w układzie jest jakieś nadzwyczaj wysokie ciśnienie, które wypycha płyn. Tak czy siak - czy może jest tak, że takie ciśnienie jest normalne tylko układ nie ma właściwego odpowietrzania więc nadciśnienie wypycha płyn.
Proszę o jakieś wskazówki - jutro zamierzam zajrzeć do tego chłodzenia.