Problem z turbo, kody błedów 17965, zablokowane kierownice
: ndz maja 16, 2010 19:35
Golf IV 1,9 TDI, rok 2002, 74kW turbina KKK po przekroczeniu prędkości 120 km/h samochodzik łapie tryb awaryjny, przy katowaniu nawet wcześniej około 90 km/h. Wyskoczył błąd 17965 – ciśnienie doładowania, przekroczona górna granica doładowania, 19561 – nie znany kod błędu. Po zrobieniu logów okazało się że nie działa kierownica w turbo. Wcześniej nawet przed wyskakiwaniem błędów turbo włączało się przy 2100 – 2200 obr/min.
Po czyszczeniu turbo problem ustąpił, brak nowych błędów, samochodzik się kręci jak nowo narodzony. Turbo się włącza przy 1800 – 1900 obr/min, czyli tak jak ma być.
Niestety samodzielnie nie miałem możliwości wyczyszczenia turbiny, więc zostało mi kogoś poszukać. Ale problem był tego typu, że Ci co robią turbiny nie bardzo chcą je czyścić, jedyna firmą jaka zgodziła się to przeprowadzić była firma TURBOEXPERT,
tel. 667-121-663 z Wrocławia. Czyszczenie było bardzo profesjonalne, szybkie ok. 1,5 godziny i z wymianą zaworu sterującego sztangą kosztowała 250 zł. Turbina wymyta, wypiaskowana, wypolerowana, po czyszczeniu cała wyglądała prawie jak nowa. Czyszczeniem zajmuje się młody sprytny człowiek, z tego co można było zauważyć znający się na rzeczy.
Chciałbym gorąco podziękować dla użytkownika forum „mariusz75” za okazaną pomoc w interpretacji kodów błędów, logów. Wytłumaczenie mi na czym będzie polegało czyszczenie turbiny, określeniu jakie elementy mogą być jeszcze uszkodzone w turbinie i na czym można mnie będzie ewentualnie naciągnąć. Dzięki Panu mariusz75 nie wydałem niepotrzebnych pieniędzy na pewne zalecane mi wcześniej elementy (przepływka), przez innych pseudo mechaników. Kontakt z tym człowiekiem uważam za wzorowy, nie było żadnego problemu z komunikacją, z tym że nie miał czasu, albo miał kogoś w…, a przecież nic z tego nie miał. Posta tego umieszczam ze względu na to że naprawdę ciężko znaleźć kogoś kto zrobi cos dokładnie, fachowo i dlatego że nie będzie ściemniał i nie będzie chciał oszukać żeby naciągnąć.
Pozdrawiam Pana „mariusz75” i firmę TURBOEXPERT
Po czyszczeniu turbo problem ustąpił, brak nowych błędów, samochodzik się kręci jak nowo narodzony. Turbo się włącza przy 1800 – 1900 obr/min, czyli tak jak ma być.
Niestety samodzielnie nie miałem możliwości wyczyszczenia turbiny, więc zostało mi kogoś poszukać. Ale problem był tego typu, że Ci co robią turbiny nie bardzo chcą je czyścić, jedyna firmą jaka zgodziła się to przeprowadzić była firma TURBOEXPERT,
tel. 667-121-663 z Wrocławia. Czyszczenie było bardzo profesjonalne, szybkie ok. 1,5 godziny i z wymianą zaworu sterującego sztangą kosztowała 250 zł. Turbina wymyta, wypiaskowana, wypolerowana, po czyszczeniu cała wyglądała prawie jak nowa. Czyszczeniem zajmuje się młody sprytny człowiek, z tego co można było zauważyć znający się na rzeczy.
Chciałbym gorąco podziękować dla użytkownika forum „mariusz75” za okazaną pomoc w interpretacji kodów błędów, logów. Wytłumaczenie mi na czym będzie polegało czyszczenie turbiny, określeniu jakie elementy mogą być jeszcze uszkodzone w turbinie i na czym można mnie będzie ewentualnie naciągnąć. Dzięki Panu mariusz75 nie wydałem niepotrzebnych pieniędzy na pewne zalecane mi wcześniej elementy (przepływka), przez innych pseudo mechaników. Kontakt z tym człowiekiem uważam za wzorowy, nie było żadnego problemu z komunikacją, z tym że nie miał czasu, albo miał kogoś w…, a przecież nic z tego nie miał. Posta tego umieszczam ze względu na to że naprawdę ciężko znaleźć kogoś kto zrobi cos dokładnie, fachowo i dlatego że nie będzie ściemniał i nie będzie chciał oszukać żeby naciągnąć.
Pozdrawiam Pana „mariusz75” i firmę TURBOEXPERT