Strona 1 z 2

lekki wyciek do intercooler'a

: ndz maja 16, 2010 12:19
autor: wooooojtek85
Problem jak w temacie turbinka nieznacznie zaczyna sie pocić, ciśnienia doładowania w normie, samochod zachowuje dynamikę. Dymka z tyłu nawet przy ruszaniu z piskiem nie zostawiam. Przekopując forum natknąłem się na pewne ciekawe tematy dotyczace wycieków i teraz rodzi się pytanie. Jeżdzac na oleju Shell Diesel 10W40 czy przejście na 15W40 załatwiło by sprawę przecieków z turbo??

Moja fura :
VW golf III
1.9 tdi (AHU) 90KM

: ndz maja 16, 2010 12:25
autor: Rafał 21
wooooojtek85 pisze:Shell Diesel 10W40 czy przejście na 15W40 załatwiło by sprawę przecieków z turbo??
wooooojtek85, wydaje mi sie że sam w to nie wierzysz! A piszesz! Wiec poczytaj o olejach jakie sie stosuje w silnikach diesla i przyczyny pocenia to najważniejsze!

: ndz maja 16, 2010 12:32
autor: KOSA1987
jak jest to lekki wyciek to nie masz czym sie przejmowac, normalne jest to ze turbina popuszcza. przejdz na castrol 10w40

: ndz maja 16, 2010 12:35
autor: wooooojtek85
Szczerze to na 10kkm turbinka puszcza jakieś 200ml oleju. Sam silnik nie ma sladów wycieku. Zaniepokoiło mnie to troszkę gdy zauważyłem plamke oleju na podłóżnicy koło lewego reflektora.

: ndz maja 16, 2010 12:38
autor: italiano_83
O czym wy tu piszecie :blush:
Jest zaolejenie - to jest nieszczelność i tym się należy zająć, a nie gdybaniem na temat oleju.
Szczerze to na 10kkm turbinka puszcza jakieś 200ml oleju.
W IC się tyle zbiera?

: ndz maja 16, 2010 12:41
autor: wooooojtek85
Jak odkręce rurę od IC to olej sie nie wylewa ale skapuje. Reszta w przewodach zostaje.
A jeśli chodzi o nieszczelności to wiem że uszczelniacze na turbo powoli puszczają. A to nie jest tania sprawa, chciałbym jeszcze autem pojeżdzić a nie regenerować turbo. 1000zl piechota nie chodzi. :crazy:

: ndz maja 16, 2010 12:53
autor: KOSA1987
zamiast regenerować lepiej kupić używaną z chodzącego auta. przerabiałem takie tematy mam nawet jedną na zbyciu do regeneracji po samozapłonie :)

: ndz maja 16, 2010 18:01
autor: wooooojtek85
wiem juz jak to jest z używkami :| każdy niby mówi ze turbo pochodzi z silnika z niskim przebiegiem (100kkm - 150kkm) a w rzeczywistości po zamontowaniu przez pewien czas jest ok a później cieknie jak tylko może. Jak zarobie troche $$ to zdecyduje się na nówkę. A teraz będe jeżdzić na takiej...

: ndz maja 16, 2010 18:10
autor: KOSA1987
nowa to nowa ale tez kosztuje. za regeneracją nie jestem jestem swiadkiem 3 przypadków po regeneracji, za 1 i 2 auto osłabło a za 3 auto dostało samozapłonu

: ndz maja 16, 2010 18:14
autor: wooooojtek85
sprawa jest generalnie prosta, chociażby na alledrogo.pl można sprawdzić, w częsciach pełno jest turbinek "nowych" po regeneracji badz też używanych czystych z małym przebiegiem, jednak gdy zaczniemy przeglądać nowe turbiny z gwarancją na 2 lata to mamy tego 2,3 na całym portalu.

: ndz maja 16, 2010 18:21
autor: Velthar
Jak wlejesz 15w40 to turbinkę wykończysz jeszcze szybciej :)a z regeneracją to jest tak, że na 10 zregenerowanych 3 dalej będą się sypać.

: ndz maja 16, 2010 18:26
autor: wooooojtek85
Ja mam "szczęscie" do tych regeneracji, w moim poprzednim aucie miałem regenerowaną turbinkę wstawioną i trzeźwe myślenie uratowało mi życie bo silnik zdusiłem na 5tce (rozbiegł mi się). Przez te kłopoty z turbo chyba zrezygnuje z silników doładowanych na rzecz jakiegoś benzyniaka z gazem. Dieselek fajny 90KM a jest czym jechać ale koszty utrzymania powoli mnie wykańczają :( :(

: ndz maja 16, 2010 18:33
autor: Velthar
Nie załamuj się :) ja kupiłem takiego "wychuchanego", że kapitalkę silnika musiałem robić:) i dalej będę jeździł dieslami. No chyba, że zrobią już takiego bez tego charakterystycznego klekotu. Ten dźwięk jest hipnotyzujący...

: ndz maja 16, 2010 18:39
autor: wooooojtek85
Oj wiem co to diesel power :bigok: to sie czuje, to juz mój drugi dieselek i druga wtopa :(:(
Mój zapasowy samochód tico mimo że ma nalatane 324 000 km ni grama oleju nie bierze i dalej zamykam zegary na (155km/h). Golf też był wychuchany i teraz t o chuchanie wyłazi, blacharką się juz zajełem, ale problemy zaczynają się ze stroną mechaniczną konkretnie turbo.