Strona 1 z 2

Gotuje się. Termostat sie nie otwiera.

: sob maja 15, 2010 19:06
autor: Toshiba
Witam.

Oczywiście znów mam problem ze swoim TeDe.

Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Po złożeniu silnika był problem, bo termostat się nie chciał w ogóle otwierać (NOWY, niedawno kupiony). Okazało się, że wężyk przelewowy, który idzie od zbiorniczka do chłodnicy był zapchany. Udrożniłem go i problem znikł, wszystko było pięknie. Wentylator się włączał, nie gotował się...
Dzisiaj wpadłem na trasę 20km i znów ten sam problem. Termostat się nie otwiera. Wężyk drożny, wszystko założone nowe...
CO TO MOŻE BYĆ? Ja już nie mam nerwów na to wszystko... Więc może Wy pomożecie ;)

: sob maja 15, 2010 19:10
autor: macv6
Ja na Twoim miejscu bym wyjął termostat, wrzucił do garnka z wodą, zagotował i zobaczył czy się otworzy.
Może jakiś trefny kupiłeś...

: sob maja 15, 2010 19:12
autor: Toshiba
Termostat był sprawdzany, otwiera się :)

: sob maja 15, 2010 19:30
autor: człek
a grzeje się podczas tej trasy? może jest niedogrzany cały czas i się nie otwiera. Nagrzałeś dobrze silnik na postoju i sprawdzałeś dolny przewód?

: sob maja 15, 2010 19:34
autor: Toshiba
Gotuje się podczas trasy. Płynu trzeba było dolewać co chwile.
Nagrzałem go na postoju aż się zagotował, dolny wąż zimny.
Wczoraj jeszcze wszystko chodziło... :goof:

: sob maja 15, 2010 21:34
autor: t0mal
Słup powietrza stoi gdzieś w układzie, musisz pomóc mu się odpowietrzyć. Ściskaj węże, żeby sprawdzić czy jest gdzieś bąbel powietrza.

: ndz maja 16, 2010 01:30
autor: Toshiba
Cały czas tak robiłem. Z górnym wężem i dolnym. Nic to nie dało.

: ndz maja 16, 2010 01:33
autor: Michał_1977
Toshiba, a jak pompa wody?
Ruszałeś tam coś,czy nie? :bajer:

: ndz maja 16, 2010 06:38
autor: darecki6
to głównie obieg od nagrzewnicy otwiera termostat, może sie zapchalo w metal rurze pomiędzy filtrem oil, a poducha .odpal zimny silnik i bez dodawania gazu sprawdz czy rura zmienia temp ,co do pompy to sprawdz czy pasek nie jest wydarty, bedzie za gleboko wpadal to beda wieksze obroty na pompie i wieksze cisnienie

edit
Popraw pisownię, korzystaj ze słownika !

: ndz maja 16, 2010 11:43
autor: Toshiba
Michaś_1977 pisze:a jak pompa wody?
Ruszałeś tam coś,czy nie? :bajer:
Nic tam nie było ruszane. Pompa jest oryginalna.
darecki6 pisze:morze sie zapchalo w metal rurze pom filtrem oil a poducha
Właśnie. Czy ta rurka to oryginalnie jest wygięta na płasko?
darecki6 pisze:pasek nie jest wydarty bedzie za gleboko wpadal to beda wieksze obroty na pompie i wieksze cisnienie
Pasek jest nowy i dobrze naciągnięty :)

A może głowica jest pęknięta?

: ndz maja 16, 2010 12:47
autor: Michał_1977
Toshiba pisze:Nic tam nie było ruszane. Pompa jest oryginalna.
Właśnie...może tu jest pies pogrzebany :bajer:
Jak nie wali białym dymem,w oleju nie ma płynu i odwrotnie,to szukaj przyczyny w kiepskim obiegu płynu.

: ndz maja 16, 2010 13:08
autor: Toshiba
Dzięki. Może też być chłodnica przypchana?

: ndz maja 16, 2010 13:14
autor: andrew.zbyrko
Toshiba pisze:Dzięki. Może też być chłodnica przypchana?
może byc, po otwarciu termostatu wszystkie żebra powinny być gorące, sprawdź pompe jak pisze Michaś_1977, po dodaniu gazu ciśnienie powinno się zwiększać w wężach, cały czas powinien być przelew do zbiorniczka, najlepiej sprawdzić stan wirnika, co do termostatu miałem 2 nowe vernety które w garnku się otwierały niestety w silniku już nie, polecam wahlera.

: ndz maja 16, 2010 13:16
autor: KOSA1987
ostatnio przerabiałem taki problem. Odkręć korek od zbiorniczka odpal maszyne i zobacz czy jest obieg powinien płyn lecieć nadmiarem jak nie leci i masz wszystko drozne sprawdz pompe wody (miałem identyczny problem mi sie pompa ukręciła)