Regulacja sztangi turbosprężarki w silniku 1.9 TDi 1z
: śr maja 19, 2010 09:40
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania.
1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z?
2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki z manometrem i reduktorem. Więc przy jakim ciśnieniu, po podaniu poprzez reduktor ze sprężarki na gruszkę turbiny, sztanga powinna zaczynać otwierać zawór upustowy turbiny?
3. Przy sprawdzaniu w bloku 11 na Vagu przy próbie dynamicznej, przy jakiej prędkości obrotowej i ile powinno wynosić maksymalne ciśnienie doładowania?
Tak się zastanawiam czy gdy zwiększymy fabryczne ciśnienie przez regulacje na sztandze to czy będzie to miało wpływ na zwiększenie ciśnienia doładowania.
Czy nie jest tak, że ciśnienie doładowania i tak jest regulowane poprzez N75 i ustawienie sztangi może być dowolne?
1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z?
2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki z manometrem i reduktorem. Więc przy jakim ciśnieniu, po podaniu poprzez reduktor ze sprężarki na gruszkę turbiny, sztanga powinna zaczynać otwierać zawór upustowy turbiny?
3. Przy sprawdzaniu w bloku 11 na Vagu przy próbie dynamicznej, przy jakiej prędkości obrotowej i ile powinno wynosić maksymalne ciśnienie doładowania?
Tak się zastanawiam czy gdy zwiększymy fabryczne ciśnienie przez regulacje na sztandze to czy będzie to miało wpływ na zwiększenie ciśnienia doładowania.
Czy nie jest tak, że ciśnienie doładowania i tak jest regulowane poprzez N75 i ustawienie sztangi może być dowolne?