Nierówna praca na biegu jałowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Nierówna praca na biegu jałowym

Post autor: faradek » sob maja 15, 2010 19:00

Witam, wprawdzie problem występuje odkąd posiadam auto, czyli od prawie czterech lat, lecz dopiero teraz zmobilizowałem się żeby zdiagnozować i usunąć usterkę.

A więc od początku: Zimny silnik po odpaleniu pracuje przez chwilę dobrze, lecz chwili zaczyna kuleć na jednym cylindrze (dostaje wibracji i po otwarciu maski widać jak się kolebie, szarpie nawet rurą wydechową, i lekko przykapca w rytm pracy jednego cylindra) Po osiągnięciu normalnej temperatury pracuje prawie normalnie. Przy ok. 2000 obrotów słychać jak jakiś wtrysk trochę poklepuje.

Poza tym z silnikiem nie dzieje się nic niepokojącego, od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać oleju, nie ubywa płynu chłodzącego nie kopci za bardzo, a w zimie dobrze odpala.

Byłem w serwisie Boscha na sprawdzenie wtrysków, koleś wykręcił 2 zewnętrze i stwierdził że są dobre, natomiast te na 2 i 3 cylindrze nie bardzo miały się ochotę wykręcić i stwierdził że może kręcić na chama ale na moje ryzyko, więc dałem temu spokój. Powiedział też że te 2 pozostałe prawie na pewno są dobre. :panna:

Co może być tego powodem? Bo ja już nie mam pomysłów. Jakie macie doświadczenia z wykręcaniem wtryskiwaczy? Można się za to tak fest zabrać, czy może pęknąć głowica? Będę wdzięczny za pomoc.

Dorzucam jeszcze filmik, tu akurat silnik był ciepły, ale widać o co chodzi:
[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony czw gru 09, 2010 18:19 przez faradek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » sob maja 15, 2010 19:05

Jak masz głos nagrany i przy silniku kamerę to słyszę ten sam głos u mojego kuzyna. Jemu zawór się zawiesza... Po kilkakrotnym przygazowaniu przestaje i pracuje normalnie ale po chwili znów się zawiesza.


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 15, 2010 23:28

1 Ja bym obstawiał lejący wtrysk - miałem podobny problem tylko bez pukania - nbajbardziej prawdpopodobne

2 Za niskie obroty biegu jałowego - ile pokazuje na obrotku

3 Źle ustawiony kąt wtrysku


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 16, 2010 02:43

Witam wtryski do roboty, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz maja 16, 2010 10:13

t0mal pisze:wtryski do roboty, pozdrawiam.
Hej t0mal,Dzieki za info na PW :pub: mam jeszcze pytanie które nurtuje zapewne wszystkich których czeka wykręcanie wtrysków .Klucz dynamometryczny raczej przy odkręcaniu nam sie nie przyda ,przy dokręcaniu wiadomo obowiązkowo 70Nm.Czy masz jakąś sprawdzoną metodę na wykręcenie opornych wtrysków z głowicy? Gdzieś wyczytałem że najlepiej sprawdza się polanie octem na nagrzanym silniku .Co ty na to ? odkręcamy na zimnym czy na ciepłym?


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Post autor: faradek » ndz maja 16, 2010 10:59

Witam ponownie. No właśnie mi też się wydaje że to któryś wtrysk, ale zmyliło mnie to że większość osób którym leją wtryski pisze że im nie chce palić, telepie aż silnik prawie wyskakuje spod maski itp. a mój pali z półobrotu przy -20.
grandi pisze:2 Za niskie obroty biegu jałowego - ile pokazuje na obrotku
Obrotek pokazuje około 850-860, ale po dodaniu gazu tak do ok 1300 dalej słychać że nie jest ok.
grandi pisze:3 Źle ustawiony kąt wtrysku
W najbliższym czasie wymieniam rozrząd więc przy okazji to sprawdzę.


No i dołączam się do pytania jak wykręcić wtryski? Słyszałem też żeby lać denaturatem, ktoś pryska WD-40, ale sam już nie wiem. O patencie z octem nie słyszałem jeszcze. :kac:

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 11:25

faradek, na 90% to wtryskiwacze,ale jak na moje ucho,to kąt wtrysku jest ciut za wczesny,chyba że klepie głośniej właśnie przez kiepskie wtryski :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 12:42

zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon, jeżeli problem będzie się pojawiał dalej to sprawdz ciśnienie bo może być zawór nadpalony(nieszczelny).



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 16, 2010 12:53

faradek pisze:Obrotek pokazuje około 850-860, ale po dodaniu gazu tak do ok 1300 dalej słychać że nie jest ok.
To za niskie obroty - obrotek przekłamuje , ustaw prawie na 1000 , zrobię ci fotkę i pokaże


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz maja 16, 2010 13:21

Michaś_1977 pisze:Michaś_1977
Podziel się z nami cennymi radami jak odkrecić oporne wtryski :grrr: bo na pewno wiesz :grin: Co powiesz na patent z polaniem octem na gorącym silniku ? wyczytałem to gdzieś na forum chyba nawet tym ,kolega opisywał że mechanik tak zrobił i poszły gładko .

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:24 ]
KOSA1987 pisze:zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon
:bajer: Z obrotami go opuzni ,pod obroty przyspieszy :grin: Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 13:26 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 13:37

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:24 ]
KOSA1987 pisze:zły kąt wtrysku. popuść pompe i szturnij ją z 2 mm w dół razem z obrotami silnika w ten sposób przyśpieszysz troche zapłon
:bajer: Z obrotami go opuzni ,pod obroty przyspieszy :grin: Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy[/quote]

no przeciez napisałem zeby pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!



Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Post autor: faradek » ndz maja 16, 2010 13:47

grandi pisze:To za niskie obroty - obrotek przekłamuje , ustaw prawie na 1000
Wcześniej miałem ustawione właśnie prawie na 1000 i było to samo :grrr:
munior pisze:Do silnika zapłon przyspieszamy ,od silnika opużniamy
To wiem :bajer:
KOSA1987 pisze:no przeciez napisałem zeby pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!


:panna:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 14:16

munior pisze:Co powiesz na patent z polaniem octem na gorącym silniku
Nie praktykowałem...
munior pisze:Podziel się z nami cennymi radami jak odkrecić oporne wtryski
Kiedyś w akcie desperacji nagrzałem silnik,a wtryskiwacz,który nie chciał się odkręcić gwałtownie schłodziłem,następnie szybko klucz z przedłużką i heja...nawet nie musiałem mocno ciągnąć-puścił,a gwint ocalał.
Dodam,że wcześniej kilka razy zapuszczałem penetratorem.
Schłodzić można przykładając mokrą szmatę,często ją zmieniając.Ja użyłem Power Startu w sprayu,bo on jak się rozpręża to daje niską temperaturę,ale jest łatwo palny więc trzeba uważać.Musiałem też wtryskiwacz dookoła obłożyć szmatą,żeby nie schłodzić głowicy.Trzeba jak najdokładniej schłodzić tylko wtryskiwacz!Wtedy materiał się kurczy i staje się "luźny" w głowicy.
Mi się ta operacja udała,nawet byłem mocno zaskoczony,że tak łatwo poszło,ale czy tak będzie w każdym przypadku...nie wiem :bajer:
KOSA1987 pisze:pompą szturnął w duł (nie do silnika) wtedy przyśpieszy zapłon!
Na pewno?
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 14:18 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 14:30

Michaś_1977 pisze:
munior pisze: Na pewno?
tak. Na logike przesuwając pompą w dół gdu kółko stoi w miejscu to początek wtrysku będzie wcześniej. zobacz np jak przesuwasz pompe w dół to w którą sie obruci wałek od pompy to tak samo jakbyś kółko przykładowo cofnoł o ząb do tyłu. nie wiem jak sie wysłowić, może skumacie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości