Strona 1 z 1
PROBLEM Z TURBO
: sob maja 29, 2010 14:13
autor: BORA2002
MAM TAKI PROBLEM ZE NIERAZ MÓJ SILNIK NIE MA PEŁNEJ MOCY I TO PO PROSTU CZUĆ POD PEDAŁEM , BYŁEM U MECHANIKA I ZROBIŁ MI TO . POWIEDZIAŁ ZE NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY . WZIĄŁ ZA TO 50 ZŁ A ZAJĘŁO MU TO 30M , PO NAPRAWIE AUTO CHODZIŁO BEZ ZARZUTÓW ,CHCIAŁBYM ZAOSZCZĘDZIĆ TE 50 ZŁ . MAM CAŁKIEM NIEŹLE WYPOSAŻONY GARAŻ I CHCIAŁ BYM ZROBIĆ TO SAM . PROSZĘ O POMOC JAK TO ZROBIĆ???
: sob maja 29, 2010 14:27
autor: Michał_1977
Świetnie...
Napisz proszę co to ten bączek i jaki silnik,bo wróżką nikt tu nie jest...
: sob maja 29, 2010 14:30
autor: italiano_83
BORA2002 pisze:NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY
Fajnie by było wiedzieć co mechanik miał na myśli mówiąc "bączek"
110kM jedyne co mi przychodzi na myśl to albo zapieczona gruszka podciśnienia sterująca VNT albo zapieczone VNT które mechanik rozruszał.
: sob maja 29, 2010 17:45
autor: roman08888
witam. jestem nowy. Kupiłem golfa 4 1.9 TDI axr. padła mi turbina ,zaciągneła olej na tłoki i pogieła korbowody-silnik do wymiany. Zmieniłem silnik na 2007r od seata ibizy axr. Nie wiem czemu przy predkości 90km/h przestała działać turbina.. po odpaleniu działa normalnie. Mechanik powiedział że wyłączyła sie dlatego ,że komputer nie miał skasowanych błędów i przepływomierz źle działał.... To możliwe, czy turbo do wymiany ??
: sob maja 29, 2010 18:04
autor: italiano_83
roman08888 pisze:Nie wiem czemu przy predkości 90km/h przestała działać turbina.. po odpaleniu działa normalnie
NOTLAUF - reszta w wyszukiwarce.
Trzeba zrobić logi dynamiczne. Być może masz "rzadki" rodzaj Notlauf-u związany z niedoładowaniem i dlatego auta wpada w tryb awaryjny tak szybko
Posprawdzaj układ doładowania- czyli wszystkie połączenia od turbo przez IC aż po kolektor ssący i sprawdź czy sztanga przy turbosprężarce się rusza.
roman08888 pisze:To możliwe, czy turbo do wymiany ??
Zanim zaczniesz wymieniać turbosprężarkę wyeliminuj wszystkie możliwe inne przyczyny.
: ndz maja 30, 2010 07:09
autor: Sztomel
BORA2002, jeśli mechanik rozruszał sztangę w gruszce siłownika podciśnieniowego i to na chwilę pomogło a teraz wróciło to wystarczy, że rozkalibrujesz otwór w gruszce, z którego wychodzi sztanga a następnie jakimś śrubokrętem lub podobnym narzędziem wbijesz do środka plastikowy oring z uszczelką gumową, który jest nasunięty na sztangę wewnątrz gruchy czyli tego bączka bo on blokuje w niej ruch sztangi, tu masz fotkę poglądową o jaki plastikowy oring na sztandze chodzi :
oryginalnie ten plastikowy oring wraz z gumowym oringiem na nim znajdował się w gnieździe gruszki przy wyjściu sztangi z gruchy ale rdza całkowicie zjadła to gniazdo a rdza na sztandze zablokowała oring na niej i dlatego sztanga nie może się poruszać wewnątrz gruchy, musisz zatem powiększyć otwór, którym sztanga wysuwa się z gruchy i przebić oring w stronę membrany gruchy - wtedy sztanga będzie prawidłowo pracować.
Chodzi o ten otworek w czwartym elemencie od lewej strony licząc by móc włożyć tam śrubokręt i pobić oring :
to silnik 1.9 TDi 110 km nie na pompo wtryskach .
: ndz maja 30, 2010 13:57
autor: BORA2002
italiano_83 pisze:BORA2002 pisze:NASMAROWAŁ BĄCZKA TURBO BO BYŁ ZAPIECZONY
Fajnie by było wiedzieć co mechanik miał na myśli mówiąc "bączek"
110kM jedyne co mi przychodzi na myśl to albo zapieczona gruszka podciśnienia sterująca VNT albo zapieczone VNT które mechanik rozruszał.
[ Dodano: 31 Maj 2010 15:19 ]
Witam ponownie.
Silnik w moim aucie to 1.9 TDi 110kM nie na pompowtryskach. Ma nastepujące objawy: auto po odpaleniu idzie elegancko dopóki nie przekroczę granicy ok 3200 obrotów gdzieś na 3, 4 biegu gdy złapie już tzw muła to jedyne co mu pomaga to zgaszenie i ponowne odpalenie. Nie wiem o jaki bączek chodziło mechanikowi ale mówił że tylko nasmarował jakiś zapieczony pręcik. Jeżeli ktoś wie o co chodzi to proszę o jak najdokładniejsze poinformowanie mnie jak najlepiej to zrobić samemu bo po ostatniej wizycie u mechanika ok 4 msc temu auto czasem łapie muła. Pomocy!