Strona 1 z 1

demontaż pompy wtryskowej

: śr maja 19, 2010 22:15
autor: grze693
silnik to 1.9 d pompa z ssaniem ręcznym poniżej foty

muszę ją zdemontować i teraz pytanie czy normalnie odkręcam śrubę koła i zbijam koło ?
Czy trzeba zaznaczyć położenie kołą względem wałka pompy ?
Koło jest na stożku czy klinie lub jakimś wpuście ?
Musze zdjąć koło bo nie wyjdzie z blachy pompa

pozdrawiam fotki



link1

link2

: śr maja 19, 2010 22:18
autor: PinkFloyd
Jak zdejmiesz koło z pompy wtryskowej to życze powodzenia juz tak nie ustawisz i trzeba bedzie pompe wrzucac na stół pobierczy, wrzuce ci opis jak to zrobić

[ Dodano: Sro 19 Maj, 2010 ]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

: śr maja 19, 2010 22:35
autor: grze693
przeczytałem i nie czaje tego

czyli potrzebny ściągacz niby tez zdejmują koło ale jak później ustawić je

ja myślałem nad takim zaznaczeniem


Obrazek

naciął bym na kole 2 znaki i na wałku i nie ma bata chyba żeby nie ustawić tak samo

: śr maja 19, 2010 22:38
autor: WRiTTeR
masz znaki na pompie na górze. widać na foto według niego ustawiasz na zębatce i do tego kreskujesz sobie najlepiej jeszcze na pasku korektorem na zębatce pompy i wałka

: czw maja 20, 2010 07:46
autor: grze693
napisze ktoś czy moja myśl jest dobra bo nei chce rozregulować pompy

z góry wielkie dzięki za info

: czw maja 20, 2010 07:52
autor: Michał_1977
grze693,nic nie musisz znaczyć,bo koło jest na klinie.Masz w nim taki mały otwór (mniejszy niż inne) i ma on pokrywać się z otworem we wsporniku do ustawienia rozrządu.
Do zdjęcia potrzeba młotek i małą breszkę lub mocny śrubokręt.Popuszczasz nakrętkę o 2-3 zwoje gwintu,podważasz lekko koło breszką,a w nakrętkę od czoła stukasz młotkiem.Koło spada :bigok: ...

: czw maja 20, 2010 08:24
autor: grze693
aha ok dzięki bardzo za info dałem pomógł

: czw maja 20, 2010 10:38
autor: Michał_1977
PinkFloyd pisze:Jak zdejmiesz koło z pompy wtryskowej to życze powodzenia juz tak nie ustawisz i trzeba bedzie pompe wrzucac na stół pobierczy
PinkFloyd, to co opisujesz dotyczy koła z dodatkową piastą.Faktycznie wtedy nie ma klina i zdjęcie owej piasty spowoduje,że trzeba będzie odwiedzić pompiarza.Takie koło można rozpoznać po tym,że jest mocowane do wspomnianej piasty za pomocą 3 śrub.Natomiast jak jest tylko jedna,centralna nakrętka na wałku,to znaczy,że koło jest jednoczęściowe i jest na klinie :wink:
:pub:

: czw maja 20, 2010 13:20
autor: Bartek_R
Ja zastosowałem taki sobie ściągacz domowej roboty jat to ci coś pomoże Obrazek Obrazek
działa elegancko, też miałem na początku próbować jakimś łomem ale bałem się żeby czegoś nie ugiąć