Strona 1 z 2

Wspomaganie ciężko chodzi

: ndz maja 16, 2010 09:13
autor: pawel21_5
Witam wszystkich. Ze wspomaganiem mam problem od dłuższego czasu. Dawniej miałem problem na postoju kręcąc obojętnie czy w prawo czy w lewo był opór na kierownicy. Jak ruszyłem z miejsca to już było normalnie. Wymieniłem koło pasowe, pasek i płyn na nowy. Problem ustał na jakiś czas. Niedawno pompa była rozebrana wyczyszczona i wspomaganie idealnie chodziło, a teraz nawet jadąc z prędkoscią około 30 km/h czuje własnie duży opór kierownicy. I Nie wiem gdzie szukać czy pompa czy maglownica. Może ktoś miał podobny problem. Doradzcie coś...

Re: Wspomaganie ciężko chodzi

: ndz maja 16, 2010 09:47
autor: stefan1982
kolego pompa do wymiany 280zł kupowałem w tym tygodniu i jest ok :bajer:

: ndz maja 16, 2010 10:01
autor: pawel21_5
To i tak chyba coś tanio zakupiłeś jak nowa. W sklepie to kupowałes? Nie zawsze mi sie tak dzieje, ale teraz przy skretach na skrzyzowaniach coraz cześciej, praktycznie zawsze

: ndz maja 16, 2010 14:52
autor: tjwasiak
A ciśnienie w oponach sprawdzałeś?

: ndz maja 16, 2010 16:45
autor: pawel21_5
Ciśnienie w oponach mam dobre kolego, tylko nie wiem czy może lożysko sie czasem nie rozsypuje i przez to tak sie dzieje? Jak myslicie?

: ndz maja 16, 2010 18:06
autor: Andrzej32
Maglownica też może być winna. Ja tak mam.

: ndz maja 16, 2010 22:24
autor: stefan1982
kupowałem kolego w sklepie.U mnie objawy też były takie że na postoju nie mozna było ukrecic kierownicom puzniej zaczło ją blokować i wywalać olej przez wlew a na koniec rozsypało się łozysko i pompa się rozciekla.Byłem na szrocie i tam wołali 170 z urzywke więc doszedłem do wniosku że lepiej kupic nówke przynajmniej pewne i na gwarancji. :bajer:

: ndz maja 16, 2010 22:54
autor: grandi
Pasek bym wymienił lub podciągnął ile sie da

: wt maja 25, 2010 20:24
autor: kordzio
witam, u mnie w TD 1V w czasie jazdy jest wszystko dobrze tylko na postoju kręci się trochę ciężej i jakieś dziwne dźwięki dochodzą z okolic kół... co to może być???? :( :( :(

: wt maja 25, 2010 20:51
autor: antojuja
u mnie podczas jazdy ok i kiedy silnik zimny tez ok ale jak juz sie rozgrzeje to na postoju chyba w jelczu sie lzej kreci, kiedy przygazuje na postoju to wtedy kreci sie duzo lzej prawie idealnie wiec to pompa czy moze tez pasek sie slizgac na kole pasowym?

: śr maja 26, 2010 00:20
autor: t0mal
Wspomaganie jest słabsze:
- niewłaściwy, lub skrajnie zużyty olej
- nieszczelene przewody
Pompa wyje wspomaganie jest słabsze
- brak płynu w zbiorniku
- pompa jest zużyta
- niewłaściwy olej
Pasek piszczy, wspomaganie się haczy
- zbyt luźny lub zużyty pasek
- zużyte koło pasowe
- zatarte łożysko w pompie
Wspomaganie się zacina (przestaje działać, stawia opór, działa w jedną stronę, w skrajnych przypadkach kierownica sama skręca), pompa wyje.
- rozwalony rozdzielacz na maglownicy

I to tyle co wiem, mam nadzieję, że to komuś pomoże.

: śr maja 26, 2010 15:28
autor: kret077744
t0mal pisze:Wspomaganie jest słabsze:
- niewłaściwy, lub skrajnie zużyty olej
- nieszczelene przewody
Pompa wyje wspomaganie jest słabsze
- brak płynu w zbiorniku
- pompa jest zużyta
- niewłaściwy olej
Pasek piszczy, wspomaganie się haczy
- zbyt luźny lub zużyty pasek
- zużyte koło pasowe
- zatarte łożysko w pompie
Wspomaganie się zacina (przestaje działać, stawia opór, działa w jedną stronę, w skrajnych przypadkach kierownica sama skręca), pompa wyje.
- rozwalony rozdzielacz na maglownicy
to jeszcze poprosimy fotoporade do każdej usterki jak usunąć :jezor: :bigok: hehe

Wcześniej jeździłem na FEBI to po miesiacu wszedzie zrobił mi sie osad jakby "glon" że nawet nie widać było ile płynu w zbiorniczku jest, istne bagno, cieżko sie kręciło, pompa jęczała dość mocno na skrajnych położeniach i przygasało silnik, rozebrałem wszystko, wypłukałem i zalałem czerwonym ATFem i jakby odzyło wspomaganie, cichutkie, nie dusi silnika, nie slychać żeby pompa sie męczyła. Mimo że wszyscy febi polecają, to ja go nie polecam, z początku miałem z białej butelki, potem wlałem zieloną, było to samo mimo, że to syntetyczny olej. Gdzieś na forum znalałem pare tematów o olejach do wspomagania, warto poczytać ;) i powiem jeszcze że miałem zielony korek co by sugerowało ze zielony trza wlać, nic mylnego, na atfie czerwonym moja wspoma lepiej buja kółkami.
Bratu z kolei wyła, łożysko padło, choć wspoma chodziła do końca, jednak ubytek oleju był zbyt duży i trza było ją rozebrać.
Kiedyś był golf ii do sprzedania i gość pisał że miał coś pomodzone w pompie (coś z kanalikami) że chodziła kupe lżej, lecz bardziej "wyła". Może ktoś coś o tym wie ?
Mam jedną na graty i bym z niej pożytek zrobił :D

: śr maja 26, 2010 22:08
autor: t0mal
Zielony płyn febi to minerał :)
kret077744 pisze:Wcześniej jeździłem na FEBI to po miesiacu wszedzie zrobił mi sie osad jakby "glon"
Ja u siebie dwa razy zmieniałem płyn, za drugim razem porządnie, i jest przezroczysty.
A zrobiłem to tak:
Odkręciłem węża od pompy i zlałem co tam było, następnie kiera od oporu do oporu i sprężarką w zbiorniczek dmuchając pozbyłem się resztek płynu. Następnie zalałem świerzy, znowu pokręciłem kierownicą, dolałem, odpaliłem, pokręciłem od oporu do oporu i to by było na tyle :bigok:

: ndz maja 30, 2010 16:55
autor: kret077744
ja przy okazji jak miałem wszystko wyjęte na stole to ropą wszystko przepłukałem zanim atf zalałem ;) jesli płyn sie zmienia to tak jak mówisz kręcić do oporu to wypluje prawie wszystko.