AAZ migająca kontrolka oleju - nietypowe !
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AAZ migająca kontrolka oleju - nietypowe !
Żeby nie było, szukałem na forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a może jeszcze komuś zdarzy się kilka takich zonków na raz:P
Pierwsza historia:
Po odpaleniu nie działał obrotomierz, odżywał po dodaniu gazu, miałem wrażenie ze się ślizgał w stosunku do obrotów silnika, dodatkowo piszczał nierównomiernie alternator ,w momencie piszczenia obrotomierz reagował.
Oprócz tego po zjechaniu z obwodnicy po której jechałem tak do 140km/h zaczynała migać kontrolka oleju, po podniesieniu obrotów powyżej około 1300 natychmiast znikała, a po ok dwóch minutach jazdy, przestawała całkiem.
Druga historia:
Obrotomierz działa normalnie - poprawiłem styki przewodów alternatora, trochę popiskuje ale ładuje a po chwilce jazdy nic nie piszczy.
Problem drugi się nie zmienił, dalej po przeciągnięciu samochodu kiedy zjeżdżam z obwodnicy miga chwile kontrolka oleju na ok dwie minuty.
Sprawdzałem dzisiaj czujniki oleju:
szara przy filtrze - po odłączeniu i zwiększeniu obrotów ok 2500 zaczyna migać na zegarach kontrolka oleju i piszczeć.
niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
Pytanie co w tym przypadku powoduje miganie kontrolki oleju?
Pierwsza historia:
Po odpaleniu nie działał obrotomierz, odżywał po dodaniu gazu, miałem wrażenie ze się ślizgał w stosunku do obrotów silnika, dodatkowo piszczał nierównomiernie alternator ,w momencie piszczenia obrotomierz reagował.
Oprócz tego po zjechaniu z obwodnicy po której jechałem tak do 140km/h zaczynała migać kontrolka oleju, po podniesieniu obrotów powyżej około 1300 natychmiast znikała, a po ok dwóch minutach jazdy, przestawała całkiem.
Druga historia:
Obrotomierz działa normalnie - poprawiłem styki przewodów alternatora, trochę popiskuje ale ładuje a po chwilce jazdy nic nie piszczy.
Problem drugi się nie zmienił, dalej po przeciągnięciu samochodu kiedy zjeżdżam z obwodnicy miga chwile kontrolka oleju na ok dwie minuty.
Sprawdzałem dzisiaj czujniki oleju:
szara przy filtrze - po odłączeniu i zwiększeniu obrotów ok 2500 zaczyna migać na zegarach kontrolka oleju i piszczeć.
niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
Pytanie co w tym przypadku powoduje miganie kontrolki oleju?
HEROinME,
miganie kontrolki powodować może dwie a właściwie trzy rzeczy
wadliwy szary czujnik trzeba zweryfikować jego działanie za pomocą mechanicznego manometru wpiętego do układu olejenia,
zużyta pompa olejowa lub panewki na wale korbowym lub korbowodach.
będzie to powodować spadek ciśnienia oleju na ciepłym silniku.
lub też masz zbyt żadki olej.
miganie kontrolki powodować może dwie a właściwie trzy rzeczy
wadliwy szary czujnik trzeba zweryfikować jego działanie za pomocą mechanicznego manometru wpiętego do układu olejenia,
zużyta pompa olejowa lub panewki na wale korbowym lub korbowodach.
będzie to powodować spadek ciśnienia oleju na ciepłym silniku.
lub też masz zbyt żadki olej.
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
u mnie jest brązowy czujnik przy głowicy, i jak cieknał mi przez niego olej to wtedy na małych obrotach migała mi kontrolka oleju, a po dodaniu gazu gasła, być może że zamiast niebieskiego czunika powienien być brazowy tak jak u mnie i może to jest przyczyną a jesli czujniki sa dobre i wszystkie wtyczki i kable do alternatora tez ok to zostaje wszystko to co pisał arwam,HEROinME pisze:niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
PrawidłowoHEROinME pisze:szara przy filtrze - po odłączeniu i zwiększeniu obrotów ok 2500 zaczyna migać na zegarach kontrolka oleju i piszczeć.
również prawidłowo bo niebieski rozłącza styki po odpaleniu silnika .Przy włączonym zapłonie na niebieskim jak ściągniesz konektor to kontrolka oleju zgaśnie .Reszta tak jak pisze arwam,HEROinME pisze:niebieska w głowicy - po odłączeniu i zwiększaniu obrotów, nic się nie dzieje
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Witam, rozwiązałem problem z pomocą knigi "VW Golf II D, TD, VW Jetta D, TD - Sam Naprawiam"
Winny był czujnik ciśnienia, nie wiem za bardzo który, bo oba były tak tanie (16zl i 14zl) że wymieniłem je razem.
Póki co wszystko gra a zrobiłem już 1ooo km
[ Dodano: 18 Cze 2010 10:47 ]
Byłbym zapomniał, czujnik ciśnienia oleju w głowicy był wkręcony tak słabo, że poszedł prawie bez klucza.
Winny był czujnik ciśnienia, nie wiem za bardzo który, bo oba były tak tanie (16zl i 14zl) że wymieniłem je razem.
Póki co wszystko gra a zrobiłem już 1ooo km
[ Dodano: 18 Cze 2010 10:47 ]
Byłbym zapomniał, czujnik ciśnienia oleju w głowicy był wkręcony tak słabo, że poszedł prawie bez klucza.
U mnie też miga dwa razy po odpaleniu silnika.
Na forum jest kilka tematów o tym i to normalka
Na forum jest kilka tematów o tym i to normalka
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 18:26 przez skkr_lodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości