Co to jest?? I jak to działa??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Chester
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 19, 2007 15:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Co to jest?? I jak to działa??

Post autor: Chester » ndz maja 23, 2010 18:04

Witam!

Na zamieszczonych poniżej zdjęciach przedstawiłem prawdopodobnie cewkę odpowiedzialną za doładowanie turbo. Czy to prawda?? W jakiej cenie można nabyć nową jak i używaną taką część??

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Samochód jaki posiadam to:
VW Bora
1.9 TDI
rok. prod.: 2000
Moc: 90KM

Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi!

Pozdrawiam!



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » ndz maja 23, 2010 18:35

Na zamieszczonych poniżej zdjęciach przedstawiłem prawdopodobnie cewkę odpowiedzialną za doładowanie turbo. Czy to prawda??
To jest zawór N75 odpowiedzialny za ograniczenie ciśnienia doładowania przez turbosprężarkę.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz maja 23, 2010 20:14

Chester pisze:W jakiej cenie można nabyć nową jak i używaną taką część??
Używki nie ma sensu szukać , nówke masz za 130zł --> http://moto.allegro.pl/item1035138745_z ... 6283n.html


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Chester
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 19, 2007 15:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Chester » ndz maja 23, 2010 20:19

Dziękuje za odpowiedź!

Bo właśnie to się powoli psuje więc będę musiał wymienić. Teraz wiem z jaką kwotą muszę się liczyć. Bo chyba dobrze kombinuję że gdy tracę moc samochodu przy obrotach gdzie powinna załączać się turbosprężarka nic się nie dzieje i czasami słychać stuki coś w stylu przełączania się stycznika nawet przy nie odpalonym samochodzie ale włączonym zapłonie??



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » ndz maja 23, 2010 23:43

Chester pisze:Bo chyba dobrze kombinuję że gdy tracę moc samochodu przy obrotach gdzie powinna załączać się turbosprężarka nic się nie dzieje i czasami słychać stuki coś w stylu przełączania się stycznika nawet przy nie odpalonym samochodzie ale włączonym zapłonie??
Jaki masz silnik? Bez Vaga tego nie sprawdzisz. Lepiej podepnij auto pod Vaga, bo tak to narazisz się tylko niepotrzebnie na koszta. Za utratę mocy wiele rzeczy jest odpowiedzialnych niekoniecznie N75.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 24, 2010 13:34

Naparstek pisze:Jaki masz silnik?
Przecież wiadomo, że chodzi o silnik o oznaczeniu AGR bo tylko takie w Mk4 były ze zwykłą turbosprężarką i pompą wtryskową (nie licząc silnika ANU na pompowtryskiwaczach).
Jeśli po podłączeniu multimetru pod piny N75 będzie on miał oporność w granicach 25 do 45 Ω to N75 jest sprawny elektrycznie.


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn maja 24, 2010 15:28

Sztomel,

ale mechanicznie może nie doamagać. niech połączu przwód wychodzący z WG z przewodem wychodzącym z zimnej muszli turbiny.
jak po tym zabiegu będzie lepiej to niech wymienia N75



Awatar użytkownika
Chester
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 19, 2007 15:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Chester » pn maja 24, 2010 18:18

Dzięki za rady postaram się jak najszybciej to sprawdzić :)

[ Dodano: 27 Maj 2010 13:07 ]
No sprawdziłem N75 pod względem elektrycznym i wynosi 30 Ω wiec działa poprawnie. Natomiast pod wględem mechanicznym nie rozumie troszkę i chyba sam tego nie sprawdzę :( Ale zauważyłem że tracę moć przy większych obrotach.
Wytłumaczę to może inaczej: Jadąc trasą i gdy obroty wzrosły do 3-3,5 tys,. jest bardzo odczuwalny spadek mocy tak jakby ktoś coś zakręcił i poprostu auto już nie przyspiesza. Po zatrzymaniu samochodu dalej jest to samo i słychać że turbina się nie włącza. Gdy pojazd postoi jakąś godzinke wszystko jest idealnie tak jak było. Nie wiem może coś sie nagrzewa może coś sie blokuje nie mam pojęcia :( A mysłałem że to ten układ bo właśnie zauważyłem że on tak szybko się przełącza czego kiedyś nie było.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości