Strona 1 z 1

skaczący pasek wielorowkowy

: pn maja 24, 2010 08:30
autor: Darkmanos
Witam

Golf III 1.9 TD 96r. ze wspomaganiem
Chciałbym zapytać czy skaczący pasek wielorowkowy (podobne do drgającej struny) może być wywołany przez bijące koło pasowe wału? Dodatkowo zawsze z rana przez 10-20sec pasek piszczy. potem jest ok. sprawdzałem naciąg paska i wszystko wydaje się być w porządku. Naciąg w moim autku jest poprzez alternator. Wymieniłem ostatnio pasek na bosch-a i dalej jest to samo. sprawdzałem czy może koło pasowe alternatora jest luźne ale jest sztywne. Bije tylko to koło pasowe natomiast koło od wspomagania chodzi równo. Pompa wody była ostatnio wymieniona i dalej to samo. Wkurza mnie strasznie ten dźwięk. Naczytałem się troszkę o biciu tego koła pasowego i mam zamiar je wymienić zanim zrobi się kasza w silniku. Chciałem się tylko upewnić czy ten efekt drżącego paska może być wywołane przez bicie tego koła.

Pozdrawiam

Re: skaczący pasek wielorowkowy

: pn maja 24, 2010 09:53
autor: Bronco
Darkmanos pisze:Witam

Golf III 1.9 TD 96r. ze wspomaganiem
Chciałbym zapytać czy skaczący pasek wielorowkowy (podobne do drgającej struny) może być wywołany przez bijące koło pasowe wału? Dodatkowo zawsze z rana przez 10-20sec pasek piszczy. potem jest ok. sprawdzałem naciąg paska i wszystko wydaje się być w porządku. Naciąg w moim autku jest poprzez alternator. Wymieniłem ostatnio pasek na bosch-a i dalej jest to samo. sprawdzałem czy może koło pasowe alternatora jest luźne ale jest sztywne. Bije tylko to koło pasowe natomiast koło od wspomagania chodzi równo. Pompa wody była ostatnio wymieniona i dalej to samo. Wkurza mnie strasznie ten dźwięk. Naczytałem się troszkę o biciu tego koła pasowego i mam zamiar je wymienić zanim zrobi się kasza w silniku. Chciałem się tylko upewnić czy ten efekt drżącego paska może być wywołane przez bicie tego koła.

Pozdrawiam
:gora: To jest dość typowe uszkodzenie w tych samochodach zwłaszcza z silnikiem TD. Trzeba będzaie wymienić koło pasowe, najlepiej na oryginał i dać nową śrubę.

: pn maja 24, 2010 10:02
autor: t0mal
Duże koło pasowe ma już zużyty tłumik drgań skrętnych, jeśli w porę jego nie wymienisz to może to prowadzić do ścięcia klina na kole rozrządu i do zniszczenia silnika.
Wymień koło z tłumikiem, kółka rozrządu nie ruszaj.

: pn maja 24, 2010 10:04
autor: Darkmanos
super. dzięki wielkie. kółko już zamówiłem ;-). na razie nie będę jeździł autem...

[ Dodano: 24 Maj 2010 10:10 ]
mam jeszcze jedno pytani. czy ta śruba, którą przykręcane jest to koło jest dostępna w każdym sklepie czy trzeba szukać tego w ASO?

: pn maja 24, 2010 10:18
autor: Bronco
Darkmanos pisze:super. dzięki wielkie. kółko już zamówiłem ;-). na razie nie będę jeździł autem...

[ Dodano: 24 Maj 2010 10:10 ]
mam jeszcze jedno pytani. czy ta śruba, którą przykręcane jest to koło jest dostępna w każdym sklepie czy trzeba szukać tego w ASO?
:gora: Śruba nie jest taka droga lepiej kup oryginał w ASO

: pn maja 24, 2010 11:20
autor: jhosef
Podepnę się. Też mi skacze pasek altka. Koło pasowe nie bije, chodzi równiutko. Pierwsze poranne odpalenie popiskuje chwilę. też mam się szykować na zmianę koła pasowego?

Tanie ono nie jest a autko funduje mi inne kosztowne naprawy jak sprzęgło:(

Pasek jest niedawno wymieniany razem z pompą wody która zdechła. Robione było gdzieś w lutym. Pasek chyba conti

: pn maja 24, 2010 12:48
autor: Darkmanos
masz taki sam efekt jak u mnie tylko, że u mnie to koło pasowe bije. ja i tak je wymienię więc napisze czy to skakanie paska było od tego. zdejmowałeś pasek i sprawdzałeś koło pasowe na alternatorze? może tam masz luzy.

: pn maja 24, 2010 14:00
autor: t0mal
jhosef, Może nie jest napięty jak trzeba?

[ Dodano: 24 Maj 2010 14:01 ]
Darkmanos pisze:czy ta śruba, którą przykręcane jest to koło jest dostępna w każdym sklepie czy trzeba szukać tego w ASO?
Jej śruby nie ruszaj bo odkręcisz małe koło rozrządu

: pn maja 24, 2010 14:28
autor: jhosef
No właśnie niby napięty a lata jak głupek, zwłaszcza na zimnym. już przez chwilę miałem wrażenie, że koło bije ale okazało się ze nie, silnik się lekko buja i złudzenie. Samochód jest dość świeżo po wymianie głowicy i wału na nowe po ścięciu klina. Na szczęście to nie ja prowadziłem te inwestycje.

: pn maja 31, 2010 08:29
autor: Darkmanos
Witam

założyłem nowe koło pasowe i pasek przestał telepać ... ale i tak minimalnie bije ... najgorsze jest jednak to, że po przejechaniu niecałych 700km widać jak jeden rowek zaczyna się wykruszać ... wygląda jak poszarpany ... Widać ewidentnie drobinki gumy na osłonie silnika. Pasek miał przejechane na starym kole z 300km, a na nowym z 400km. Koło pasowe wymienione, pompa wymieniona ....koło na alternatorze jest całe i bez żadnych ostrych krawędzi ... jak tak dalej pójdzie to nie zarobie na paski. Teraz aktualnie mam Boscha 6PK923 ale myślę o kupnie paska Conti. Ma ktoś pomysł czemu tak szarpie ten pasek?

Pozdrawiam

: pn maja 31, 2010 08:52
autor: jhosef
Darkmanos, mam to samo, ostatnio zacząłem oglądać ten pasek i zauważyłem, że na pewnym odcinku wystrzępił się jeden mikroklin. Będę robił rozrząd w weekend więc przyjrzę się temu. Na pierwszy rzut oka nic nie widać na kołach.

: pn maja 31, 2010 08:56
autor: Darkmanos
czytam ile się da na ten temat i znalazłem coś na temat sprzęgiełka alternatora... nie wiem czy u mnie coś takiego jest i czemu akurat miałoby to wpływ na rwanie paska... poszperam jeszcze i może uda mi się dojść do tego czemu tak się dzieje.

[ Dodano: 01 Cze 2010 08:42 ]
założyłem pasek Conti 6pk923 i teraz wszystko śmiga bez problemu. stary pasek musiał powodować optyczne złudzenie gibania się koła pasowego. teraz wszystko chodzi prościutko. stary pasek mi piszczał czasem z rana i pryskałem pasek środkiem zapobiegającym ślizganie się i spora część starego paska oderwała się i została w rowkach. oczyściłem wszystkie koła pasowe i teraz jest cichutko i bez drgań. Trzeba po prostu wymienić to koło pasowe wału i zainwestować w dobry pasek. Teraz będę monitorował na bieżąco ... przejadę kilkaset kilometrów i zobaczę co się wydarzy ...