Strona 1 z 2

Nierówna praca na biegu jałowym

: sob maja 15, 2010 19:00
autor: faradek
Witam, wprawdzie problem występuje odkąd posiadam auto, czyli od prawie czterech lat, lecz dopiero teraz zmobilizowałem się żeby zdiagnozować i usunąć usterkę.

A więc od początku: Zimny silnik po odpaleniu pracuje przez chwilę dobrze, lecz chwili zaczyna kuleć na jednym cylindrze (dostaje wibracji i po otwarciu maski widać jak się kolebie, szarpie nawet rurą wydechową, i lekko przykapca w rytm pracy jednego cylindra) Po osiągnięciu normalnej temperatury pracuje prawie normalnie. Przy ok. 2000 obrotów słychać jak jakiś wtrysk trochę poklepuje.

Poza tym z silnikiem nie dzieje się nic niepokojącego, od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać oleju, nie ubywa płynu chłodzącego nie kopci za bardzo, a w zimie dobrze odpala.

Byłem w serwisie Boscha na sprawdzenie wtrysków, koleś wykręcił 2 zewnętrze i stwierdził że są dobre, natomiast te na 2 i 3 cylindrze nie bardzo miały się ochotę wykręcić i stwierdził że może kręcić na chama ale na moje ryzyko, więc dałem temu spokój. Powiedział też że te 2 pozostałe prawie na pewno są dobre. :panna:

Co może być tego powodem? Bo ja już nie mam pomysłów. Jakie macie doświadczenia z wykręcaniem wtryskiwaczy? Można się za to tak fest zabrać, czy może pęknąć głowica? Będę wdzięczny za pomoc.

Dorzucam jeszcze filmik, tu akurat silnik był ciepły, ale widać o co chodzi:
[youtube][/youtube]

: sob maja 15, 2010 19:05
autor: koVWal
Jak masz głos nagrany i przy silniku kamerę to słyszę ten sam głos u mojego kuzyna. Jemu zawór się zawiesza... Po kilkakrotnym przygazowaniu przestaje i pracuje normalnie ale po chwili znów się zawiesza.

: sob maja 15, 2010 23:28
autor: grandi
1 Ja bym obstawiał lejący wtrysk - miałem podobny problem tylko bez pukania - nbajbardziej prawdpopodobne

2 Za niskie obroty biegu jałowego - ile pokazuje na obrotku

3 Źle ustawiony kąt wtrysku

: ndz maja 16, 2010 02:43
autor: t0mal
Witam wtryski do roboty, pozdrawiam.

: ndz maja 16, 2010 10:13
autor: munior
t0mal pisze:wtryski do roboty, pozdrawiam.
Hej t0mal,Dzieki za info na PW :pub: mam jeszcze pytanie które nurtuje zapewne wszystkich których czeka wykręcanie wtrysków .Klucz dynamometryczny raczej przy odkręcaniu nam sie nie przyda ,przy dokręcaniu wiadomo obowiązkowo 70Nm.Czy masz jakąś sprawdzoną metodę na wykręcenie opornych wtrysków z głowicy? Gdzieś wyczytałem że najlepiej sprawdza się polanie octem na nagrzanym silniku .Co ty na to ? odkręcamy na zimnym czy na ciepłym?

: ndz maja 16, 2010 10:59
autor: faradek
Witam ponownie. No właśnie mi też się wydaje że to któryś wtrysk, ale zmyliło mnie to że większość osób którym leją wtryski pisze że im nie chce palić, telepie aż silnik prawie wyskakuje spod maski itp. a mój pali z półobrotu przy -20.
grandi pisze:2 Za niskie obroty biegu jałowego - ile pokazuje na obrotku
Obrotek pokazuje około 850-860, ale po dodaniu gazu tak do ok 1300 dalej słychać że nie jest ok.
grandi pisze:3 Źle ustawiony kąt wtrysku
W najbliższym czasie wymieniam rozrząd więc przy okazji to sprawdzę.


No i dołączam się do pytania jak wykręcić wtryski? Słyszałem też żeby lać denaturatem, ktoś pryska WD-40, ale sam już nie wiem. O patencie z octem nie słyszałem jeszcze. :kac:

Pozdrawiam.

: ndz maja 16, 2010 11:25
autor: Michał_1977
faradek, na 90% to wtryskiwacze,ale jak na moje ucho,to kąt wtrysku jest ciut za wczesny,chyba że klepie głośniej właśnie przez kiepskie wtryski :bajer:

: ndz maja 16, 2010 12:42
autor: KOSA1987
zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon, jeżeli problem będzie się pojawiał dalej to sprawdz ciśnienie bo może być zawór nadpalony(nieszczelny).

: ndz maja 16, 2010 12:53
autor: grandi
faradek pisze:Obrotek pokazuje około 850-860, ale po dodaniu gazu tak do ok 1300 dalej słychać że nie jest ok.
To za niskie obroty - obrotek przekłamuje , ustaw prawie na 1000 , zrobię ci fotkę i pokaże

: ndz maja 16, 2010 13:21
autor: munior
Michaś_1977 pisze:Michaś_1977
Podziel się z nami cennymi radami jak odkrecić oporne wtryski :grrr: bo na pewno wiesz :grin: Co powiesz na patent z polaniem octem na gorącym silniku ? wyczytałem to gdzieś na forum chyba nawet tym ,kolega opisywał że mechanik tak zrobił i poszły gładko .

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:24 ]
KOSA1987 pisze:zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon
:bajer: Z obrotami go opuzni ,pod obroty przyspieszy :grin: Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy

: ndz maja 16, 2010 13:37
autor: KOSA1987
[ Dodano: 16 Maj 2010 13:24 ]
KOSA1987 pisze:zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon
:bajer: Z obrotami go opuzni ,pod obroty przyspieszy :grin: Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy[/quote]

no przeciez napisałem zeby pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!

: ndz maja 16, 2010 13:47
autor: faradek
grandi pisze:To za niskie obroty - obrotek przekłamuje , ustaw prawie na 1000
Wcześniej miałem ustawione właśnie prawie na 1000 i było to samo :grrr:
munior pisze:Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy
To wiem :bajer:
KOSA1987 pisze:no przeciez napisałem zeby pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!


:panna:

: ndz maja 16, 2010 14:16
autor: Michał_1977
munior pisze:Co powiesz na patent z polaniem octem na gorącym silniku
Nie praktykowałem...
munior pisze:Podziel się z nami cennymi radami jak odkrecić oporne wtryski
Kiedyś w akcie desperacji nagrzałem silnik,a wtryskiwacz,który nie chciał się odkręcić gwałtownie schłodziłem,następnie szybko klucz z przedłużką i heja...nawet nie musiałem mocno ciągnąć-puścił,a gwint ocalał.
Dodam,że wcześniej kilka razy zapuszczałem penetratorem.
Schłodzić można przykładając mokrą szmatę,często ją zmieniając.Ja użyłem Power Startu w sprayu,bo on jak się rozpręża to daje niską temperaturę,ale jest łatwo palny więc trzeba uważać.Musiałem też wtryskiwacz dookoła obłożyć szmatą,żeby nie schłodzić głowicy.Trzeba jak najdokładniej schłodzić tylko wtryskiwacz!Wtedy materiał się kurczy i staje się "luźny" w głowicy.
Mi się ta operacja udała,nawet byłem mocno zaskoczony,że tak łatwo poszło,ale czy tak będzie w każdym przypadku...nie wiem :bajer:
KOSA1987 pisze:pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!
Na pewno?

: ndz maja 16, 2010 14:30
autor: KOSA1987
Michaś_1977 pisze:
munior pisze: Na pewno?
tak. Na logike przesuwając pompą w dół gdu kółko stoi w miejscu to początek wtrysku będzie wcześniej. zobacz np jak przesuwasz pompe w dół to w którą sie obruci wałek od pompy to tak samo jakbyś kółko przykładowo cofnoł o ząb do tyłu. nie wiem jak sie wysłowić, może skumacie