Strona 1 z 1

Nie słychać turbiny

: śr maja 19, 2010 22:30
autor: karojan
Witam
Miesiąc temu kupiłem Golfa IV tdi 110KM i od początku wyraźnie słyszałem gwizd turbinki. Ostatnio wymieniałem "plecionke" kolektora wydechowego bo mialą dziure. Po paru dniach od wymiany zauważyłem, że turbinka nie gwiżdże. Nie wiem czy miało na to wpływ wymiana plecionki czy poprostu turbo padło. Auto rozpedzałem do 160km/h i pracuje niby dobrze, ale mam wrażenie że mam mniej mocy (albo to moja schiza bo nie słysze turbiny). Samochód nie kopci ani nie bierze oleju. Stąd pytanie jakie są objawy przy niedziałającej turbinie? Czy byłby wyraźny spadek mocy? Prosze o odpowiedź i pozdrawiam wszystkich.

Re: Nie słychać turbiny

: śr maja 19, 2010 22:33
autor: PinkFloyd
karojan pisze:Witam
Miesiąc temu kupiłem Golfa IV tdi 110KM i od początku wyraźnie słyszałem gwizd turbinki. Ostatnio wymieniałem "plecionke" kolektora wydechowego bo mialą dziure. Po paru dniach od wymiany zauważyłem, że turbinka nie gwiżdże. Nie wiem czy miało na to wpływ wymiana plecionki czy poprostu turbo padło. Auto rozpedzałem do 160km/h i pracuje niby dobrze, ale mam wrażenie że mam mniej mocy (albo to moja schiza bo nie słysze turbiny). Samochód nie kopci ani nie bierze oleju. Stąd pytanie jakie są objawy przy niedziałającej turbinie? Czy byłby wyraźny spadek mocy? Prosze o odpowiedź i pozdrawiam wszystkich.
Gwiżdze jak jest nieszczelność lunb katalizator wyciety lub jak wirnik obciera o obudowę, daj logi dynamiczne vagiem to sie zobaczy co i jak

: śr maja 19, 2010 22:46
autor: corben
JA gdzieś słyszałem że jak ją słychać to jest nie teges, jak jest cicho to turbawka jest OK.

: śr maja 19, 2010 22:56
autor: karojan
Czytałem na różnych forach , że u jednych gwiżdże a u innych nie, chociaż ten sam silnik. A u mnie gwizdał , a teraz przestał:) Co do Vaga to nie mam teraz dostępu.

: śr maja 19, 2010 23:16
autor: fleshu
Jeżeli odcinek pomiędzy katalizatorem a częścią gorącą turbo ma nieszczelności (plecionka) to jasne że będzie gwizd turbo słyszalny.
Jak chcesz żeby gwizdało to wybij kata > tylko lepiej zrobisz dla turbawki.
Katalizator pełni swoją rolę do przebiegów około 150tyś > i to przy założeniu że wg instrukcji > raz na 3 miesiące, na rozgrzanym silniku przytrzymamy gaz na 3,5 tyś rpm przez 3 min.
Dalsza rola kata to tylko blokowanie przepływu spalin.

Do oceny sprawności całego sterowania oraz szybkości osiągania ciśnienia wymaganego > tylko log dynamiczny. Jeżeli rozpędza się tak jak wcześniej > tzn że turbo pracuje.
Jeżeli chcesz się przekonać jak wygląda jazda bez turbiny > odepnij wężyk przy zaworku N75 > ten który schodzi po rurze zasysania powietrza w kierunku turbiny.
Nie wypinaj go przy samym zaworku tylko na łączeniu > około 4-5 cm za zaworkiem > z grubego wężyka przechodzi w cienki >>> Sam sprawdź jaki będzie efekt (i to piękne kopcenie hehe).

: czw maja 20, 2010 16:29
autor: karojan
dzięki Panowie. Turbina chodzi. Jednak to przez dziurę w plecionce było ją tak słychać.