Strona 1 z 1

Kontrolka płynu chłodzącego, coś się dzieje z moim mk4

: sob maja 29, 2010 00:06
autor: szen
Witam! Chłopaki mam problem z moim mk4 1.9 TDI 110 kucy AHF:/ Dzisiaj zapalila mi sie lampka plynu chlodzacego i migała, oczywiscie dolalem plynu bo w sumie byla susza ale po odczekaniu okolo 3 godzin przejechalem jakies 5 km i znowu sie zapalila i zaczela mrugac zatrzymalem sie a w zbiorniku znowu susza jakby plyn wyparowal a z silnika wydobywal sie taki dziwny smrod jakby czegos spalonego nawet nie jestem w stanie dokladnie opisac co to za smrod. Silnik pali na dotyk i normalnie jezdzi nie zauwazylem zadnych spadkow mocy czy czegos podobnego:/ najbardziej mnie martwi ze ten plyn paruje i nie ma go zaledwie po paru kilometrach jazdy:/ Poradzcie bo nie wiem ocb:/

: sob maja 29, 2010 00:14
autor: macv6
Pewnie masz jakiś wyciek, poszukaj go dokładnie pod maską.

: sob maja 29, 2010 00:18
autor: Mieniu_69
szen pisze:z silnika wydobywal sie taki dziwny smrod jakby czegos spalonego nawet nie jestem w stanie dokladnie opisac co to za smrod
slodki zapach, masz wyciek pod maska, albo krociec wodny cieknie albo z przewodu wodnego. Jak plyn wycieka to zostawia slady, wizualnie sam mozesz stwierdzic z kad wyciek.

[ Dodano: 29 Maj 2010 00:19 ]
macv6, byles ciut szybszy :bigok:

: sob maja 29, 2010 00:21
autor: szen
no szczerze to nie wiem skad ten wyciek ale jak otwieram maske zaraz jak sie zapala kontrolka to na pokrywie silnika widac takie tluste czarne kropki i zmazy.

: sob maja 29, 2010 00:26
autor: Mieniu_69
szen pisze:no szczerze to nie wiem skad ten wyciek ale jak otwieram maske zaraz jak sie zapala kontrolka to na pokrywie silnika widac takie tluste czarne kropki i zmazy.

na chlopski rozum, otwierasz maske i rozgladasz sie po przewodach wodnych, wszystkich. wyciekajacy plyn na goracym silniku odparowywuje i zasycha, bedziesz napewno widzial z kad cieknie.

: sob maja 29, 2010 01:21
autor: marcinotdi
witam miałem podobny problem w moim mkIV ahf zaczęło się od kontrolki (nie było widać żadnego wycieku) pomyślałem że może wariować czujnik ponieważ się nie grzał, po którymś razie przygody z kontrolką pojawiły się plamy przed domem, z dnia na dzień coraz to większe aż w końcu zaprowadziłem go do mechanika i stwierdził że króciec wychodzący z bloku silnika się zmęczył, po wymianie nie mam z chłodzeniem już żadnych problemów a było to dwa lata temu! sprawdź kolego najpierw wszystkie węże od chłodzenia a potem szukaj gdzieś indziej przyczyny!

: sob maja 29, 2010 01:32
autor: fleshu
Sprawdzić stan oleju! > Dalej zabieramy się za przegląd króćców > nad łączeniem skrzyni biegów oraz w łapie alternatora (od termostatu) > dalej zostaje wykręcić baniak z płynem i zawinąć go w zwykłą jednorazówkę (wykluczymy podczas jazdy ubytek przez przelew baniaka spowodowany wadą korka lub nadciśnieniem w układzie). Następne miejsca to chodniczka oleju pod filtrem oleju, uszczelka pod głowicą, lub mała nagrzewnica.
To że kontrolka zapali się raz na 2 latka to raczej norma > bo płyn po trochu paruje > ale takie ilości płynu > znikające nagle to tylko któraś z ww. opcji.