Ucięte kable od czujnika temperatury

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dawidtypa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:30
Lokalizacja: Olsztyn

Ucięte kable od czujnika temperatury

Post autor: dawidtypa » pn maja 17, 2010 19:01

Witam, dziś podłączyłem Vag'a do mojego golfa 1,9tdi 95r i wyczytalem błąd czujnika temp. przy silniku. Gdy go znalazłem zauważyłem że jeden kabelek jest ucięty i zaizolowany. Moglibyście mi powiedzieć coś więcej na ten temat, czemu ktoś to zrobił?



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pn maja 17, 2010 19:16

Być może auto słabo odpalało na ciepłym silniku i ktoś poszedł na łatwizne, żeby lepiej palił poprostu odłączył czujnik temp. Podłącz go i sprawdź co się będzie działo.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

dawidtypa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dawidtypa » pn maja 17, 2010 20:03

Dodam jeszcze że kontrolka od świec niezależnie od temperatury przy odpalaniu pali się przez okolo 30s.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn maja 17, 2010 20:13

dawidtypa pisze:Dodam jeszcze że kontrolka od świec niezależnie od temperatury przy odpalaniu pali się przez okolo 30s.
dlatego że masz odpięty ten czujnik.
Podepnij kabelki spowrotem i powinno być wszystko ok z kontrolką:)
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 20:13 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 17, 2010 20:21

raczej polutuj ucięty kabelek - jest to kabelek od czujnika G62 - bardzo istotny a dlaczego ktoś to zrobił to się przekonasz po jego zlutowaniu i jeśli będą jakieś anomalia to daj znać.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 20:22 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

dawidtypa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dawidtypa » pn maja 17, 2010 21:13

Ok dzięki. Jak go zlutuje to napisze . Tylko czekam na poprawe pogody bo niestety garażu nie posiadam.



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » pn maja 17, 2010 22:49

to ja ci napisze od razu co bedzie. Silnik wystygnie i minuta na rozruszniku po czym biała hałda dymu. Został ucięty dlatego ponieważ auto nie chciało palić. Podłącz do kostki kabel. podepnij sie vagiem i sprawdz temp. paliwa (wartości mierzone blok 007 pozycja pierwsza)



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 22:58

Zamiast tak kombinować to się świece żarowe wymienia i pompę naprawia/ustawia.



dawidtypa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dawidtypa » wt maja 18, 2010 11:01

A jak mam sprawdzić " temp. paliwa (wartości mierzone blok 007 pozycja pierwsza)". Mam program vag com. Zagrzałem silnik do temp 90stopni (tak wskaźnik pokazywał na desce) i chciałbym zobaczyć jaką temperaturę pokarze Vag



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 18, 2010 11:02

tjwasiak pisze:Zamiast tak kombinować to się świece żarowe wymienia i pompę naprawia/ustawia.
co nie zmienia faktu, że kable do G62 trzeba zlutować.


Obrazek

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » wt maja 18, 2010 16:40

Sztomel pisze:
tjwasiak pisze: co nie zmienia faktu, że kable do G62 trzeba zlutować.
Racja zgodze się z Tobą ale najczęstszą przyczyną odłanczania tego kabla jest to, że bardzo ciężko pali silnik jak jest zimny. Często ludzie tak robią bo nie mogą znajezc przyczyny. Przerabiałem juz to kilka razy i za każdym razem była usterka czujnika temp. paliwa.

[ Dodano: 18 Maj 2010 16:44 ]
dawidtypa pisze:A jak mam sprawdzić " temp. paliwa
podpinasz vaga Silnik=>Meas. Blocks=>grupa 007 i w pierwszej kolumnie masz temp.paliwa



dawidtypa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dawidtypa » wt maja 18, 2010 18:34

No więc sprawdziłem vag'iem temperature gdy na desce rozdzielczej było 90stopni , vag pokazał temperature paliwa 44,4 a temperature silnika 45stopni. Czy takie wskazanie jest właściwe?



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » wt maja 18, 2010 18:40

temp. paliwa jest poprawna ale z temp silnika coś mało. podłącz ten odłączony kabel.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 19, 2010 06:45

KOSA1987 pisze:najczęstszą przyczyną odłanczania tego kabla jest to, że bardzo ciężko pali silnik jak jest zimny
odwrotnie - jak jest ciepły.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 82 gości