Strona 1 z 2

silnik 2.0 TDI

: ndz maja 16, 2010 22:47
autor: milosztk
witam mam zamiar kupic audi a3 z 2006r z silnikiem 2.0tdi (140KM) ma przejechane 200tys. i chciałem sie zapytac na co zwrocic szczegolna uwage przy kupie takiego auta?? Chodzi mi szczegolnie o silnik. z gory dzieki

: ndz maja 16, 2010 22:52
autor: grandi

: ndz maja 16, 2010 22:58
autor: milosztk
grandi pisze:http://vwszrot.pl/
czytale to i nie wierze ze kazde ma takie wady :) np. passaty i audi a4 maja inaczeje ulozone silniki niz audi a3 czy golf V a to juz podobno znaczna roznica.

: ndz maja 16, 2010 23:43
autor: piotrekgal
grandi pisze:Poczytaj

http://vwszrot.pl/

powoli zaczyna mnie bulwersowac ciagle podawanie tego linku, juz niejednokrotnie powtarzalem tam byc moze niejedna niejasnosc, pisano tam o filtrze czasteczek stalych przy poczatkach lat produkcji owych motorow i ich problemu, niby gdzie mam go znalezc?
To byloby primo 1 a primo 2 to szwagier ma passka z podobnego rocznika 2006 z tym samym motorem 2,0 tdi 140km ma przejechane podobnie ok 200tys sam zrobil 1/4 tego przebiegu i ZADNEGO problemu powtarzam ZADNEGO podczas gdy sam do konca nie przyklada wagi jak uzytkowac diesla, po za tym, ze dwumas mu huczy ale to juz z 10tys przelatal na tym huku i zadnych objaw ktore mialyby sugerowac przez to pogorszenia w jezdzie.

: pn maja 17, 2010 01:41
autor: tjwasiak
A czy szwagier sprawdzał historię serwisową? Może przypadkiem miał pół (albo cały) silnika wymienione już wcześniej. Niestety - 2.0 TDI już takie pancerne jak 1.9 nie są, mają swoje bolączki i pewnie jest to jeden z czynników który skłonił VW do przejścia na ciemną stronę mocy zwaną CR.

: pn maja 17, 2010 10:40
autor: marcin999
tjwasiak pisze:skłonił VW do przejścia na ciemną stronę mocy zwaną CR.
To chyba dobrze, bo i tak dali ciała że się tak z nią ociągali.

: pn maja 17, 2010 12:34
autor: tjwasiak
W moim odczuciu jednak nie. Naprawiając przeróżne diesle zauważyłem że PD jest dużo mniej awaryjne od wszelkich CR.

: pn maja 17, 2010 13:06
autor: homsky
tjwasiak pisze:2.0 TDI już takie pancerne jak 1.9 nie są, mają swoje bolączki i pewnie jest to jeden z czynników który skłonił VW do przejścia na ciemną stronę mocy zwaną CR.
Akurat system PD nie jest wcale bolączką motorów 2.0TDI - te silniki całkiem co innego boli i odejście w stronę CR nie było podyktowane kłopotami i awaryjnością tego systemu wtryskowego.

: pn maja 17, 2010 13:15
autor: tjwasiak
Tu nie o system wtryskowy chodzi... Choć i sam system wtryskowy silników 2.0 wydaje się być delikatniejszy niż w przypadku 1.9.
W chwili obecnej, kiedy systemy CR dorównały (albo i przerosły) systemy PD pod względem ciśnienia wtrysku, w momencie kiedy VW miało problemy związane z temperaturą spalin w 2.0TDI podniesienie ciśnienia wtrysku może pomóc w ich rozwiązaniu. Choć z powodu stosowania tych wszystkich ekologicznych wydumek temperatura spalin i tak musi pozostać wysoka.

: pn maja 17, 2010 15:13
autor: marcin999
Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa. Przecież cały świat się z tego śmieje. Jak inni producenci wprawadzali CR to VW wyskoczył z PD, a to żadna rewelacja strasznie głośne są te silniki.
Zobaczcie jak chodzą inne auta na CR peugoty hdi czy nawet fiaty tam jest cisza ledwo słychać że to diesel, a jak jedzie jakies PD od VW to go jeszcze nie widać a już słychać.

: pn maja 17, 2010 22:53
autor: tjwasiak
marcin999 pisze:Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa. Przecież cały świat się z tego śmieje. Jak inni producenci wprawadzali CR to VW wyskoczył z PD, a to żadna rewelacja strasznie głośne są te silniki.
Zobaczcie jak chodzą inne auta na CR peugoty hdi czy nawet fiaty tam jest cisza ledwo słychać że to diesel, a jak jedzie jakies PD od VW to go jeszcze nie widać a już słychać.
PD gwarantowało wyższe ciśnienie wtrysku niż CR przez długie lata. Dopiero ostatnia generacja CR wyrównała, czy przewyższyła możliwości PD. A te teksty o głośności to bajki powtarzane przez dziennikarzy. Mam styczność z różnymi autami, Mercedesy CDI (i nie mówię o dostawczakach) wcale nie pracują tak cicho ani kulturalnie. Dopiero te najnowsze póki w miarę świeże są ciche.

A świat niech się śmieje... I wymienia a to czujniki ciśnienia w railu, a to zawory regulujące to ciśnienie, a to wtryskiwacze. A ja tam będę ujeżdżał swoje 1.9 TDI PD i śmiał się ostatni :grin:

: wt maja 18, 2010 22:29
autor: doggie
marcin999 pisze:Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa.
kolego pompowtryski istniały jak jeszcze nikomu nie śniło się coś takiego jak CR, stosowano je m. in. w niektórych ciągnikach rolniczych czy samochodach ciężarowych, ponadto to żadna kupa, tak samo pompa VP jak i PD ulegają awariom

[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 ]
marcin999 pisze:
Zobaczcie jak chodzą inne auta na CR peugoty hdi czy nawet fiaty tam jest cisza ledwo słychać że to diesel, a jak jedzie jakies PD od VW to go jeszcze nie widać a już słychać.
wolę żeby mojego PD było słychać z daleka niż jeździć "cieknącym" JTD, ponado HDI w żaden sposób oprócz kultury pracy nie przewyższają TDI, a tak na marginesie twój AHF też nie należy do cichych :wink:

[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 ]
piotrekgal pisze:
grandi pisze:

powoli zaczyna mnie bulwersowac ciagle podawanie tego linku,
po części masz rację, sam ostatnio oglądałem Leona FR 2.0 TDI 170 KM z 2008 roku i zastanawiam się nad zamianą

: wt maja 18, 2010 22:41
autor: golfmaniac22
[quote="marcin999"]Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa. a ja wam powiem ze jestem pod wrazeniem jakie te nasze PD - ki sa wytrzymale wszyscy mowia ze paliwo trzeba lac dobre ,i ze olej z norma 505.01, ale ja mam przyklad mojego kolegi, ktory nie tankuje najlepszej ropy ,i do tego leje do silnika olej 10w40 turbo diesel i zrobil juz nim 50.000 kilometrow, ja osbiscie tak nie robie ale poprostu jestem w szoku ze te pompki dalej daja rade i wcale nie sa az takie delikatne

: wt maja 18, 2010 22:44
autor: doggie
golfmaniac22, akurat 50.000 km nie jest żadnym wyznacznikiem w dieslu jakib by nie był :wink: ale sam mogę potwierdzić, że z tą delikatnością i wrażliwością na paliwo jest wiele przesady