Błąd 00575 - Potrzebna pomoc okolice Zabrza - Bierunia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Błąd 00575 - Potrzebna pomoc okolice Zabrza - Bierunia

Post autor: owieczka » czw maja 27, 2010 17:49

Witam
Mam Audi A3 1.9 TDi Agr 90KM, 1997 rok od jakiś 2 miesięcy walczę z pojawiającym się błędem 00575 http://img413.imageshack.us/f/img413/38/00575.jpg
Mam odcięty całkowicie N18 według schematu: http://img13.imageshack.us/img13/1016/n18.gif
Wyciąłem katalizator, kupiłem nowy zawór N75 pierburga, nowe wężyki ciśnieniowe.
Mam oryginalny przepływomierz pierburga. Niezapchany filtr powietrza.
Wyczyściłem kolektor ssący założyłem nowe uszczelki. ściągnąłem turbo wyczyściłem, lekko żyga ale od założenia nic się nie spociło (przejechałem jakieś 1000 km). Turbo ma lekki luz na wirniku ok 0,5 mm http://img413.imageshack.us/f/img413/31 ... 0059hp.jpg
Sprawdziłem pod ciśnieniem w wodzie rurę doprowadzającą świeże powietrze do turbiny - jest szczelna

Przed tymi zabiegami miałem przeładowanie. Nie pracowała sztanga gruszki. Teraz natomiast jak wszystko porobiłem mam niedoładowanie.
Oto moje logi przy prawidłowo podpiętej instalacji: http://img27.imageshack.us/f/img27/6035/podpiete.jpg

Tutaj są logi gdy odpiłem wężyk idący do muszli turbo i zatkałem: http://img535.imageshack.us/f/img535/9744/odpiety.jpg

Dalej przy prawidłowo podpiętej instalacji N75 nie pracuje mi sztanga w basic settings grupie 11. Nie widać żadnego ruchu. Próbowałem naocznie dodać gwałtownie gazu też nie reaguje.

Grucha pracuje po daniu jej powietrza z kompresora: http://w678.wrzuta.pl/film/5diLNnoA72W/video0003 tak pracuje przy 4 barach

Natomiast gdy jej dam ok 1 bara wcale nie reaguje.

Chciałem kupić nową ale facet, który zajmuje się regeneracja twierdzi, że jeżeli mam trochę oleju w przewodach idących do N75 to może ten olej powoduje niewłaściwą pracę gruchy :/

Szukam pomocy bo już sam nie daje rady. Jeżeli jest ktoś na forum kto potrafi ogarnąć temat to bardzo proszę o kontakt(oczywiście nie chcę nic za darmo) lub jeżeli macie namiary na jakiegoś konkretnego fachowca - bo z pseudo fachowcami to już rozmawiałem, a było ich kilku :/



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 27, 2010 19:09

chodzi o to aby ktoś z okolic Zabrza wspomógł kolegę i zobaczył co się z tym doładowaniem dzieje naocznie bo teraz jest ponoć niedoładowanie cały czas. Jeśli ktoś ma Vaga to umówcie się z kolegą na sprawdzenie na live.


Obrazek

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Post autor: owieczka » czw maja 27, 2010 19:40

Mam tak podłączony N75 http://img714.imageshack.us/img714/3050/26905446.jpg

Według Etki

Jak zatkam wężyk 12 to mam przeładowanie :/
Jak wszystko jest podłączone tak jak na tym schemacie to mam niedoładowanie :)))



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » czw maja 27, 2010 20:12

A jak połączysz ze sobą wężyki 11 i 12 (omijając po prostu N75) to co masz?



Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Post autor: owieczka » czw maja 27, 2010 22:58

Jutro sprawdzę ale wiem, że jak tak próbowałem na kanale to sztanga nie chodziła



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 28, 2010 00:17

Łuki_79 pisze:A jak połączysz ze sobą wężyki 11 i 12 (omijając po prostu N75) to co masz?
z pewnością niedoładowanie i wszystko wskazuje, że N75 cały czas łączy kanały pomiędzy wężykiem 11 a 12 i wcale nie upuszcza ciśnienia przez ten lewy króciec.


Obrazek

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Post autor: owieczka » pt maja 28, 2010 06:51

Dobra inaczej jak to ma byc z tym zaworkiem?
Bo stary zaworek który regenerowałem(wymieniając sprężynkę) po przekręceniu stacyjki bez odpalania cały czas cykał.
Nowy zaworek pierburga z intercarsu po przekręceniu tylko chwile zacyka i potem go nie słychać?

Jeszcze inaczej po złączeniu tych wężyków sztanga powinna pracować? Ponieważ wtedy turbo daje na nią bezpośrednio ciśnienie??



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt maja 28, 2010 08:27

nabazgraj do zabba88, jest z zabrza to może pomoże
ja moge pooglądać ale dopiero w przyszłym tygodniu
Ostatnio zmieniony pt maja 28, 2010 08:27 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Post autor: owieczka » pt maja 28, 2010 12:20

Wsadziłem dzisiaj stary regenerowany zaworek N75 i na nim nie mogę przekroczyć 120 km/h bo zaraz wyskakuje błąd 00575
Zrobiłem na nim logi i na nim turbo znowu przeładowuje :/
http://img28.imageshack.us/img28/729/staryf.jpg

To jest jakaś masakra :/

Czy obydwa mogą być zepsute???

Znalazłem jeszcze coś takiego: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575
Według tego mam ten ostatni przypadek. Czyli albo N75 albo wężyki

[ Dodano: 28 Maj 2010 23:00 ]
Dzisiaj jeszcze raz wszystko przejrzałem. Sprawdziłem wężyki w wodzie cm po cm pod ciśnieniem. Sprawdziłem zaworek N75 podłączyłem vaga i w _BS grupie 11 odpiąłem najpierw wężyk idący od turbo sprawdziłem czy idzie ciśnienie po przegazowaniu - idzie jednolite dosyć mocne ciśnienie.
Potem dalej odpiąłem wężyk idący do gruchy z przyłożyłem palec po króciec zaworka N75 idzie takie impulsywne cisnienie po przygazowaniu.

Po podłączeniu tego wszystkiego sztanga lekko się wychyla i wraca ale przy obrotach prawie 4000. Jest to niewielki ruch i bardzo szybki ok 5mm na oko ;)

Czyli zostaje mozliwość uszkodzonego turbo, które wali olej do wężyków, a one do gruchy i jest jej cieżko(w wężykach jest troche oleju ale niewiele)

Albo sama grucha ma dziure w membranie i ma za małe ciśnienie żeby się poruszyć w pełnym zakresie. jak dmuchne kompresorem to grucha idzie w pełnym zakresie.

Jeszcze jedna opcja sztomel dałeś mi te manuale tam pisało, że sztange należy wkręcić na 8 obrotów u mnie oryginalnie była wkręcona na 7?? teraz mam zgodnie z tym manualem na 8

no nic narazie pozostaje mi wieżyc, że w końcu się uda ;)

[ Dodano: 20 Cze 2010 13:50 ]
Problem rozwiązany :)) Błąd był w etce :/ Ten schemat jest do d.... http://img714.imageshack.us/img714/3050/26905446.jpg

Wielkie dzięki dla Sztomela za pomoc i cierpliwość!!!!!!!
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 13:51 przez owieczka, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości