Strona 1 z 2

Ucięte kable od czujnika temperatury

: pn maja 17, 2010 19:01
autor: dawidtypa
Witam, dziś podłączyłem Vag'a do mojego golfa 1,9tdi 95r i wyczytalem błąd czujnika temp. przy silniku. Gdy go znalazłem zauważyłem że jeden kabelek jest ucięty i zaizolowany. Moglibyście mi powiedzieć coś więcej na ten temat, czemu ktoś to zrobił?

: pn maja 17, 2010 19:16
autor: michszym11970
Być może auto słabo odpalało na ciepłym silniku i ktoś poszedł na łatwizne, żeby lepiej palił poprostu odłączył czujnik temp. Podłącz go i sprawdź co się będzie działo.

: pn maja 17, 2010 20:03
autor: dawidtypa
Dodam jeszcze że kontrolka od świec niezależnie od temperatury przy odpalaniu pali się przez okolo 30s.

: pn maja 17, 2010 20:13
autor: To_mas
dawidtypa pisze:Dodam jeszcze że kontrolka od świec niezależnie od temperatury przy odpalaniu pali się przez okolo 30s.
dlatego że masz odpięty ten czujnik.
Podepnij kabelki spowrotem i powinno być wszystko ok z kontrolką:)

: pn maja 17, 2010 20:21
autor: Sztomel
raczej polutuj ucięty kabelek - jest to kabelek od czujnika G62 - bardzo istotny a dlaczego ktoś to zrobił to się przekonasz po jego zlutowaniu i jeśli będą jakieś anomalia to daj znać.

: pn maja 17, 2010 21:13
autor: dawidtypa
Ok dzięki. Jak go zlutuje to napisze . Tylko czekam na poprawe pogody bo niestety garażu nie posiadam.

: pn maja 17, 2010 22:49
autor: KOSA1987
to ja ci napisze od razu co bedzie. Silnik wystygnie i minuta na rozruszniku po czym biała hałda dymu. Został ucięty dlatego ponieważ auto nie chciało palić. Podłącz do kostki kabel. podepnij sie vagiem i sprawdz temp. paliwa (wartości mierzone blok 007 pozycja pierwsza)

: pn maja 17, 2010 22:58
autor: tjwasiak
Zamiast tak kombinować to się świece żarowe wymienia i pompę naprawia/ustawia.

: wt maja 18, 2010 11:01
autor: dawidtypa
A jak mam sprawdzić " temp. paliwa (wartości mierzone blok 007 pozycja pierwsza)". Mam program vag com. Zagrzałem silnik do temp 90stopni (tak wskaźnik pokazywał na desce) i chciałbym zobaczyć jaką temperaturę pokarze Vag

: wt maja 18, 2010 11:02
autor: Sztomel
tjwasiak pisze:Zamiast tak kombinować to się świece żarowe wymienia i pompę naprawia/ustawia.
co nie zmienia faktu, że kable do G62 trzeba zlutować.

: wt maja 18, 2010 16:40
autor: KOSA1987
Sztomel pisze:
tjwasiak pisze: co nie zmienia faktu, że kable do G62 trzeba zlutować.
Racja zgodze się z Tobą ale najczęstszą przyczyną odłanczania tego kabla jest to, że bardzo ciężko pali silnik jak jest zimny. Często ludzie tak robią bo nie mogą znajezc przyczyny. Przerabiałem juz to kilka razy i za każdym razem była usterka czujnika temp. paliwa.

[ Dodano: 18 Maj 2010 16:44 ]
dawidtypa pisze:A jak mam sprawdzić " temp. paliwa
podpinasz vaga Silnik=>Meas. Blocks=>grupa 007 i w pierwszej kolumnie masz temp.paliwa

: wt maja 18, 2010 18:34
autor: dawidtypa
No więc sprawdziłem vag'iem temperature gdy na desce rozdzielczej było 90stopni , vag pokazał temperature paliwa 44,4 a temperature silnika 45stopni. Czy takie wskazanie jest właściwe?

: wt maja 18, 2010 18:40
autor: KOSA1987
temp. paliwa jest poprawna ale z temp silnika coś mało. podłącz ten odłączony kabel.

: śr maja 19, 2010 06:45
autor: Sztomel
KOSA1987 pisze:najczęstszą przyczyną odłanczania tego kabla jest to, że bardzo ciężko pali silnik jak jest zimny
odwrotnie - jak jest ciepły.