Strona 1 z 1
1,9TD AAZ traci moc.
: czw maja 27, 2010 17:41
autor: Asgaard91
Witam, w styczniu kupiłem golfa III 1,9TD 75KM, na początku rewelacja, przyśpieszenie bardzo dobre, na odcinku 700m łapał 130km/h z zatrzymaniem, potem coś zaczęło się dziać, stracił nieco mocy i więcej palił, doradzono mi że oring na rysiku, wymieniłem i to samo, ostatnio grzebałem przy gazie i chyba coś przestawiłem bo ze startu jak i potem dość słabo, na ww odcinku 700m łapał juz tylko 110km/h. Grzebałem jeszcze przy rozrządzie, ale wcześniej dobrze oznakowałem więc nie sadze żebym przestawił. Dodam że jeżdżę powoli i przepisowo, pilnuje oleju filtrów i ciśnienia w oponach oraz nie przekraczam 2k obrotów na zimnym silniku. Nie kopci na zimnym oraz nie bierze oleju. Czemu więc traci moc i głośniej chodzi na wysokich?
: czw maja 27, 2010 17:47
autor: Michał_1977
Asgaard91 pisze:głośniej chodzi na wysokich
Asgaard91, rozbierz rozrząd i sprawdź klin na dolnym kole pasowym.Lubi go ściąć i po silniku.
: czw maja 27, 2010 18:04
autor: t0mal
Pozatym przyczyn może być kilka zależnie od wersji pompy wtryskowej.
: czw maja 27, 2010 19:08
autor: Asgaard91
Michaś_1977 pisze:Asgaard91 pisze:głośniej chodzi na wysokich
Asgaard91, rozbierz rozrząd i sprawdź klin na dolnym kole pasowym.Lubi go ściąć i po silniku.
Chodzi ci o to dolne kolo zębate przy wale na które nachodzą szajby do paska klinowego i paska od wspomagania oraz ten klinek po stronie silnika jak zakładam koło?. Kiedyś wymieniałem to koło i od tamtej pory właśnie jakby glośniej chodził, no ale żeby ścieło taki klin? <ździwiony>
: czw maja 27, 2010 19:13
autor: t0mal
Asgaard91, A początek wtrysku ustawiony?
: czw maja 27, 2010 19:20
autor: Michał_1977
Asgaard91 pisze:no ale żeby ścieło taki klin?
Zetnie i to z łatwością.
Tutaj poczytaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44967
Co prawda temat o gibaniu,ale efekt ten sam...
[ Dodano: 27 Maj 2010 19:21 ]
t0mal pisze:A początek wtrysku ustawiony?
To też jest dobre pytanie
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
: czw maja 27, 2010 19:46
autor: Asgaard91
Heh, a jak zetnie to skąd mam pewność że następnego też nie zetnie? <zonk>
Co do wtrysków to nie wiem, nic w nich nie dłubałem, więc same chyba by się nie przestawiły, a da się jakoś samemu dobrze ustawić?
: czw maja 27, 2010 19:50
autor: wronek1
Asgaard91 pisze:Heh, a jak zetnie to skąd mam pewność że następnego też nie zetnie? <zonk>
Co do wtrysków to nie wiem, nic w nich nie dłubałem, więc same chyba by się nie przestawiły, a da się jakoś samemu dobrze ustawić?
kolego kąt wtrysku a nie kąt wtrysków. Klin jak zrobisz to nie powinno go ściac - przez jakis czas
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: czw maja 27, 2010 20:05
autor: Michał_1977
Asgaard91 pisze:jak zetnie to skąd mam pewność że następnego też nie zetnie?
Jak zmieniałeś koło,to przykręciłeś nową śrubą,zastosowałeś odpowiedni moment przy dokręcaniu,dałeś klej do gwintu?
Jeżeli nie,to już wiesz dlaczego może ścinać i jeżeli nie zastosujesz tych wskazówek,to przy następnym tez nie będziesz miał pewności.
: czw maja 27, 2010 20:13
autor: Asgaard91
Michaś_1977 pisze:Asgaard91 pisze:jak zetnie to skąd mam pewność że następnego też nie zetnie?
Jak zmieniałeś koło,to przykręciłeś nową śrubą,zastosowałeś odpowiedni moment przy dokręcaniu,dałeś klej do gwintu?
Jeżeli nie,to już wiesz dlaczego może ścinać i jeżeli nie zastosujesz tych wskazówek,to przy następnym tez nie będziesz miał pewności.
Nie, normalnie wkręciłem na starej śrubie ;/. Tak w ogole to wcześniejsze koło miało dobry klin, tyle że było za duże i gibało szajbami. W ogóle to dalej nie wiem czy głośno chodzi na wysokich właśnie przez ten klin na wale?
Jak ustawić kąt wtrysku?
: czw maja 27, 2010 21:02
autor: Michał_1977
Asgaard91 pisze:dalej nie wiem czy głośno chodzi na wysokich właśnie przez ten klin na wale?
Jak ścina klin,to mieszają się fazy rozrządu i silnik zaczyna chodzić kulawo lub tłuc się
Moja rada-sprawdź czy znaki do ustawiania rozrządu pokrywają się,jak nie,to koniecznie sprawdź klin,a jeśli pokrywają się,to kąt wytrysku do ustawienia u pompiarza za pomocą czujnika zegarowego lub lampy stroboskopowej.
: czw maja 27, 2010 22:01
autor: munior
Asgaard91 pisze:Nie, normalnie wkręciłem na starej śrubie ;/.
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Śrubę daje się nową i dokręca momentem 90Nm +90stopni ,dokręcenie jej zbyt słabo wcześniej czy pużniej żle się skończy
Asgaard91 pisze:Tak w ogole to wcześniejsze koło miało dobry klin, tyle że było za duże i gibało szajbami.
Tu to kompletnie nie wiem o co ci chodzi
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
: pt maja 28, 2010 10:25
autor: Asgaard91
munior pisze:Asgaard91 pisze:Nie, normalnie wkręciłem na starej śrubie ;/.
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Śrubę daje się nową i dokręca momentem 90Nm +90stopni ,dokręcenie jej zbyt słabo wcześniej czy pużniej żle się skończy
Asgaard91 pisze:Tak w ogole to wcześniejsze koło miało dobry klin, tyle że było za duże i gibało szajbami.
Tu to kompletnie nie wiem o co ci chodzi
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Chodzi mi o to że luźno wchodziło na wał, nie wiem jakim sposobem, szajba miała bicie i non stop rwało paski...