Strona 1 z 2

Filtr Paliwa - nie pasuje TDI - ALH

: pn maja 24, 2010 16:31
autor: Jaaro
Witam Panowie,

mam takie problem, otóż zakupiłem filtr paliwa MaxGear (nie polecam nikomu i więcej nie kupię) i nie pasuje mi tam wejście na podgrzewacz paliwa - jest za małe to wycięcie w kształcie literu U (poniżej fotka). Wszedłem na znany portal aukcyjny :hmm: i widzę, że wszystkie filtry są takie jak ten MaxGear czyli za małe jest to wycięcie w kszatałcie "U".

Na zdjęciu widać stary filtr - po prawej i nowy po lewej - nie ma możliwośći wcisnąć tego plastku w ten otwór. Widać dużą różnicę w wielkości otworów. Co o tym myślicie? Czy u mnie jest coś zmienione, że inne filtry są takie same?

Obrazek

: pn maja 24, 2010 16:56
autor: sklejku
Jak rozni sie tylko i wylacznie wycieciem w kolysce to zaden problem przerobic wez pilnik do reki i ognia :bigok: oczywiscie jak wszystkie pozostale elementy filtra sie zgadzaja bo jak nie to bym to oddal a jesli tylko to to zaden problem moze szly 2 rodzaje wezy? Tego to ja tez nie wiem nawet :grin:

: pn maja 24, 2010 17:17
autor: xxxGlaDxxx
ktoś ci zły filtr sprzedał, widzisz że jest wyższy i całkiem inaczej wygląda ;) oddaj go czym prędzej i kup w ASO albo jakims sklepie z zamiennikami VW ;) byle nie filtron !

: pn maja 24, 2010 18:53
autor: Jaaro
sklejku pisze:Jak rozni sie tylko i wylacznie wycieciem w kolysce to zaden problem przerobic wez pilnik do reki i ognia :bigok: oczywiscie jak wszystkie pozostale elementy filtra sie zgadzaja bo jak nie to bym to oddal a jesli tylko to to zaden problem moze szly 2 rodzaje wezy? Tego to ja tez nie wiem nawet :grin:
No bez przesady, nie będę przecież za każdym razem piłował filtr paliwa :chytry:
Podczas tego piłowania, dużo opiłków wleciałoby do środka.
Najgorsze jest to, że patrząc na Allegro widzę, że wszystkie filtry są właśnie takie z małym uchwytem.
Jutro wymienię filtr w sklepie, zobaczymy czy mają taki jak potrzebuję.
Jeżeli ktoś ma możliwośc, to sprawdzcie jak macie u siebie w tdi'kach ;)

: pn maja 24, 2010 19:56
autor: fil29
dlaczego nie filtron ? przynajmniej robiony we wiadomym miejscu a nie w chinach czy mongolii :P

: pn maja 24, 2010 19:59
autor: Łuki_79
Zapewne masz oring uszczelniający na filtrze do podgrzewacza? Jeżeli tak,to ktoś zmienił podgrzewacz od MK3.Do Mk4 jest właśnie z takim małym wycięciem,a na podgrzewaczu są 2 oringi
[ Dodano: 24 Maj 2010 20:03 ]
fil29 pisze:dlaczego nie filtron ?
Z praktyki powiem,że miałem Filtrona a tym samym pęcherzyki powietrza w wężyku.Teraz wymieniłem na Knechta i problem zniknął,co prawda 90 zł taka przyjemność kosztuję :grin:

: pn maja 24, 2010 20:12
autor: fil29
nie koniecznie to wina filtra : ) może zle włożyles koncóweczki zle ulożył Ci się oring nie zwalaj na filterek ze jest do :ass:

: pn maja 24, 2010 20:19
autor: Jaaro
Łuki_79 pisze:Zapewne masz oring uszczelniający na filtrze do podgrzewacza? Jeżeli tak,to ktoś zmienił podgrzewacz od MK3.Do Mk4 jest właśnie z takim małym wycięciem,a na podgrzewaczu są 2 oringi
Na podgrzewaczu mam jeden oring - faktycznie. Jutro zrobię fotkę to zobaczycie jak to wygląda. Zresztą jaki ktoś maił cel w Rajchu, żeby zmienić ten plastik z mk3 ??

: pn maja 24, 2010 20:29
autor: Łuki_79
To masz coś jeszcze innego chyba.W Mk 3 masz taki http://allegro.pl/item1017030738_zawor_ ... da_vw.html ,w Mk4 taki http://allegro.pl/item1050169285_zawor_ ... _9tdi.html

: pn maja 24, 2010 21:55
autor: KOSA1987
kup oryginalny zaworek zwrotny bo ten nie jest od tego modelu

: pn maja 24, 2010 21:57
autor: FAHER
ja mam mkIV i jak zmieniałem filtr to w sklepie powiedzieli ze stary filtr jakiś burak załozył od mkII lub III zarez z tym podgrzewaczem teraz mam wszystko od mkIV tak jak powino być niemam juz zadnych problemów z tym :bigok:

: pn maja 24, 2010 22:44
autor: sklejku
Łuki_79 pisze:miałem Filtrona a tym samym pęcherzyki powietrza w wężyku
To nie ma wplywu na prace silnika
Jezdze caly czas na filtronie zero przerywania czy jakichkolwiek zlych sygnalow od strony silnika , dla porownania w pracy jezdze nowym fiatem doblo i stara renowka i tez ciagna powietrze wezami

: wt maja 25, 2010 07:20
autor: wesol
Tak to jest jak ktos nie zna sie na rzeczy i nie wie ze filtrona wrecz kochaja w USA czy Kanadzie. Sprzedaje sie tam bardzo dobrze i chwala go sobie. Ta firma ma juz tylko polska nazwe bo wlascicielem jest juz kto inny od kilku lat. Zreszta filron nie jest taki tani. Napewno w sporej ilosci przypadkow np niemiecki Hans Priess jest tanszy.

Co do filtra samego to polecam juz opisane na forum rozwiazanie z pominieciem tego zaworka. zaslepiasz otwor w filtrze ( korkiem od wina) a dwie rurki od tego trujnika laczysz rureczka jakas. Sam trujnik odkladasz na półkę. Cieszysz sie jazda bez babelkow. Zreszta sa dwie szkoly z tymi filtrami. Jedne marki robia tak jak vag ze paliwo czesciowo krazy miedzy filtrem a pompa a jedne marki daja odrazu przelew do baku. Jedno i drugie ma swoje plusy. To drugie rozwiazanie ma takie ze w zime paliwo ogrzane przez pompe trafia do baku i ogrzewa tam zamarznietą rope. Parafina sie nie wytraca no i nie trzeba podgrzewac baku pochodnia zrobiona z gazety lub innej metody.

: wt maja 25, 2010 15:45
autor: Łuki_79
sklejku pisze:Jezdze caly czas na filtronie zero przerywania czy jakichkolwiek zlych sygnalow od strony silnika
U mnie również żadnego przerywania nie było,ale sam widok powietrza w ON był denerwujący(można założyć oczywiście ciemny wężyk i również znikną :grin: )
wesol pisze:zaslepiasz otwor w filtrze ( korkiem od wina)
I wstyd podnieść maskę żeby nie pokazywać takiego druciarstwa.To lepiej kupić filtr bez otworu na podgrzewacz i powrót połączyć rurką