Strona 1 z 2
problem z przyspieszeniem
: pn maja 17, 2010 13:12
autor: radmen2
Witam,
jakis czas temu zmienilem swojego golfa 1.8 na 1.9 TDI. Zauwazylem dziwna przypadlosc. Mianowicie przyspieszanie w zasadzie konczy sie na 120-130 km/h. Na biegach 1,2,3 przyspieszam normalnie do 4000 oborotow i idzie bardzo ladnie. Na 4 biegu dochodze max do 3000 obrotow, a na 5 do jakichs 2500 i do 120-130 km/h. Dalej samochod w zasadzie nie przyspiesza. Korzystalem z szukajki jednak jestem laikiem jesli chodzi o silniki diesla i jesli ktos moglby wytlumaczyc mi z jakiego powodu tak sie dzieje i pomoc rozwiazac ten problem to bylbym wdzieczny. Silnik to bodajże 1Z.
Pozdrawiam.
: pn maja 17, 2010 13:32
autor: pepsik1
wpisz w szukajce NOTLAUF, poczytaj troche o tym, słyszałem ze 1z to są turbawki antyzmuleniowe, i tam nie czysci sie kierownic, na moje to do wymiany zawór N75, musisz sam poczytać na ten temat, i dokładnie zorientuj sie jaki masz silnik, a znajdziesz to z tyłu na naklejce z lewej strony bagażnika w środku
: pn maja 17, 2010 14:02
autor: radmen2
gdzie jest ten zawór? doczytałem, że mozna sprobowac zamienic go z zaworem EGR, jednak musze wiedziec gdzie one sie znajduja.
: pn maja 17, 2010 14:02
autor: Ceglarz
Jeśli masz 1Z to możesz na próbę zmostkować przewody niebieski i czerwony przy N75. Przy filtrze powietrza, w 1Z nie podmienisz z N18. chyba że masz AFNa.
: pn maja 17, 2010 14:08
autor: radmen2
sprawdzilem. to 1Z. wydaje mi sie, choc nie jestem pewien ze ta zamuła pojawiła sie po wymianie filtra powietrza. Zdjąłem tą całą rurę od powietrza i odłączyłem kostkę od przepływomierza. Po wymianie filtra zapomniałem ją podłączyć i pojechałem, podłączyłem ją dopiero po przejechaniu jakichś 10 km. nie wiem czy to moglo spowodowac teraz ten problem z przyspieszeniem.
[ Dodano: 17 Maj 2010 15:27 ]
w jaki sposob sprawdzic czy to zawór N75? moze sprawdzic tez szczelnosc przewodow biegnacych od niego?
: pn maja 17, 2010 18:54
autor: mario78
To że podłączyłeś później przepływomierz raczej nie ma wpływu na to że wpada w tryb awaryjny i traci moc. Zawór N75 wygląda tak
W golfie III jest on przyczepiony jeśli dobrze pamiętam w okolicy filtra paliwa. Możesz spróbować przeczyścić zaworek. Na 90% to on jest sprawcą Twoich problemów. Nowy kosztuje ok 130 zł. A do tych 120km/h to przyspiesza normalnie czy cały czas jest zamulony? Możesz jeszcze mieć walnięty przepływomierz.
: pn maja 17, 2010 19:14
autor: Velthar
Sprawcą też może być wężyk od ECU ten idący w podszybie. Najlepiej wymienić wszystkie. Koszt niewielki. A N75 można spróbować reanimować
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
: pn maja 17, 2010 19:18
autor: mario78
Kiedyś mi spadł ten wężyk o którym piszesz to nie chciał jechać wogóle, zamulony totalnie od samego początku.
: pn maja 17, 2010 19:34
autor: Velthar
Najpierw trzeba szukać od tych tańszych opcji. Ja popełniłem wtedy błąd i kupiłem nowy N75 i dalej mulił. Wymieniłem ten wężyk i po sprawie. Stary N75 podmieniłem aby być pewnym i się okazało, że jest dobry.
: pn maja 17, 2010 20:02
autor: mario78
To się zgadza. Sprawdzić nic nie kosztuje.
: pn maja 17, 2010 20:48
autor: radmen2
do 120 przyspiesza normalnie. zrobilem test vagiem, wyskoczylo pare bledów, mianowicie: 65535, 575, 532, 588, i 287. Po wykasowaniu przejażdżka, pocisnalem do 120 az sie znow zamulil. znow test i pojawil sie znow jeden blad:
00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 Control Difference Intermittent.
[ Dodano: 17 Maj 2010 20:55 ]
a jesli chodzi o wezyk to od czego do czego on idzie?
: pn maja 17, 2010 21:01
autor: Velthar
znalezione zdjęcie na tym forum
: pn maja 17, 2010 21:28
autor: mario78
Najlepiej podmienić zawór N75 z innego auta i się przejechać i wszystko będzie jasne.
: pn maja 17, 2010 21:36
autor: Velthar
mario78 pisze:Najlepiej podmienić zawór N75 z innego auta i się przejechać i wszystko będzie jasne
Tylko jak wężyki są trafione to podmiana nic nie da