Strona 1 z 2

Nierówna praca silnika

: wt cze 01, 2010 18:00
autor: tomogolf2
Mam taki problem, odpale auto jak jest zimne to wiadomo ze ma mniejsze obroty okolo 850 ale czuc ze silnik nie prauje równo dygocze... jak sie rozgrzeje obroty wzrastaja normlanie do 980-1000 ale stojac na biegu jałowym czuc dalej dygotanie ewidentnie cos z silnikiem,dodakowo jak go przegazuje to czasem potrafi strzelic z rury, zdarza sie nawet ogniem, nie bylo tego jakis czas temu a z dnia na dzien coraz bardziej jest to odczuwalne, myslicie ze to koncowki wtryskiwaczy?powietrza w wezykach nie ma,swiece grzeja wszystkie, przewody przelewowe nowe,nigdzie sie nie poci, nic nigdzie nie ucieka,płyn chlodniczy ok, olej tez, kat lekko przyspieszony ale celowo o 0,5 stopnia, filtr paliwa nowy...

: wt cze 01, 2010 19:02
autor: BENITO
Strzelanie z rury w dieslu, pierwsze słyszę. Na inne objawy są 2 wytłumaczenia, wydatek resztkowy lub kończąca się pompa.

: wt cze 01, 2010 19:16
autor: t0mal
Sprawdź zaworek do regulacji ciśnienia wewnętrznego w pompie, szczególnie przyjrzyj się dolnej uszczelce.
tomogolf2 pisze:czuc ze silnik nie prauje równo dygocze
wtryski jak się trzymają?

: wt cze 01, 2010 21:13
autor: tomogolf2
w tamtym roku wymienialem koncowki...
t0mal pisze:zaworek do regulacji ciśnienia wewnętrznego w pompie
w ktorym miejscu on sie znajduje?

: wt cze 01, 2010 22:12
autor: grandi
Książkowe obroty w SB to 900 , jeżeli , ja miałem ustawione na lampę i w 1V są 850 a na obrotku pokazuje 1000 więc przekłamuje - ustaw sobie nie cały tysiąć , ja strzelałem po modach i starałem się ustawić jak najdokładniej i wyszło mi 800

: wt cze 01, 2010 22:19
autor: tomogolf2
grandi pisze:Książkowe obroty w SB to 900 , jeżeli , ja miałem ustawione na lampę i w 1V są 850 a na obrotku pokazuje 1000 więc przekłamuje - ustaw sobie nie cały tysiąć , ja strzelałem po modach i starałem się ustawić jak najdokładniej i wyszło mi 800
mi nie chodzi o obroty, tylko o to ze silnik nierowno pracuje ;)

[ Dodano: 01 Cze 2010 22:23 ]
BENITO pisze:wydatek resztkowy
to co mam krecic srobkami? od zawsze jezdzilem na tak wykreconej pompie i nie bylo tej przypadlosci az do ostatnich kilku dni...

: śr cze 02, 2010 09:47
autor: BENITO
tomogolf2, Ja bym pojechał do pompiarza, co by sprawdził czy pompa się nie kończy.

: śr cze 02, 2010 10:23
autor: t0mal
tomogolf2 pisze:w ktorym miejscu on sie znajduje?
Stojąc przed silnikiem patrząc z góry na pompę to znajduje się on w lewym górnym rogu, jest wkręcony w korpus i trzeba mieć specjalny klucz.
BENITO pisze:Ja bym pojechał do pompiarza, co by sprawdził czy pompa się nie kończy.
Z jego pompą koleś nie wiedziałby za co się zabrać.

: śr cze 02, 2010 10:41
autor: BENITO
Zastanawiam się czy strzały w wydechu nie są przypadkiem spowodowane olejem wydostającym się z muszli gorącej turbo, bo nie wierzę żeby resztki paliwa mogły tak nabroić, chyba że jakiś wtrysk się zawiesza i wtedy wlewa paliwo do cylindra a nie rozpyla.

: śr cze 02, 2010 10:51
autor: arwam
t0mal pisze:jest wkręcony w korpus i trzeba mieć specjalny klucz.

t0mal, ja sobie radzę za pomocą płaskiego klucza 10mm i śrubokręta.



co do strzelania w układ wydechowy to miałem kiedyś taką przypadłość i było to spowodowane uszkodzonym zaworkiem ciśnienia wewnętrznego w pompie.

a co do końcówek nie patrz na to kiedy były zakładane tylko rzuć je na próbnik i i zobacz czy nie leją i dobrze rozpylają.

[ Dodano: 02 Cze 2010 10:53 ]
t0mal pisze:BENITO napisał/a:
Ja bym pojechał do pompiarza, co by sprawdził czy pompa się nie kończy.

Z jego pompą koleś nie wiedziałby za co się zabrać.
potwierdzam :D

BENITO pisze:Zastanawiam się czy strzały w wydechu nie są przypadkiem spowodowane olejem wydostającym się z muszli gorącej turbo, bo nie wierzę żeby resztki paliwa mogły tak nabroić, chyba że jakiś wtrysk się zawiesza i wtedy wlewa paliwo do cylindra a nie rozpyla.
nie jest to spowodowane zbyt późnym zapłonem w górnych obrotach

: śr cze 02, 2010 11:03
autor: BENITO
arwam, co wy tam namajstrowaliście?

: śr cze 02, 2010 11:11
autor: tomogolf2
t0mal pisze:Z jego pompą koleś nie wiedziałby za co się zabrać.
to racja ;) w pompie sam sobie grzebie
arwam pisze:a co do końcówek nie patrz na to kiedy były zakładane tylko rzuć je na próbnik i i zobacz czy nie leją i dobrze rozpylają.
i tak chyba zrobie.

Obrazek o ten zaworek chodzilo? wstawilem od drugiej pompy, ale nie wiem czy pomoglo;/ bo jeszcze trzesie, czuc jakby nierowno spalal albo jakos tak
arwam pisze:jest to spowodowane zbyt późnym zapłonem w górnych obrotach
tak jak najbardziej ;) dzieki timing mod mozna ten prog podwyzszyc

[ Dodano: 02 Cze 2010 11:13 ]
arwam pisze:ja sobie radzę za pomocą płaskiego klucza 10mm i śrubokręta.
ten sam patent mam

[ Dodano: 02 Cze 2010 11:16 ]
BENITO pisze:co wy tam namajstrowaliście?
duzo by pisac ;) ale chyba wszystko co mozna w td ....

: śr cze 02, 2010 11:44
autor: arwam
tomogolf2 pisze:o ten zaworek chodzilo? wstawilem od drugiej pompy,
o ten zaworek chodzi. ale co do trzęsienia to nie tu będzie problem leżał. jeśli miałeś tą samąwadę zaworka co ja to strzelanie w wydech ustanie.
a co do trzęsienia to sprawdź czy czy wtryskiwacze nie leją to raz jak nie leją to sprawdź ciśnienia sprężania w cylindrach.
jeśli tu też będzie wszystko ok to pompa na stół do sprawdzenia czy na każdy cylinder jest podawana taka sama dawka. co prawda w rotacyjnych pompa dość żadko się zdarza żeby to bruździło ale jest możliwe a jak będziesz sprawdzał wtryskiwacze to zwróć również uwagę na ciśnienia przy jakich się otwierają wtryskiwacze.

: śr cze 02, 2010 15:36
autor: Michał_1977
tomogolf2 pisze:wstawilem od drugiej pompy
Pytanie jakiej?
Te zaworki nie są wszystkie takie same.Nawet w AAZ-ach były różne.
tomogolf2 pisze:jeszcze trzesie, czuc jakby nierowno spalal albo jakos tak
W/g mnie tylko wtryski.Miałem to samo,gdy kończyły mi się Mercedesowskie DNO SD 261.Założyłem od SB i jak ręką odjął.Silnik pracuje jak zegareczek :wink: