Strona 1 z 2

Dziwna praca diesla

: wt maja 18, 2010 21:49
autor: DaWiDplo
Witam drodzy koledzy, potrzebuje waszej pomocy!
Posiadam od niedawna golfa 4 1.9tdi 90 koni i mam z nim problem tzn dojeżdżając do świateł naciskając pedał hamulca silnik jest na luzie (zwalniam)po chwili zmienia warkot na takie klekotanie po zatrzymaniu chwile klekocze i dalej normalnie co jest przyczyna???
Pomocy!!!!!
porostu silnik zmienia na kilka sekund warkot

: wt maja 18, 2010 22:07
autor: marcin999
Polecam lekturę tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=drgawki

: wt maja 18, 2010 22:18
autor: DaWiDplo
mam jeszcze koledzy do was pytanie co sie dzieje ze ten silnik na zimnym pali od strzalu a na cieplym trzeba krecic jakies 4-5s dopiero lapie....

: wt maja 18, 2010 23:09
autor: tjwasiak
Ta funkcja nazywa się "ochrona dwumasowego koła zamachowego". Albo żyj z tym, albo podjedź do dobrej firmy zajmującej się chip-tuningiem i za drobną opłatą zrobią korektę jednej mapy i będzie "z głowy". Na próbę możesz albo odpiąć czujnik temperatury płynu chłodzącego przy ciepłym silniku, albo przekodować sterownik tak jak dla automatycznej skrzyni biegów.

: wt maja 18, 2010 23:12
autor: DaWiDplo
Na próbę możesz albo odpiąć czujnik temperatury płynu chłodzącego przy ciepłym silniku

kolego jestem laikiem gdzie znajduje sie w silnku ten czujnik?

I mam auto zapalic jak bedzie lepiej palilo tzn ze ten czujnik?
ochrona kola dwu masowego?rozumiem ale zeby np czasem jest tak ze kreci z 5=7sekund a inne golfy pala na dotyk

: wt maja 18, 2010 23:35
autor: Łuki_79
Spróbuj zwiększyć dawkę startową vagiem - select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05

: wt maja 18, 2010 23:46
autor: tjwasiak
Czujnik jest w porządku, po prostu od razu zauważysz różnicę. A czujnik najłatwiej zlokalizujesz jak przyjrzysz się wężom wodnym...

Ta funkcja jest zaprojektowana przez fabrykę - z biegiem czasu zużywają się elementy samochodu i zaczyna być objaw po prostu bardziej odczuwalny.

: wt maja 18, 2010 23:51
autor: DaWiDplo
wiec nie wiem moze nie bede zwiekszal dawki rozruchowej bo podobno zle znosi to silnik i dwumas prawda to?czy kolejny mit

: wt maja 18, 2010 23:59
autor: tjwasiak
Ja bym to zaliczył do mitów. Zakres regulacji nie jest zbyt wielki, obawiam się że niewystarczający do naprawienia problemu...

: śr maja 19, 2010 11:31
autor: erikt65
A ja bym proponował wyczyścić i zregenerować rozrusznik , wyczyścić klemy i sprawdzić stan akumulatora. Koszta niewielkie a może pomóc znacznie, zwłaszcza regeneracja rozrusznika max 100 zł

: śr maja 19, 2010 12:16
autor: DaWiDplo
erikt65 pisze:A ja bym proponował wyczyścić i zregenerować rozrusznik , wyczyścić klemy i sprawdzić stan akumulatora. Koszta niewielkie a może pomóc znacznie, zwłaszcza regeneracja rozrusznika max 100 zł
kolego miales taki problem?juz ktos mi powiedzial ze mam rozrusznik zmeczony...i aku powiem ci slaby..moze byc to wina?czasem nawet na zimnym auto nie pali tylko po przekreceniu kluczyka jest takie pykniecie...
po podłączeniu do innego samochodu:kable:pali

: śr maja 19, 2010 12:24
autor: PinkFloyd
Podstawa dobry rozrusznik- makręcić jak szlifierka tak że nie policzysz pracy suwu silnika ( jak regenerujemy to tulejki i szczotki mimo ze sa sa dobre- przegrzane zabieraja dużo amperów ), akumulator o pradzie rozruchowym min 680A wg EN , dobre połaczenia masowe, jak dalej słabo sprawdzamy czy układ paliwowy sie nie zapowietrza, kąt statyczny wtrysku, jak dalej żle to dajemy w adaptacjach blok 05 na maxa, jak na zimno żle to zmieniamy w bloku 12 w adaptacjach na wartość 32700 jak dalej żle dopiero zmieniamy mapy rozruchowe.

: śr maja 19, 2010 12:32
autor: DaWiDplo
aha w przyszlym tygodniu mam wolne udal sie na naprawe rozrusznika i ustawienie katu wtrysku paliwa podobno mam zly..
moze to cos pomoże..

: śr maja 19, 2010 13:37
autor: erikt65
Kolego zrób tak jak mówi PinkFloyd a na pewno będzie dużo dużo lepiej a może nawet idealnie. U mnie po regeneracji rozrusznika czas rozruchu z 5-7 sekund spadł do 1 sekundy.