Strona 1 z 2
Sprzęgło VW GOLF II GTD
: sob maja 15, 2010 17:03
autor: combat
Witam!
Niedawno zaczęło ślizgać mi się sprzęgło w Golfie GTD. Postanowiłem je wymienić ale mechanik stwierdził, że wystarczy wymienić samą tarczę i linkę samoregulującą.
Dziś odebrałem samochód i chcąc wrzucić jedynkę trzeba mieć dużo szczęścia żeby ona weszła, najczęściej zamiast niej wchodzi wsteczny. Ten sam macher uznał, że tarcza musi się dotrzeć i wtedy problem zniknie. Ale czy rozwiąże to problem z wbijającym się wstecznym zamiast jedynki?
Nie uśmiecha mi się z każdych świateł ruszać dwójką bo bez sensu palić nowe sprzęgło a zanim zdążę wrzucić tą jedynkę strąbi mnie cały sznur samochodów
Pytanie brzmi czy nie powinienem wymienić całego kompletnego sprzęgła, które wydaje mi się że nie miałoby takich problemów z operowaniem tymi biegami?
sprzęgło
: sob maja 15, 2010 17:59
autor: superkasztan
Moim zdaniem to nie wina sprzęgła
musisz dać temu magikowi lewek do ustawienia.
To że wchodzi wsteczny zamiast 1 to raczej problem z lewarkiem i mechanizmem wybierania biegów.
Pewnie silnik się inaczej ułożył niż był po wsadzeniu skrzyni i trzeba wyregulować lewarek.
Tak by wsteczny wchodził po naciśnięciu lewarka
Pozdrawiam
: sob maja 15, 2010 18:51
autor: master13
Wlasnie,kolega ma racje!!! u mnie tak samo bylo, trzeba wyregulowac ten wodzik, troche to denerwujace, ale w koncu da sie supew ustawic!!!!!!
: sob maja 15, 2010 20:52
autor: Maślak
wodzik nie wodzik . chodzi o ten pret co idzie od lewarka w kabinie do przodu i tam sa wodziki. klucz 13 pod auto a najlepiej zeby druga osoba do auta. 5 minut roboty. drąże4k troche trzeba przekręcic zgodnie ze wskazówkami zegara w prawo.
: ndz maja 16, 2010 01:01
autor: combat
Jest tam też jakaś tulejka, która rzekomo się rozsypała i trzeba ją dotoczyć, majster stwierdził, że to wina właśnie jej
Jeśli i tuleja nie pomoże nawinę mu o tym lewarku, w końcu nie po to się oddaje komuś samochód żeby zwrócił popelinę.
Ale dobrze wiedzieć czym to może być spowodowane
Dzięki bardzo Panowie
: ndz maja 16, 2010 02:37
autor: t0mal
Wielce prawdopodobne, że gumy i plastiki przy patykach
od biegów się porozpadały i są luzy, moja rada to kup zestaw naprawczy i dołóż ciężarek z mk3 + świeży olej w skrzynię - zmiana biegów nie do poznania.
: ndz maja 16, 2010 08:32
autor: Michał_1977
t0mal pisze:dołóż ciężarek z mk3
Dobra sprawa.
Ja do swojego dołożyłem i biegi wchodzą o niebo lepiej i nie trzepie tak lewarkiem w trakcie jazdy
: ndz maja 16, 2010 12:56
autor: Maślak
ale co to za mechanik który przyjmuje auto na naprawe i oddaje niesprawne? ty sobie z tym poradzisz bo wiesz co i jak zeby nie wbic wstecznego a co jezeli powiedzmy autem miałaby jeżdzic kobieta?
jeżeli tulejka sie rozsypała to po co składał bez niej? liczył na cud ze bedzie dobrze chyba
: ndz maja 16, 2010 18:32
autor: kret077744
t0mal pisze:dołóż ciężarek z mk3
możecie wrzucić jakieś foto tego cieżarka ??
: ndz maja 16, 2010 20:47
autor: t0mal
zdjęcie znalezione na forum
: ndz maja 16, 2010 20:50
autor: kret077744
t0mal pisze:zdjęcie znalezione na forum
[img]images37.fotosik.pl/225/8ca0472b26bfdf78med.jpg[/img]
podziękował
: wt maja 25, 2010 18:09
autor: paffciu
swoją drogą to gdzie kupić taki zestaw?? albo pod jakim hasłem na allegrogo szukać??
ja też szukam i nie mogę znaleźć. na razie po prostu ciągnę mieszek do góry przy biegach do przodu a wsteczny to wchodzi bez wciskania.spróbuj tak u siebie na jakiś czas pomoże do momentu naprawy
: wt maja 25, 2010 19:56
autor: lukasz.gtd
pawcio1989999 pisze:na razie po prostu ciągnę mieszek do góry przy biegach do przodu a wsteczny to wchodzi bez wciskania.spróbuj tak u siebie na jakiś czas pomoże do momentu naprawy
Kolego ale to przyczyna opadniętego lewarka nie jest obciążnik, tylko kulka/sprężyna pod lewarkiem, po prostu nie wybija Ci lewarka do góry. Podjedz do sklepu, są gotowe zestawy naprawcze lewarka, płaciłem coś koło 30PLN.
: wt maja 25, 2010 20:12
autor: paffciu
wiem że to nie wina obciąznika ale objawy usterki są podobne. chodziło mi o to gdzie można taki zestaw dostać. dzieki za wskazówke