Strona 1 z 2

Napinacz paska wielorowkowego

: ndz maja 23, 2010 19:47
autor: gegu007
Witam,

Czy bardzo trudno jest wymienić ten napinacz?(zaznaczony w czerwonym kółeczku na zdjęciu). Byłem u mechanika i powiedział, że trzeba cały rozrząd rozkręcać, żeby go wymienić. Dodam, że chce go wymienić gdyż trzęsie trochę silnikiem, szczególnie zimnym i jak docisnę tą kolbę to jest lepiej. Jak myślicie? Dzięki z góry za pomoc.

Obrazek

: ndz maja 23, 2010 21:05
autor: Rafał 21
gegu007 pisze:j. Jak myślicie? Dzięki z góry za pomoc.

gegu007, szukaj trochę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926

: wt maja 25, 2010 22:51
autor: gegu007
Dzięki za podesłanie linka. Poczytałem ale niestety nie ma nic o sposobie wymiany tego napinacza w mk4. Czy można go łatwo wyciągnąć, tzn zeby nie rozbierać połowy silnika? A czy jest mozliwość wymiany samej tej sprężyny napinającej bez rolek?

Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź

: wt maja 25, 2010 23:23
autor: pioottr
Ja w moim toledo II (to praktycznie to samo) wymieniałem miesiąc temu, mechanik wziął 30zł za wymianę zeszło mu 15 minut, poluzował jakąś śrubę, zdjął stary pasek i napinacz, założył nowe i poskręcał, jakbym wiedział że takie proste to bym sam wymienił.

: śr maja 26, 2010 06:31
autor: Toledziak
Wymiana napinacza jest prosta jak drut!! Już kilka razy robiłem taką czynność. To co Ci mechanik mówił to bzdura. Nie trzeba wcale rozrządu ruszać.

: śr maja 26, 2010 07:15
autor: wesol
Prosta robota. Jedyna trudnosc moze wystapic z jednoczesnym naciagnieciu napinacza oraz zalozeniu paska jak ktos nie ma wprawy. Ja robilem juz inne myki z tymnapinaczem. Poprastu dorobilem taka łape napionajaca na stale zamiast tego tlumika olejowo-gazowego. Tez sie sprawdza dobrze ale z racji ze mi poleciala cala reszta tego napinacza musialem kupic nowy caly. Ten tlumik nie wystepuje np w wersjach benzynowych mk4 tak wiec czy jest on taki niezbedny to watpie. Tak samo z ta rolka alternatora bywa tez sztywna wiec nie jest powiedziane ze musi byc ze sprzegielkiem.

: śr maja 26, 2010 07:55
autor: Mieniu_69
wesol, Ale tam jest kolo ze sprzeglem na alternatorze i radzilbym zwrocic na to uwage.

: śr maja 26, 2010 19:04
autor: gegu007
Dzięki panowie, no to mechanik chciał mnie wyrolować;(
możecie napisać jakąś krótką instrukcję jak to wymienić, byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdro

: śr maja 26, 2010 19:29
autor: Rafał 21
gegu007 pisze:możecie napisać jakąś krótką instrukcję jak to wymienić, byłbym bardzo wdzięczny.
gegu007, No niestety ale musisz skorzystać z długiej instrukcji przykro mi A prosiłem powyżej gegu007 poszukaj trochę!A gegu007 ma Rafała w d...e :grin: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... na&start=0

: śr maja 26, 2010 20:28
autor: FAHER
witka robiłem to 4 dni temu w mk IV tdi agr zeby było łatwiej sciągasz tą rure zeby było łatwiejsze dojscie ( 2 obiemki ) potem napinacz jest na 4 srubach odkrecasz je wyciągasz napinacz i zmienisz pasek potem składasz w odwrotnej kolejności z tym ze przy przykrecaniu napinacza bedzie mały problem trzeba złozyć napinacz ma on tam specjalny otwór wkładasz zawleczke na czas przykrecania przydaje sie imadło np. bardzo to ułatwia przykrecanie go to jest najtrudniejsza czesc tej operacji czas jaki mi to zajeło to ok 30min mam nadzieje ze pomogłem jak by co pisz pozdrawiam.

ps: wymiana odbyła sie bez rozebierania silnika na czyniki pierwsze z wyjątkiem tej jednej rury od inte.... :bigok:

: czw maja 27, 2010 20:55
autor: gegu007
Dzięki Panowie!!!! Zobaczymy jak pójdzie;)
Rafał 21- coś wyszukiwarka mi szwankuje....;)

Pozdro serdeczne.

: czw maja 27, 2010 22:04
autor: wesol
Mieniu_69 pisze:wesol, Ale tam jest kolo ze sprzeglem na alternatorze i radzilbym zwrocic na to uwage.
No tak racja. Tez mi cos tam zgrzytalo i popiskiwalo. Myslalem ze to napinacz a to ta rolka alternatora. Opisywalem juz w innym temacie ze ja smarowalem itd ale w koncu sie zdenerwowalem i zaspawalem na sztywno. Napinacz tez zrobilem na sztywnym naciagu z taka sprezyna dosc mocna by nie nadwyrezac paska PK i bylo git. Potem wymienilem caly napinacz bo mi siadl z innej przyczyny i teraz jezdze juz chyba dobry rok na sztywnej rolce alternatora i nie ma problemów.

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: pn mar 17, 2014 13:08
autor: pkolo86
Witam ja mam taki problem chyba z napinaczek paska wieloklinowego w golf Iv jak go odpalam troszke grechocze ale jak pochodzi silnik troche i sie nagrzeje to juz go nie slychac. A co lepsze to gdy lekko w gore napchne ten czarny precik przy napinaczku juz jest ok. i co moze byc powodem grzechotania? caly napinacze czy rolka?

Napinacz paska wielorowkowego

: pn mar 17, 2014 19:19
autor: ciachotdi
zwal pasek i zobaczysz czy to rolka wszystko masz opisane wyżej chyba ze masz problem czytania ze zrozumieniem :bigok: