Strona 1 z 1

Zgasł podczas jazdy i nie chcę zapalić [1Z]

: czw cze 03, 2010 21:08
autor: Pruszkowiak
Witam

Tak jak w temacie.Kręcę na rozruszniku i nic.Nie miga kontrolka od świec.Sprawdziłem elektrozawór przy pompie miernikiem i jest OK 12V pokazuje.Poluzowałem nakrętkę od wtrysku sterującego ale pompa nie podaje paliwa do wtrysków.Ktoś ma jakieś pomysły??? Acha zero błędów pod VAG. Ostatnio jeździłem na bioestrze tylko i ktoś mi mówił że pompy od tego siadają.

: czw cze 03, 2010 22:47
autor: ociu
Pruszkowiak pisze:Ostatnio jeździłem na bioestrze tylko i ktoś mi mówił że pompy od tego siadają.
Bioester to lepsze paliwo, niz zwykły on :bajer: . Kolego ja Ci moge podpowiedzieć, że padł Ci przekaźnik od świec, chyba 99 albo 96. Walnij pare razy w przekaźniki i pokręć :bigok:

: czw cze 03, 2010 23:14
autor: Pruszkowiak
OCIU, jutro sprawdzę :bigok:

: czw cze 03, 2010 23:18
autor: ociu
Pruszkowiak pisze:OCIU, jutro sprawdzę
Kolega ma to samo, potrafi na środku krzyżówki zdechnąć, podmień odrazu najlepiej przekaźnik. :bigok:

: pt cze 04, 2010 00:42
autor: SzostakP
Pruszkowiak, Jak zaworek na pompie działa dobrze to :
1) sprawdzić przekaźnik 109. (99 to od wycieraczek regulowany).
2) Jesli nie pomoże to jeżeli masz centralkę fabrycznego alarmu to dobrze sprawdzić czy nie popękały w niej luty od przekaźników, albo najlepiej od razu odpowiednie prewencyjnie przelutować .
3) Jeśli dalej gaśnie to można sprawdzić kostkę stacyjki

: pt cze 04, 2010 07:14
autor: Michał_1977
Pruszkowiak pisze:Sprawdziłem elektrozawór przy pompie miernikiem i jest OK 12V pokazuje
Ty sprawdziłeś,czy napięcie dochodzi,natomiast w jakim stanie jest zawór,tego w dalszym ciągu nie wiesz...zawór po otrzymaniu napięcia,ma wyraźnie "cyknąć" :bajer:
OCIU pisze:Bioester to lepsze paliwo, niz zwykły on
Dla ciężarowego,wyposażonego w podgrzewacz paliwa,a nie dla 1Z.Kolega zalał do AFN-a i nie chce więcej tego widzieć.
Pompy też siadają po nim jak nie ma podgrzewacza.

: pt cze 04, 2010 09:26
autor: J@rek
Nie masz immobilizera przypadkiem?

: pt cze 04, 2010 16:48
autor: Pruszkowiak
J@rek pisze:Nie masz immobilizera przypadkiem?
Czytałem też że to może być wina immo.Ja nie wiem czy mam immo.Jak sprawdzić czy mam immo?

: pt cze 04, 2010 18:06
autor: t0mal
Przy uszkodzonym immobiliserze odpaliłby na chwilę i by zgasł.
OCIU pisze:Bioester to lepsze paliwo, niz zwykły on
Szkoda tylko, że zaciera pompy i zapieka wtryski, nie smaruje tak dobrze jak ON.
Jeśli wogóle nie zapala się kontrolka po przekręceniu kluczyka to padł N109.

Jeśli okaże się sprawny to trzeba znaleźć podwód dlaczego pompa nie podaje paliwa.
Zacznij od filtra, następnie sprawdź elektrozawór, jeśli wszystko będzie ok to zalej oleju do baniaczka i odpalaj z bańki.

: pt cze 04, 2010 18:43
autor: J@rek
Niekoniecznie by odpalił i zgasł przy uszkodzonym immobilizerze.
Immo może odcinać dopływ prądu do zaworu na pompie i po zabawie.
Miałem taki numer, stąd moje pytanie.
Stawiam na elektrozawór.

: pt cze 04, 2010 19:19
autor: t0mal
Ale napięcie na zaworze jest.

: pt cze 04, 2010 19:31
autor: Pruszkowiak
Wykręciłem N109 z pompy i na 100% jest sprawny.Podpinałem pod plus i działa poprawnie.

Moja diagnoza to padnięta pompa.Dostała po tyłku na pewno bo jeździłem na wtryskach 216 i to nie ulega wątpliwości.

Teraz pytanie zakładać z AFN czy może z AHH???

: sob cze 05, 2010 09:10
autor: t0mal
N109 to sterownik świec znajduje się we wnętrzu nad skrzynką przekaźników. Jak będziesz sprzedawał swoją pompę do daj znać :bajer:

: sob cze 05, 2010 13:52
autor: Pruszkowiak
t0mal pisze:N109 to sterownik świec znajduje się we wnętrzu nad skrzynką przekaźników. Jak będziesz sprzedawał swoją pompę do daj znać :bajer:
Racja.Zarówno N109 i 109 sprawdzone i działają poprawne

Ok jak wymontuje pompę to się odezwę.Myślę, że się dogadamy :bigok:

[ Dodano: Pon Cze 07, 2010 13:02 ]
Teraz pytanie czy pompa z AFN (A4,Mk3,sharana itp.) pasuje plug&play do 1Z???