Strona 1 z 1

Alternator a falujące obroty silnika w mk3

: pt maja 21, 2010 00:40
autor: maras2011
Witam, po uruchomieniu obroty silnika po niżej 1000, po włączeniu świateł i np. ogrzewania tylnej szyby falują, jak sie nagrzeje obroty na 1000 i nie falują, podczas pierwszych 5sek po uruchomieniu na zimnym piszczy jak by pasek klinowy (oba paski nowe,od alternatora wieloklinowy i pompy klinowy), i teraz, ja jest na zimnym i psiknę wd40 na koła pasowe od pasków obroty na chwile wzrastają falowanie znika i po kilku sekundach spadają, pasek wieloklinowy napinacz trzyma dobrze, może to koło pasowe od alternatora juz wytarte ?

: pt maja 21, 2010 01:05
autor: tjwasiak
Proponuję zdjąć paski klinowe na ciepłym i sprawdzić obroty, bo 1000 to zdecydowanie za wysoko.

: wt maja 25, 2010 06:01
autor: maras2011
Zdjąłem pasek na zimnym, brak pisku i motor pracuje równo, obroty po niżej 1tyś. na ciepłym też, teraz pasek po odpaleniu na zimnym popiskuje już dłużej tzn. około minuty na wolnych, jak włączę drogowe światła na zimnym i ogrzewanie tylnej szyby pasek na początku zapiszczy jak silnik jest jeszcze zimny, tzn. po 5 min. pracy, zmienię rolkę alternatora i zobaczę jaki będzie tego efekt. :)