Strona 1 z 2

Wymieniony rozrząd bez zmiany pompy wody?

: pn maja 31, 2010 21:34
autor: krzysiekp
Witam,

W zakupionym autku Golf IV TDI PD ASZ (z niemcownii) była naklejka o wymianie rozrządu. Udało mi sie zdobyć numer do warsztatu, kóry to robił i potwierdzić to. Faktycznie rozrząd był wymieniany, ale pompa wody nie. Troche dziwny warsztat, który nie wymienia pompy przy wymianie rozrządu. No chyba, że właściciel nie chciał.
Teraz to troche nie pewny jest dla mnie ten warsztat.
To jak to jest - przy rozrządzie powinno wymieniac sie pompę czy jak jest ok to nie?
Myslałem, ze nie będę musiał wymieniac rozrządu (był wymieniany 15 tys temu, a wynikły inne koszty nie małe), ale teraz mnie martwi ta pompa.
Czy po 15 tyś da radę stwierdzić że pasek był wymieniony?
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i powiedział, ze kiedys miał taki przypadek (rozrząd wymieniony, pompa nie) i podczas jzdy szlakt ttrafił pompę i kapitalke silnika miał :(
Teraz to nie wiem co robic?

pozdr

: pn maja 31, 2010 21:54
autor: mariusz75
Po pierwsze jakiego autka dotyczy problem. Model, silnik.

W MK III TDI tak jak masz w opisie nie było konieczności wymiany pompy wody, bo jest ona poza rozrządem.

Napędza ją osobny ,inny pasek i dlatego nigdy nie wymienia się jej przy okazji wymiany rozrządu.

W MKIV, MKV i MKVI natomiast pompa jest w rozrządzie i jest napędzana paskiem rozrządu dlatego bezwzględna wymiana pompy przy wymianie paska.

: pn maja 31, 2010 22:04
autor: krzysiekp
juz wyżej dodałem model auta

auto to Golf4 TDI PD ASZ

to co nie wymienili pompy wody?
no chyba, ze ciotka sie cos nie dogadała z mechanikiem i się niezrozumieli
zna ktos niemiecki?
jak jest po niemiceku rozrzą i pompa wody?

pozdr

: pn maja 31, 2010 22:10
autor: homsky
krzysiekp pisze:pompa wody?
Wasserpumpe
krzysiekp pisze:rozrząd silnika


Motorsteuerung

: pn maja 31, 2010 22:11
autor: Michał_1977
krzysiekp, zazwyczaj pompę wymienia się co 2 wymiany rozrządy,chyba,że klient życzy sobie tego,to za każdym razem :bajer:

: pn maja 31, 2010 22:11
autor: macv6
Są ludzie którzy uważają, że pompę powinno się wymieniać co drugą zmianę paska. Na Twoim miejscu wymieniłbym kompletny rozrząd razem z pompą. Dla świętego spokoju.

: pn maja 31, 2010 22:11
autor: Adamm
krzysiekp, wasser pomp czy jakos tak to pompa wody

: wt cze 01, 2010 11:35
autor: poolak2006
VW zaleca pierwszą wymianę pompy wody przy około 180kkm więc co 2 wymianę rozrządu... po mojemu skoro tak mówią to czymś to jest uzasadnione i nie ma co szaleć z tą wymianą co 90kkm , ale to już jak kto woli. Jeśli mówicie, że pompę wymieniać razem z rozrządem czyli 2 razy szybciej to czemu nie wymieniacie też rozrządu 2 razy szybciej czyli po około 45kkm? :bajer:

: pn cze 21, 2010 21:54
autor: krzysiekp
Witam,

kilka pytań

1. Przy wymianie rozrządu w Golf4 wymienia się:
- pasek
- rolke napinającą
- rolkę kierunkową
- pompę wody

w golfie 4 ASZ 130KM podobno któraś rolka jest jakaś gazowa czy coś w tym stylu?

2. jakie firmy produkujące te części najbardziej polecacie?

3. Czy na tych rolkach i pasku sa jakieś daty produkcji które pozwolą stwierdzić chociaż rok?

dzieki za pomoc i pozdrawiam

: wt cze 22, 2010 00:09
autor: robciovw
Jeżeli pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu to wymienia się ją za każdym razem.Jeżeli serwis zaleca wymiane pompy co drugi raz to trzeba pamiętać że dotyczy to oryginalnych części sygnowanych logiem producenta,a nie zamienników co do których nie mamy pewności.W silnikach na pompowtryskach ciężko jest ustalić przebieg paska rozrządu i nawet po 80000 km wygląda całkiem dobrze(prędzej możemy to ustalić po szumiących rolkach).Pewnie ta pompa,którą masz wytrzyma do następnej wymiany.Tylko po co sie stresować,lepiej wymienić i cieszyć się z jazdy autkiem.
Polecam pasek Contitecha oraz pompe i rolki Ruville.

: wt cze 22, 2010 00:13
autor: doggie
robciovw pisze: W silnikach na pompowtryskach ciężko jest ustalić przebieg paska rozrządu i nawet po 80000 km wygląda całkiem dobrze
a co tu ma do rzeczy rodzaj zasilania paliwem? :chytry: czy PD czy VP sprawa wygląda identycznie, czyli dbanie o regularne wymiany podzespołów

: wt cze 22, 2010 00:26
autor: robciovw
Zgadza się,trzeba dbać o to.Kolega pytał czy można rozpoznać zużycie paska po przebiegu.

: wt cze 22, 2010 01:44
autor: fleshu
Obrazek
krzysiekp pisze:w golfie 4 ASZ 130KM podobno któraś rolka jest jakaś gazowa czy coś w tym stylu?
Hydrauliczny tłumik drgań przy głównej rolce napinającej > wymaga on umiejętnego napięcia.
Czasami wypada go tak samo zmienić.
Przed zakupem rozrządu warto sprawdzić jak to wygląda > bo były 2 rodzaje tych silniczków > jest także wersja z napinaczem mechanicznym.
mettenos pisze: czyli dbanie o regularne wymiany podzespołów
Oraz dokładne ustawianie rozrządu > nie na markera.
W VP grupa 004 pola 2 i 3 > grupa 000 pola 1 i 2.
W PD grupa 004.
W przypadku ASZ-a lub AJM-a warto się zainteresować rolą 3 śrubek fasolkowych na kole pasowym wałka rozrządu.

Niedbałe ustawienie rozrządu > bez odpowiedniej wiedzy > wykończy szarpnięciami nie tylko paski ale i ukróci życie całego napędu bocznego silnika.

: wt cze 22, 2010 11:03
autor: Piasek
krzysiekp pisze:1. Przy wymianie rozrządu w Golf4 wymienia się:
- pasek
- rolke napinającą
- rolkę kierunkową
- pompę wody
Zależy co ile kilometrów wymieniasz rozrząd. Jak co 90 tyś to pompę możesz sobie darować i wymieniać co 2-gi rozrząd. Spokojnie wytrzyma (u mnie co 350 tys km :D )