Strona 1 z 1

Co to jest?? I jak to działa??

: ndz maja 23, 2010 18:04
autor: Chester
Witam!

Na zamieszczonych poniżej zdjęciach przedstawiłem prawdopodobnie cewkę odpowiedzialną za doładowanie turbo. Czy to prawda?? W jakiej cenie można nabyć nową jak i używaną taką część??

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Samochód jaki posiadam to:
VW Bora
1.9 TDI
rok. prod.: 2000
Moc: 90KM

Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi!

Pozdrawiam!

: ndz maja 23, 2010 18:35
autor: Naparstek
Na zamieszczonych poniżej zdjęciach przedstawiłem prawdopodobnie cewkę odpowiedzialną za doładowanie turbo. Czy to prawda??
To jest zawór N75 odpowiedzialny za ograniczenie ciśnienia doładowania przez turbosprężarkę.

: ndz maja 23, 2010 20:14
autor: homsky
Chester pisze:W jakiej cenie można nabyć nową jak i używaną taką część??
Używki nie ma sensu szukać , nówke masz za 130zł --> http://moto.allegro.pl/item1035138745_z ... 6283n.html

: ndz maja 23, 2010 20:19
autor: Chester
Dziękuje za odpowiedź!

Bo właśnie to się powoli psuje więc będę musiał wymienić. Teraz wiem z jaką kwotą muszę się liczyć. Bo chyba dobrze kombinuję że gdy tracę moc samochodu przy obrotach gdzie powinna załączać się turbosprężarka nic się nie dzieje i czasami słychać stuki coś w stylu przełączania się stycznika nawet przy nie odpalonym samochodzie ale włączonym zapłonie??

: ndz maja 23, 2010 23:43
autor: Naparstek
Chester pisze:Bo chyba dobrze kombinuję że gdy tracę moc samochodu przy obrotach gdzie powinna załączać się turbosprężarka nic się nie dzieje i czasami słychać stuki coś w stylu przełączania się stycznika nawet przy nie odpalonym samochodzie ale włączonym zapłonie??
Jaki masz silnik? Bez Vaga tego nie sprawdzisz. Lepiej podepnij auto pod Vaga, bo tak to narazisz się tylko niepotrzebnie na koszta. Za utratę mocy wiele rzeczy jest odpowiedzialnych niekoniecznie N75.

: pn maja 24, 2010 13:34
autor: Sztomel
Naparstek pisze:Jaki masz silnik?
Przecież wiadomo, że chodzi o silnik o oznaczeniu AGR bo tylko takie w Mk4 były ze zwykłą turbosprężarką i pompą wtryskową (nie licząc silnika ANU na pompowtryskiwaczach).
Jeśli po podłączeniu multimetru pod piny N75 będzie on miał oporność w granicach 25 do 45 Ω to N75 jest sprawny elektrycznie.

: pn maja 24, 2010 15:28
autor: arwam
Sztomel,

ale mechanicznie może nie doamagać. niech połączu przwód wychodzący z WG z przewodem wychodzącym z zimnej muszli turbiny.
jak po tym zabiegu będzie lepiej to niech wymienia N75

: pn maja 24, 2010 18:18
autor: Chester
Dzięki za rady postaram się jak najszybciej to sprawdzić :)

[ Dodano: 27 Maj 2010 13:07 ]
No sprawdziłem N75 pod względem elektrycznym i wynosi 30 Ω wiec działa poprawnie. Natomiast pod wględem mechanicznym nie rozumie troszkę i chyba sam tego nie sprawdzę :( Ale zauważyłem że tracę moć przy większych obrotach.
Wytłumaczę to może inaczej: Jadąc trasą i gdy obroty wzrosły do 3-3,5 tys,. jest bardzo odczuwalny spadek mocy tak jakby ktoś coś zakręcił i poprostu auto już nie przyspiesza. Po zatrzymaniu samochodu dalej jest to samo i słychać że turbina się nie włącza. Gdy pojazd postoi jakąś godzinke wszystko jest idealnie tak jak było. Nie wiem może coś sie nagrzewa może coś sie blokuje nie mam pojęcia :( A mysłałem że to ten układ bo właśnie zauważyłem że on tak szybko się przełącza czego kiedyś nie było.