Strona 1 z 1

AAZ migająca kontrolka oleju - nietypowe !

: wt cze 01, 2010 23:23
autor: HEROinME
Żeby nie było, szukałem na forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a może jeszcze komuś zdarzy się kilka takich zonków na raz:P

Pierwsza historia:

Po odpaleniu nie działał obrotomierz, odżywał po dodaniu gazu, miałem wrażenie ze się ślizgał w stosunku do obrotów silnika, dodatkowo piszczał nierównomiernie alternator ,w momencie piszczenia obrotomierz reagował.
Oprócz tego po zjechaniu z obwodnicy po której jechałem tak do 140km/h zaczynała migać kontrolka oleju, po podniesieniu obrotów powyżej około 1300 natychmiast znikała, a po ok dwóch minutach jazdy, przestawała całkiem.

Druga historia:

Obrotomierz działa normalnie - poprawiłem styki przewodów alternatora, trochę popiskuje ale ładuje a po chwilce jazdy nic nie piszczy.

Problem drugi się nie zmienił, dalej po przeciągnięciu samochodu kiedy zjeżdżam z obwodnicy miga chwile kontrolka oleju na ok dwie minuty.

Sprawdzałem dzisiaj czujniki oleju:

szara przy filtrze - po odłączeniu i zwiększeniu obrotów ok 2500 zaczyna migać na zegarach kontrolka oleju i piszczeć.

niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje


Pytanie co w tym przypadku powoduje miganie kontrolki oleju?

: śr cze 02, 2010 12:37
autor: arwam
HEROinME,

miganie kontrolki powodować może dwie a właściwie trzy rzeczy
wadliwy szary czujnik trzeba zweryfikować jego działanie za pomocą mechanicznego manometru wpiętego do układu olejenia,
zużyta pompa olejowa lub panewki na wale korbowym lub korbowodach.
będzie to powodować spadek ciśnienia oleju na ciepłym silniku.
lub też masz zbyt żadki olej.

: czw cze 03, 2010 12:46
autor: mateusz_kajtek
HEROinME pisze:niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
u mnie jest brązowy czujnik przy głowicy, i jak cieknał mi przez niego olej to wtedy na małych obrotach migała mi kontrolka oleju, a po dodaniu gazu gasła, być może że zamiast niebieskiego czunika powienien być brazowy tak jak u mnie i może to jest przyczyną a jesli czujniki sa dobre i wszystkie wtyczki i kable do alternatora tez ok to zostaje wszystko to co pisał arwam,

: czw cze 03, 2010 14:07
autor: HEROinME
To ciekawe ze masz brązowy czujnik, przecież działa w zupełnie innym zakresie ciśnień?
W aaz chyba powinien być niebieski w głowicy a szary przy filtrze?

Ps. arwam jak już sprawdzę ciśnienie i będzie ok, to poszukam filtru bo mam filtrona a zacznę wykluczać usterki od najtańszych..

: czw cze 03, 2010 17:48
autor: munior
HEROinME pisze:szara przy filtrze - po odłączeniu i zwiększeniu obrotów ok 2500 zaczyna migać na zegarach kontrolka oleju i piszczeć.
Prawidłowo
HEROinME pisze:niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
również prawidłowo bo niebieski rozłącza styki po odpaleniu silnika .Przy włączonym zapłonie na niebieskim jak ściągniesz konektor to kontrolka oleju zgaśnie .Reszta tak jak pisze arwam,

: czw cze 03, 2010 19:00
autor: jarecki82
w moim aaz zawsze gdy slizga sie pasek klinowy, wtedy nie dziala obrotomierz i miga kontrolka od oleju. to juz moj drugi samochod z tym silnikiem i w tamtym bylo to samo. wystarczy podciagnac pasek. ale na wszelki wypadek sprawdz olej w silniku

: czw cze 03, 2010 23:51
autor: HEROinME
jarecki82 pasek naciągnięty jest ok, bardziej go nie chcę naciągać bo szkoda mi pompy wody.
Poza tym obrotomierz działa, a kontrolka miga tylko wtedy kiedy mocniej zagrzeję silnik, przykładowo robiąc szybszą rundkę po obwodnicy

: pt cze 04, 2010 10:14
autor: servet
Ja obstawiam regulator napięcia i szczotki alternatora. Miałem to samo - Migająca kontrolka ciśnienia oleju, niedziałający obrotomierz, czasem zaczynało działać po mocnej przegazówce. Wymieniłem regulator ze szczotkami i wszystko wróciło o normy.

: pt cze 18, 2010 10:43
autor: HEROinME
Witam, rozwiązałem problem z pomocą knigi "VW Golf II D, TD, VW Jetta D, TD - Sam Naprawiam" :okej:

Winny był czujnik ciśnienia, nie wiem za bardzo który, bo oba były tak tanie (16zl i 14zl) że wymieniłem je razem. :hmm:

Póki co wszystko gra a zrobiłem już 1ooo km :jezor:
Obrazek

[ Dodano: 18 Cze 2010 10:47 ]
Byłbym zapomniał, czujnik ciśnienia oleju w głowicy był wkręcony tak słabo, że poszedł prawie bez klucza.

: pt cze 18, 2010 10:53
autor: kkolekk
zauważyłem że kontrolka mruga także wtedy jak pasek alternatora jest luźny lub go wcale nie ma

: sob cze 19, 2010 01:36
autor: ciachotdi
Podłacze sie pod temat kolegi. U mnie kontrolka mignie zawsze 2-razy przy odpaleniu aaz czy mozna miec jakies obawy wzgledem tego czy raczej sobie nie zawracac głowy. Wydaje mi sie iz 1-raz jak mignie to jeszcze nic ale jak dwa ?????

: sob cze 19, 2010 10:47
autor: skkr_lodz
U mnie też miga dwa razy po odpaleniu silnika.

Na forum jest kilka tematów o tym i to normalka