silnik 2.0 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

milosztk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 14:10
Lokalizacja: NS

silnik 2.0 TDI

Post autor: milosztk » ndz maja 16, 2010 22:47

witam mam zamiar kupic audi a3 z 2006r z silnikiem 2.0tdi (140KM) ma przejechane 200tys. i chciałem sie zapytac na co zwrocic szczegolna uwage przy kupie takiego auta?? Chodzi mi szczegolnie o silnik. z gory dzieki



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 16, 2010 22:52



...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

milosztk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 14:10
Lokalizacja: NS

Post autor: milosztk » ndz maja 16, 2010 22:58

grandi pisze:http://vwszrot.pl/
czytale to i nie wierze ze kazde ma takie wady :) np. passaty i audi a4 maja inaczeje ulozone silniki niz audi a3 czy golf V a to juz podobno znaczna roznica.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz maja 16, 2010 23:43

grandi pisze:Poczytaj

http://vwszrot.pl/

powoli zaczyna mnie bulwersowac ciagle podawanie tego linku, juz niejednokrotnie powtarzalem tam byc moze niejedna niejasnosc, pisano tam o filtrze czasteczek stalych przy poczatkach lat produkcji owych motorow i ich problemu, niby gdzie mam go znalezc?
To byloby primo 1 a primo 2 to szwagier ma passka z podobnego rocznika 2006 z tym samym motorem 2,0 tdi 140km ma przejechane podobnie ok 200tys sam zrobil 1/4 tego przebiegu i ZADNEGO problemu powtarzam ZADNEGO podczas gdy sam do konca nie przyklada wagi jak uzytkowac diesla, po za tym, ze dwumas mu huczy ale to juz z 10tys przelatal na tym huku i zadnych objaw ktore mialyby sugerowac przez to pogorszenia w jezdzie.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 01:41

A czy szwagier sprawdzał historię serwisową? Może przypadkiem miał pół (albo cały) silnika wymienione już wcześniej. Niestety - 2.0 TDI już takie pancerne jak 1.9 nie są, mają swoje bolączki i pewnie jest to jeden z czynników który skłonił VW do przejścia na ciemną stronę mocy zwaną CR.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn maja 17, 2010 10:40

tjwasiak pisze:skłonił VW do przejścia na ciemną stronę mocy zwaną CR.
To chyba dobrze, bo i tak dali ciała że się tak z nią ociągali.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 12:34

W moim odczuciu jednak nie. Naprawiając przeróżne diesle zauważyłem że PD jest dużo mniej awaryjne od wszelkich CR.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 17, 2010 13:06

tjwasiak pisze:2.0 TDI już takie pancerne jak 1.9 nie są, mają swoje bolączki i pewnie jest to jeden z czynników który skłonił VW do przejścia na ciemną stronę mocy zwaną CR.
Akurat system PD nie jest wcale bolączką motorów 2.0TDI - te silniki całkiem co innego boli i odejście w stronę CR nie było podyktowane kłopotami i awaryjnością tego systemu wtryskowego.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 13:15

Tu nie o system wtryskowy chodzi... Choć i sam system wtryskowy silników 2.0 wydaje się być delikatniejszy niż w przypadku 1.9.
W chwili obecnej, kiedy systemy CR dorównały (albo i przerosły) systemy PD pod względem ciśnienia wtrysku, w momencie kiedy VW miało problemy związane z temperaturą spalin w 2.0TDI podniesienie ciśnienia wtrysku może pomóc w ich rozwiązaniu. Choć z powodu stosowania tych wszystkich ekologicznych wydumek temperatura spalin i tak musi pozostać wysoka.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn maja 17, 2010 15:13

Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa. Przecież cały świat się z tego śmieje. Jak inni producenci wprawadzali CR to VW wyskoczył z PD, a to żadna rewelacja strasznie głośne są te silniki.
Zobaczcie jak chodzą inne auta na CR peugoty hdi czy nawet fiaty tam jest cisza ledwo słychać że to diesel, a jak jedzie jakies PD od VW to go jeszcze nie widać a już słychać.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 22:53

marcin999 pisze:Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa. Przecież cały świat się z tego śmieje. Jak inni producenci wprawadzali CR to VW wyskoczył z PD, a to żadna rewelacja strasznie głośne są te silniki.
Zobaczcie jak chodzą inne auta na CR peugoty hdi czy nawet fiaty tam jest cisza ledwo słychać że to diesel, a jak jedzie jakies PD od VW to go jeszcze nie widać a już słychać.
PD gwarantowało wyższe ciśnienie wtrysku niż CR przez długie lata. Dopiero ostatnia generacja CR wyrównała, czy przewyższyła możliwości PD. A te teksty o głośności to bajki powtarzane przez dziennikarzy. Mam styczność z różnymi autami, Mercedesy CDI (i nie mówię o dostawczakach) wcale nie pracują tak cicho ani kulturalnie. Dopiero te najnowsze póki w miarę świeże są ciche.

A świat niech się śmieje... I wymienia a to czujniki ciśnienia w railu, a to zawory regulujące to ciśnienie, a to wtryskiwacze. A ja tam będę ujeżdżał swoje 1.9 TDI PD i śmiał się ostatni :grin:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt maja 18, 2010 22:29

marcin999 pisze:Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa.
kolego pompowtryski istniały jak jeszcze nikomu nie śniło się coś takiego jak CR, stosowano je m. in. w niektórych ciągnikach rolniczych czy samochodach ciężarowych, ponadto to żadna kupa, tak samo pompa VP jak i PD ulegają awariom

[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 ]
marcin999 pisze:
Zobaczcie jak chodzą inne auta na CR peugoty hdi czy nawet fiaty tam jest cisza ledwo słychać że to diesel, a jak jedzie jakies PD od VW to go jeszcze nie widać a już słychać.
wolę żeby mojego PD było słychać z daleka niż jeździć "cieknącym" JTD, ponado HDI w żaden sposób oprócz kultury pracy nie przewyższają TDI, a tak na marginesie twój AHF też nie należy do cichych :wink:

[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 ]
piotrekgal pisze:
grandi pisze:

powoli zaczyna mnie bulwersowac ciagle podawanie tego linku,
po części masz rację, sam ostatnio oglądałem Leona FR 2.0 TDI 170 KM z 2008 roku i zastanawiam się nad zamianą



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: golfmaniac22 » wt maja 18, 2010 22:41

[quote="marcin999"]Nie oszukujmy się ale PD to trochę kupa. a ja wam powiem ze jestem pod wrazeniem jakie te nasze PD - ki sa wytrzymale wszyscy mowia ze paliwo trzeba lac dobre ,i ze olej z norma 505.01, ale ja mam przyklad mojego kolegi, ktory nie tankuje najlepszej ropy ,i do tego leje do silnika olej 10w40 turbo diesel i zrobil juz nim 50.000 kilometrow, ja osbiscie tak nie robie ale poprostu jestem w szoku ze te pompki dalej daja rade i wcale nie sa az takie delikatne



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt maja 18, 2010 22:44

golfmaniac22, akurat 50.000 km nie jest żadnym wyznacznikiem w dieslu jakib by nie był :wink: ale sam mogę potwierdzić, że z tą delikatnością i wrażliwością na paliwo jest wiele przesady



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 216 gości